Πρωτιά για το δελτίο ειδήσεων του Μega

16.05.2008
Οταν το καλοκαίρι του 2003 ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος ανέλαβε τη γενική διεύθυνση ειδήσεων και ενημέρωσης του Mega, η σεζόν είχε ολοκληρωθεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων να βρίσκεται διακριτά στη δεύτερη θέση πίσω από τον πρώτο ΑΝΤ1 και το πρωινό ενημερωτικό πρόγραμμα να υπολείπεται πολλές ποσοστιαίες μονάδες αυτό του καναλιού του Αμαρουσίου.

Οταν το καλοκαίρι του 2003 ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος ανέλαβε τη γενική διεύθυνση ειδήσεων και ενημέρωσης του Mega, η σεζόν είχε ολοκληρωθεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων να βρίσκεται διακριτά στη δεύτερη θέση πίσω από τον πρώτο ΑΝΤ1 και το πρωινό ενημερωτικό πρόγραμμα να υπολείπεται πολλές ποσοστιαίες μονάδες αυτό του καναλιού του Αμαρουσίου. Καθώς βαδίζουμε προς το τέλος της τρέχουσας τηλεοπτικής περιόδου, όμως, έχει κάθε λόγο να αισθάνεται δικαιωμένος: το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega με παρουσιάστρια την Όλγα Τρέμη βρίσκεται σταθερά στην πρώτη θέση της τηλεθέασης από το Σεπτέμβριο μέχρι και σήμερα, ωστόσο το πλέον εντυπωσιακό είναι πως έχει την πρωτοκαθεδρία σε σημαντικές επιμέρους κατηγορίες κοινού, όπως στο 15-44 ετών, που ενδιαφέρει άμεσα τη διαφημιστική αγορά, αλλά και στις ανώτερες κατηγορίες μόρφωσης. Η ίδια εικόνα διαμορφώνεται πλέον και στα πρωινά ενημερωτικά προγράμματα, που παρουσιάζουν το δίδυμο Καμπουράκη - Οικονομέα τις καθημερινές και ο Μανόλης Αναγνωστάκης με τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο τα Σαββατοκύριακα.

Τα ποσοστά τηλεθέασης της AGB για τον Απρίλιο δικαιώνουν την επιλογή του Χρήστου Παναγιωτόπουλου για τον οικονομικο-πολιτικό προσανατολισμό του δελτίου με έμφαση στην κοινωνική έρευνα και στις διεθνείς εξελίξεις και βέβαια με σεβασμό στην αντικειμενική ενημέρωση. Συγκεκριμένα, από τη 1 έως τις 29 Απριλίου το βραδινό ειδησεογραφικό δελτίο του Mega βρέθηκε πάλι στην πρώτη θέση με 22,8%, ακολούθησε ο ΑΝΤ1 με 17,1%, το Alter με 13,8%, το Star με 12,6%, ο Alpha με 10,9% και, τέλος, η ΝΕΤ με 9,8%.

Η κατάταξη διαφοροποιείται στο κοινό 15-44, όπου το Mega διατηρεί την πρώτη θέση με 23%, ωστόσο στη δεύτερη θέση ανεβαίνει το Star, με μέσο μερίδιο τηλεθέασης 19,8%. Ακολουθούν ο ΑΝΤ1 με 13,7%, το Alter με 8,9% και ο Alpha με 7%. Η διαφορά υπέρ του Mega διευρύνεται ακόμη περισσότερο στο κοινό ανώτερης μόρφωσης, όπου το ποσοστό τηλεθέασης εκτοξεύεται στο 27,5%. Ακολουθούν το Star με 14,3%, ο ΑΝΤ1 με 12,9%, το Alter με 11,3% και ο Alpha με 9,8%.

Δεδομένου ότι διαφημιστικές εταιρείες, τηλεοπτικοί σταθμοί αλλά και παρουσιαστές προσηλώνονται πλέον στο target group 15-44, τα ποσοστά τηλεθέασης του Mega στην πρωινή ενημερωτική ζώνη για τον Απρίλιο είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά. Συγκεκριμένα, την πρώτη θέση καταλαμβάνει η ενημερωτική πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1 «Καλημέρα Ελλάδα» με τον Γιώργο Παπαδάκη και ποσοστό 21,9% και ακολουθούν η «Κοινωνία ώρα Μega» με μέσο μερίδιο τηλεθέασης 18,4%, η «Πρώτη Γραμμή» της ΝΕΤ με 13,7%, το «Κάθε μέρα καλημέρα» του Star με 12,4%, το «Καλημέρα σας» του Alpha με 11,3% και το «Καλημέρα με τον Τέρενς» του Alter με 6,7%. Στο ίδιο ηλικιακό κοινό για τον Απρίλιο το «Μega Σαββατοκύριακο» έχει την πρώτη θέση με 17% και ακολουθούν το «Studio Αlpha» με 15,7% και το «Σαββατοκύριακο στη ΝΕΤ» με 12,1%.

Ικανοποιητικοί στο Mega θεωρούνται και οι μέσοι όροι των βραδινών ενημερωτικών εκπομπών. Μέχρι και τον Απρίλιο ο μέσος όρος της «Ανατροπής» του Γιάννη Πρετεντέρη ήταν 13,7%, της «Έρευνας» του Παύλου Τσίμα 12% και των «Πρωταγωνιστών» του Σταύρου Θεοδωράκη 15,1%.