Οι μονομάχοι του Χόλιγουντ

01.01.2007
Η 15η Ιανουαρίου 2007 είναι σίγουρα η μέρα που η Μέκκα του κινηματογράφου περιμένει πώς και πώς για να γιορτάσει και να πάρει μια πρώτη γεύση από τις κινηματογραφικές ισορροπίες εν όψει των βραβείων του Θείου Όσκαρ.

Λεονάρντο ντι Κάπριο VS Μπραντ Πιτ
Ποιος θα είναι ο «άντρας της χρονιάς»;

Είναι μόλις 32 χρόνων και έχει προταθεί ουκ ολίγες φορές στη δεκάχρονη καριέρα του. Είδε το φαν κλαμπ από κοριτσάκια που τρέχουν φανατικά από πίσω του να αυξάνεται ραγδαία όταν ενσάρκωσε το ρομαντικό τυχοδιώκτη Τζακ στον «Τιτανικό». Ο λόγος βέβαια για το Λεονάρντο ντι Κάπριο, που ύστερα από μια τριετία μετριότατων ταινιών εμφανίζεται πιο απειλητικός από ποτέ για την κατάκτηση της Χρυσής Σφαίρας αντρικού ρόλου σε δράμα. Τότε του είχαν αρνηθεί μια βράβευση λόγω του νεαρού της ηλικίας του. Φέτος όμως κάνει την έκπληξη της χρονιάς με διπλή υποψηφιότητα στη συγκεκριμένη κατηγορία, και αποτελώντας το αδιαμφισβήτητο φαβορί! Και βρίσκει βασικό αντίπαλό του τον ίδιο του τον εαυτό. Αν και δεν κοντράρεται ευθέως με τον Μπραντ Πιτ, υποψήφιος για β αντρικό ρόλο σε δράμα για την ταινία «Βαβέλ», η κόντρα τους για το ποιος θα κλέψει τα περισσότερα φώτα των δημοσιογράφων έχει ανάψει για τα καλά.

«Βοrat» VS «Ο διάβολος φοράει Prada»
Μισογυνισμός ή fashion victims;

Σίγουρα με την εμφάνισή του στο κινηματογραφικό πανί αποτέλεσε το απόλυτο «αουτσάιντερ» και αντι-πρότυπο για τη χολιγουντιανή σόουμπιζ όπως τη γνωρίζαμε έως τώρα. Ο δημοσιογράφος από το Καζακστάν με τη μάλλον «ρατσιστική» συμπεριφορά για το αντίθετο φύλο και που έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων για τις απόψεις του, δύσκολα απ ό,τι φαίνεται θα επικρατήσει του «εμπορικού μεγαθηρίου» που υμνεί τη θηλυκή ματαιοδοξία «Ο διάβολος φοράει Prada».

«Πληροφοριοδότης» VS «Βασίλισσας»
Κατασκοπία ή κριτική στο Μπάκιγχαμ;

Τα προγνωστικά είναι διφορούμενα όσον αφορά την καλύτερη δραματική ταινία για τη χρονιά που πέρασε. Το σίγουρο πάντως είναι ότι θα στενοχωρηθεί πολύ η βασίλισσα Ελισάβετ, αν προκριθεί η ταινία του Στίβεν Φρίαρς που αφορά την αμηχανία των ανακτόρων του Μπάκιγχαμ όταν ένα τηλεφώνημα στη μέση της νύχτας τούς ειδοποιεί για το αυτοκινητικό δυστύχημα στο Παρίσι που κόστισε τη ζωή της αγαπημένης του λαού λαίδης Νταϊάνα. Το θέμα αγαπημένο και προσελκύει το ενδιαφέρον του κόσμου και των δημοσιογράφων που αναζητούν αφορμή για να «αδειάσουν» την «κρύα» και αντιπαθή για την πλειοψηφία των Βρετανών βασίλισσα. Η μονομαχία γι αυτή την κατηγορία είναι αμφίρροπη, αν λάβουμε υπόψη το δυνατό comeback του Σκορτσέζε με τον «Πληροφοριοδότη» και θέμα το ξεσκέπασμα της διάσημης Μαφίας και τη δημιουργία ενός διαχρονικού σχολίου για την εγκληματικότητα και τη διαφθορά της εξουσίας.

