Τα παραπάνω ισχυρίζεται νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Royal Holloway με έδρα το Λονδίνο University που διερυένησε το κατά πόσο τα εν λόγω βιβλία διευκολύνουν ή δυσχεραίνουν τη διαδικασία της μάθησης.
Οι μελετητές ζήτησαν από 31 παιδάκια ηλικίας 25 μηνών να κοιτάξουν ένα βιβλίο όπου εικονίζονταν 9 τρόφιμα, φρούτα και λαχανικά. Αφού χωρίστηκαν σε δύο γκρουπ, κάποια από τα παιδάκια κοίταξαν με τη βοήθεια των μελέτητών βιβλίο με κανονική εικονογράφηση και τα υπόλοιπα βιβλίο τρισδιάτατο με pop-up φωτογραφίες.
Τα βιβλία είχαν ακριβώς τις ίδιες φωτογραφίες με μόνη διαφορά το pop-up. Όπως διαπιστώθηκε τα παιδάκια που είχαν το απλό βιβλίο μάθαιναν πιο γρήγορα σε σχέση με τα υπόλοιπα. Όπως πιστεύουν οι ερευνητές, οι τρισδιάστατες φωτογραφίες τους αποσπούν την προσοχή με αποτέλεσμα να μη μπορούν να συγκεντρωθούν και να μάθουν καινούριες λεξούλες.