Aπό τον Δημήτρη Μαυρίδη
Οταν στις αρχές της δεκαετίας του 80 ένα άσημο, αλλά διόλου σεμνό κορίτσι, με σκισμένο νυφικό, κυλιόταν στις γόνδολες της Βενετίας τραγουδώντας το «Like a Virgin» («Σαν παρθένα»), ποιος θα φανταζόταν ότι είκοσι και πλέον χρόνια μετά, θα συνεχίζαμε να ακούμε το όνομά της... Η Μαντόνα λατρεύτηκε σαν Παναγία και ανήμερα της εορτής της, έχει τα γενέθλιά της. Φέτος βρίσκεται στο κατώφλι των πρώτων -ήντα!
Υπάρχουν κάποιες φορές που προσδιορίζουμε χρονικά στιγμές του παρελθόντος από το τι τραγουδούσε ή τι φορούσε η Μαντόνα εκείνη την εποχή! Και τότε συνειδητοποιούμε ότι το κλισέ «μεγαλύτερη από τη ζωή» όχι απλώς την αφορά, αλλά έχει επινοηθεί γι αυτήν. Όποιος την αντίκριζε από την αρχή της καριέρας της, αισθανόταν ότι ανακάλυπτε το πρώτο μεταφεμινιστικό κορίτσι, που δίπλα στο σεξ αναβόσβηνε στο μέτωπό της σαν μαρκίζα η λέξη «Φιλοδοξία».
Από το φτωχό Ντιτρόιτ, στις επαύλεις της στο Μαλιμπού και στο Μαϊάμι και από τα 20 δολάρια την ώρα για φωτογραφίες pin up, σε μια περιουσία που αγγίζει τα 800 εκατομμύρια δολάρια. Το όνειρό της ήταν να κατακτήσει τον κόσμο. Και τα κατάφερε! Με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 400 εκατομμύρια αντίτυπα και με τον τίτλο της πιο πετυχημένης γυναίκας της διεθνούς showbiz, με τα εισιτήρια της κάθε συναυλίας της να εξαφανίζονται πριν πεις «κύμινο», μπορεί κάποιος να πει ότι έχει πραγματοποιήσει στο έπακρο το όνειρό της.
Λένε ότι όταν είσαι star, έχεις την ικανότητα να μεταμορφώνεις την όποια καλλιτεχνική αποτυχία σου σε επιτυχία που σε εκτοξεύει στην κορυφή της διασημότητας. Χρειάζεται ένστικτο και η 49χρονη σήμερα ιέρεια της ποπ αποδεικνύει ότι το έχει. Όπως έγινε στην περίπτωση με το μέτριο πολιτικοποιημένο άλμπουμ «Αmerican life», που δεν «έφτασε» στους φανατικούς οπαδούς της, αλλά της έδωσε την ώθηση, το «Ηung up» που της χάρισε ξανά τα εκατομμύρια πωλήσεων παγκοσμίως, όπως ήταν μαθημένη
Η Μαντόνα ενηλικιώνεται
Ξαφνικά, το πανσεξουαλικό ον πήρε την απόφαση να μεγαλώσει. Το 1996 κερδίζει τη Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία της στην ταινία «Εvita» -ότι δεν κέρδισε το αντίστοιχο Όσκαρ, της έχει μείνει μέχρι σήμερα απωθημένο- ενώ την επόμενη χρονιά, με το άλμπουμ της «Ray of Light», μπερδεύτηκε σε πιο «σοβαρά» ακούσματα. Με την είσοδο της νέας χιλιετίας, η ενήλικη πλέον «Μάντι» έδειχνε το νέο της πρόσωπο. Η νέα Μαντόνα ζούσε στην Αγγλία, έφερνε στον κόσμο το δεύτερο παιδί της με το σύζυγό της Γκάι Ρίτσι και φλέρταρε επικίνδυνα με την αγγλική επαρχιακή διακόσμηση και τη βασιλομήτορα. Η Μαντόνα, μετά την επιτυχίαφαινόμενο του «Ηung Up» και των συναυλιών που δίνει για την ευαισθητοποίηση του κόσμου σχετικά με την καταστροφή του περιβάλλοντος, γράφει παιδικά βιβλία και υπογράφει τα τελευταία χαρτιά για τα διαδικαστικά της πρόσφατης υιοθεσίας ενός μικρού αγοριού από το Μαλάουι. Είναι αλήθεια ότι στα 50 της, χειρίζεται τη δημοσιότητα και την εμπορικότητα καλύτερα και από δύο 25άρες τραγουδίστριες και σίγουρα θα συνεχίσει έτσι για πολλά-πολλά χρόνια
Οι πιο προκλητικοί σταθμοί της καριέρας της
Βλέποντας προς τα πίσω όλα όσα έχει κάνει η ιέρεια της παγκόσμιας ποπ μουσικής σκηνής, φτάνουμε εύκολα στο συμπέρασμα ότι τα έχει κάνει όλα:
Τόλμησε να κάνει βιντεοκλίπ όπου έκανε έρωτα με άνδρες και γυναίκες και πριν νοικοκυρευτεί, αρκετές φορές είχε κατηγορηθεί για την άστατη ερωτική ζωή της. Παντρεύτηκε για λίγο τον Σον Πεν, αλλά χώρισε, με τη φήμη ότι εκείνη τον απατούσε κατά τη διάρκεια των μεγάλων ταξιδιών περιοδειών της.
Το 1989, πολυεθνική εταιρία αναψυκτικών έκοψε αναπάντεχα το διαφημιστικό σποτ με τη Μαντόνα, επειδή δεν ήθελε να συνδεθεί η εικόνα της με το βιντεοκλίπ του «Like a Ρrayer», όπου παρουσιάζονταν σκηνές με οπαδούς της Κου Κλουξ Κλαν, φλεγόμενους σταυρούς και σεξ με μαύρους.
Τον Απρίλιο του 1990, η Μαντόνα κάνει για έναν ολόκληρο χρόνο την παγκόσμια τουρνέ της Blonde Ambition, το τραγούδι Vogue γίνεται ύμνος και το απαστράπτον ξανθό κορίτσι με την παντελή απουσία φρυδιών και το ερμαφρόδιτο λουκ παίρνει διαστάσεις «κίτρινου πυρετού» στα κλαμπ. Στο πλαίσιο της περιοδείας εκείνης, οι αρχές του Τορόντο απείλησαν να συλλάβουν τη Μαντόνα εξαιτίας ορισμένων κινήσεών της επί σκηνής, οι οποίες «προσέβαλαν τη δημόσια αιδώ».
Την ίδια χρονιά η μεγαλύτερη μουσική τηλεοπτική αυτοκρατορία, το MTV, αφορίζει το οργιώδες βιντεοκλίπ του «Justify my love» με θέμα τι άλλο! τη σεξουαλική απελευθέρωση. Η Μαντόνα όμως βρισκόταν σε νιρβάνα, το κλιπ έγινε το πιο «καυτό» όλων των εποχών, διακινήθηκε μέσω ίντερνετ και πρόσθεσε στον τραπεζικό της λογαριασμό πολλά εκατομμύρια δολάρια.
Ποιος είπε ότι θα δίσταζε να δοκιμάσει ενέσεις botox κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του βιντεοκλίπ της «Ηollywood»;
Στην περσινή παγκόσμια τουρνέ της «Confessions Τour», ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων και αφορισμούς προερχόμενους κυρίως από το Βατικανό, επειδή σε ένα τραγούδι έβγαινε στη σκηνή πάνω σε σταυρό, σαν άλλος Χριστός, φορώντας ένα αγκάθινο στεφάνι.