«Κακιά» Μέριλ Στριπ VS «Εντυπωσιακής γαζέλας» Μπιγιονσέ
Ποια θα είναι η «γυναίκα της χρονιάς»;

Φαίνεται ότι κανείς δεν μπορεί να πει «όχι» στην κατάκτηση της πολυπόθητης Χρυσής Σφαίρας γυναικείου ρόλου σε κωμωδία-μιούζικαλ από την αειθαλή και πάντα εντυπωσιακή όσον αφορά τις υποκριτικές της μεταμορφώσεις Μέριλ Στριπ. Η αλήθεια είναι ότι η 57χρονη ηθοποιός στον εκπληκτικό ρόλο της δύστροπης διευθύντριας Άννας Γουίντορ κατάφερε να κάνει ακόμη και τους πιο δύσπιστους να την προσκυνήσουν. Σίγουρα λοιπόν η «Σφαίρα» στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι «καρφωμένη» από τη γόβα στιλέτο σήμα κατατεθέν του «Διαβόλου» που, απ ό,τι φαίνεται, ετοιμάζεται να φορέσει το πιο καλό και ακριβό του Prada κομμάτι για να παραλάβει το βραβείο. Όλα τα προγνωστικά λένε ότι η 25χρονη Μπιγιονσέ πρόκειται να μείνει «μεταξεταστέα».

«Καυτή» Πενέλοπε Κρουζ VS Έλεν Μίρεν
Ερωτισμός ή αυστηρότητα;

Το δίδυμο αυτό πρωταγωνιστεί στην κατηγορία του γυναικείου ρόλου σε δράμα. Από τη μία η 32χρονη εντυπωσιακή Πενέλοπε, που κατορθώνει να κάνει μια δυνατή επανεμφάνιση στη μεγάλη οθόνη. Ενσαρκώνει εντυπωσιακά τη Ραϊμούντα και αιχμαλωτίζει τα βλέμματα και συγκινεί αναπολώντας τη μητέρα της.

Υστερα από ένα χρόνο αδιάφορων ρόλων που δεν βρήκαν καμία ανταπόκριση από κοινό και κριτικούς, η μούσα του Πέδρο Αλμοδόβαρ, που έχει ήδη σαρώσει στα αντίστοιχα ισπανικά κινηματογραφικά βραβεία, βλέπει απειλητικά την καλλιτεχνικά καταξιωμένη Έλεν Μίρεν.

Η μάχη με την κινηματογραφική βασίλισσα Ελισάβετ αναμένεται να δοθεί στήθος με στήθος.

Κλιντ Ίστγουντ VS Μάρτιν Σκορτσέζε και Αλεχάντρο Ιναρίτου
Ποιος κρατάει τη «χρυσή» κλακέτα;

Έχει σκηνοθετήσει 27 ταινίες έως τώρα και έχει πρωταγωνιστήσει στις μεγαλύτερες αμερικάνικες κινηματογραφικές επιτυχίες. Ο λόγος για τον αγέραστο και πάντα ταλαντούχο Κλιντ Ίστγουντ, που πειραματίζεται με ιστορικά και πάντα ενδιαφέροντα θέματα και εμφανίζεται στη συγκεκριμένη κατηγορία με διπλή υποψηφιότητα. Από τα διευθυντικά στελέχη των κινηματογραφικών στούντιο για χρόνια ολόκληρα εθεωρείτο «εξόριστος» μια και οι ταινίες του από τις πρώτες ημέρες προβολής τους κατακρίνονταν από κριτικούς και έπειτα από το κοινό.

Ο Μάρτιν Σκορτσέζε φέτος θυμήθηκε τον παλιό καλό εαυτό του, σκηνοθετεί επιδέξια μια γκαγκστερική ταινία καθοδηγώντας σπουδαίους ηθοποιούς, παλιούς και νέους: Τζακ Νίκολσον, Ματ Ντέιμον και Λεονάρντο ντι Κάπριο. Ο Αλεχάντρο Ιναρίτου, από την πλευρά του, βαδίζει σε γνώριμα κινηματογραφικά μονοπάτια των «21 γραμμαρίων» και φτιάχνει μια συγκινητική ιστορία.

Πρωταθλητές στις υποψηφιότητες
«Βαβέλ»: 7
«Ο πληροφοριοδότης»: 6
«Dreamgirls»: 5
«Η βασίλισσα»: 4
«Ο διάβολος φοράει Prada»: 3
«Borat»: 2
«Volver»: 2