Τηλεσχολιάζει ο Ντένης Αντύπας
Ο Δεκέμβριος κληρώνει όχι μόνο... το ειδικό Κρατικό Λαχείο, αλλά και τα τηλεοπτικά προγράμματα των καναλιών. Δεν θέλω να γίνω μάντης κακών, γι αυτό θυμίζω απλώς μερικούς από τους περσινούς κομμένους. «Γιούγκερμαν» και «Ο φάρος» από τον ΑΝΤ1, «Βig Βang» και «31 δρόμοι» από το Mega. Στα σίριαλ οι αποφάσεις του Δεκεμβρίου υλοποιούνται Ιανουάριο με τις επαναλήψεις... Σφραγίστε τα τηλεοπτικά παράθυρα. Ακολουθήστε τον ορθόδοξο τρόπο παρουσίασης στα δελτία ειδήσεων. Αυτό αποφάσισε το RTL, ο γερμανικός κολοσσός που ελέγχει το 66% του Alpha εδώ και δύο μήνες. Η επιλογή των Γερμανών είναι βέβαιο ότι θα επηρεάσει έντονα τις στρατηγικές παιχνιδιού «στο γήπεδο των 8», όπου ανταγωνίζονται τα δελτία των μεγάλων ελληνικών ιδιωτικών καναλιών. Τα τηλεοπτικά παράθυρα και οι καβγάδες μεταξύ δημοσιογράφων και καλεσμένων καθιερώθηκαν στην Ελλάδα από έναν ευφυή και σκληρό εργάτη της τηλεόρασης, το δημοσιογράφο Σταμάτη Μαλέλη, όταν κατείχε, πριν από 10 χρόνια, τη θέση του διευθυντή ειδήσεων στον ΣΚΑΪ.
Με την επιλογή του λάιτ δελτίου στο Star, ο Μαλέλης εγκατέλειψε πρώτος το μοντέλο των τηλεοπτικών παραθύρων. Το ίδιο έπραξε στον ΑΝΤ1 φέτος ο πρώτος παρουσιαστής τους, ο Νίκος Ευαγγελάτος. Όλα αυτά απασχολούν σοβαρά τους παραγωγούς των τηλεοπτικών δελτίων ειδήσεων, ενώ την ίδια ώρα η παγκόσμια οικονομική κρίση άλλους προβληματισμούς απαιτεί. Τι εννοώ; Ότι, κατά τη γνώμη μου, το υπ αριθμόν 1 ζητούμενο για τους υπεύθυνους των ειδήσεων πρέπει να είναι η αναζήτηση και καθιέρωση στα πάνελ ικανών και έγκυρων οικονομικών αναλυτών, με το ανάλογο «γκελ» στο κοινό, οι οποίοι θα εξηγούν απλά και κατανοητά κάθε βράδυ τι γίνεται στα μέτωπα της οικονομίας.
Αν βαθμολογούσα σ' αυτόν τον τομέα τα κανάλια, πρώτος μακράν θα ήταν ο ΣΚΑΪ, χάρη στο νεαρό Ηλία Σιακαντάρη με τα ρεπορτάζ και το ειδικό 5λεπτο για την κρίση, τον έμπειρο και συμπαθή
Μπάμπη Παπαδημητρίου και τον εκκεντρικό Στέφανο Μάνο, ως καλεσμένο. Δεύτερο κανάλι που έχει δώσει λύση είναι ο Alter, με την παρουσία του «γερόλυκου» Χρήστου Κώνστα, τον οποίο συχνά φιλοξενεί σε παράθυρο ο Νίκος Χατζηνικολάου. Καλές προσπάθειες κάνει ο ΑΝΤ1. Όμως, δεν έχει πια συνεργάτη τον Γιώργο Νικολόπουλο, «αλεπού» της οικονομίας, ο οποίος έχει μεταπηδήσει στο Star, όπου μένει ουσιαστικά ανεκμετάλλευτος. Στο Mega οι δυνατότητες είναι τεράστιες χάρη στο επιτελείο των έγκυρων οικονομικών συντακτών και αναλυτών που διαθέτουν οι εφημερίδες των ιδιοκτητών του.
Εκεί έχω τη γνώμη ότι πρέπει να αναζητηθεί «ο νέος Γιάννης Μαρίνος» της τηλεοπτικής οικονομικής δημοσιογραφίας. Γκριζομάλλης, 45άρης, με κοινό νου, σοφία και σοβαρές απόψεις.