Ντριν και... τάλιρο

11.05.2009
Ποιοι Έλληνες καλλιτέχνες είναι πρωταθλητές των πωλήσεων; Ποια ονόματα έχουν εξελιχτεί τα τελευταία χρόνια σε πόλο έλξης για τις εταιρείες και ποιοι είναι εκείνοι που κάνουν μεγάλες πωλήσεις σε ringtones και welcome tunes στα κινητά; Το ΛΟΙΠΟΝ έκανε... έρευνα αγοράς και σας τους παρουσιάζει!

ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΛΟΥΚΑ

Ποιοι Έλληνες καλλιτέχνες είναι πρωταθλητές των πωλήσεων; Ποια ονόματα έχουν εξελιχτεί τα τελευταία χρόνια σε πόλο έλξης για τις εταιρείες και ποιοι είναι εκείνοι που κάνουν μεγάλες πωλήσεις σε ringtones και welcome tunes στα κινητά; Το ΛΟΙΠΟΝ έκανε... έρευνα αγοράς και σας τους παρουσιάζει!

Κινητό-Διαδίκτυο-μουσική είναι ο νέος «καυτός» συνδυασμός. Την ίδια στιγμή οι δισκογραφικές εταιρείες περνούν περίοδο ισχνών αγελάδων, αλλά και έντασης, λόγω των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν. Έτσι, ο στόχος πλέον όλων είναι ένας και προφανής: η τσέπη του αγοραστή και οι προτιμήσεις του!

Ο παλιός τρόπος πώλησης των CD μέσω καταστημάτων δίσκων φθίνει μέρα με την ημέρα και με μια σειρά από κινήσεις που συνδυάζουν έξυπνη προπαγάνδα και εμπορικό προφίλ οι υπεύθυνοι της δισκογραφίας επιχειρούν να ανατρέψουν το σκηνικό. Αιχμή του δόρατος, φυσικά, αποτελεί η χρήση του κινητού, που έχει γίνει απαραίτητο αξεσουάρ σε όλες τις ηλικίες. Τα τραγούδια που παίζονται και ακούγονται από τις συσκευές των κινητών τηλεφώνων είτε ως ήχοι κλήσεις είτε ως mp3 είτε ως ήχοι αναμονής και καλωσορίσματος μιας εισερχόμενης κλήσης αποτελούν το νέο σημείο αναφοράς!

Η μεγάλη αλήθεια
Η αγορά του CD στην Ελλάδα καθημερινά χειροτερεύει. Εννοείται πως δεν υπάρχουν πλέον χρυσοί και πλατινένιοι δίσκοι με τους γνωστούς ρυθμούς του παρελθόντος. Η νέα πρακτική που διαμορφώνεται και ωθεί τον κόσμο σε αγορές που αφορούν μουσικές και τραγούδια για ringtones και welcome tunes στα κινητά βολεύει 100% τις δισκογραφικές εταιρείες, που περιορίζουν συνεχώς τις συμβατικές τους υποχρεώσεις απέναντι στους καλλιτέχνες που έχουν στο δυναμικό τους. Ο κύριος στόχος στις μέρες μας είναι να μειώνεται στο ελάχιστο το κόστος κάθε παραγωγής.

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, άλλωστε, ότι η ακρίβεια που μαστίζει την αγορά είναι το Νο 1 πρόβλημα, οπότε σαφώς και δεν αξίζει να... πετάει κανείς χρήματα. Όταν μπορείς να αγοράζεις νέα τραγούδια με 0,99 ευρώ και ολόκληρα άλμπουμ με 12,50 ευρώ, γιατί να πας στο δισκάδικο;

Υπάρχει όμως και μια άλλη παράμετρος. Τα τραγούδια που αγοράζει κάποιος από το κινητό του μπορεί να τα... κατεβάσει δωρεάν και στον υπολογιστή του. «Κινητή τηλεφωνία και μουσική θα πορεύονται χέρι χέρι από δω και πέρα για πολλά χρόνια. Μέχρι το 2010 μάλιστα οι προβλέψεις λένε ότι τα έσοδα από το ?κατέβασμα? μουσικής στα κινητά θα ξεπεράσουν το 1 δισ. δολάρια και οι χρήστες τα 50 εκατομμύρια», όπως μας είπε ο Στέλιος Κόνιαρης, στέλεχος της δισκογραφικής εταιρείας Universal.

Χορηγίες και τεχνολογία
Παρέα με την τεχνολογία, που συνεχώς εξελίσσεται, πηγαίνει και ο απαραίτητος πια παράγοντας της χορηγίας. Κλασικό παράδειγμα; Η σχετικά πρόσφατη περίπτωση του άλμπουμ της Άννας Βίσση «Nylon», που έδινε την ευκαιρία σε χρήστες του i-mode 3G μέσω μιας συγκεκριμένης υπηρεσίας mobile music να μπορούν να κατεβάζουν στο κινητό τους ένα ολόκληρο τραγούδι. Παράλληλα με κάποιες άλλες υπηρεσίες οι καταναλωτές μπορούσαν να κάνουν το κινητό τους να χτυπάει στο ρυθμό του άλμπουμ, αλλά και να βλέπουν τα αγαπημένα βιντεοκλίπ της σταρ.

Σταδιακά, λοιπόν, το συγκεκριμένο στυλ προώθησης άρχισαν να υιοθετούν και άλλα μεγάλα ελληνικά ονόματα, με αφορμή τις κυκλοφορίες των νέων δουλειών τους. Ο Αντώνης Ρέμος συνεργάζεται με την ίδια εταιρεία με την Άννα Βίσση και φροντίζει να συνδυάζει κατάλληλα τα CD του με ανάλογες χορηγίες.

Η Δέσποινα Βανδή έχει επίσης υπογράψει εντυπωσιακά συμβόλαια με χορηγούς. Στην περίπτωσή της, βέβαια, αξίζει να σημειώσουμε ότι στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων κομμάτια όπως τα «Χριστούγεννα» και «Gia» γνώρισαν τεράστια απήχηση ως ήχοι κλήσεων κινητών σε όλη την επικράτεια.

Οι νέοι πρωταθλητές
Αρκετά ακόμα γνωστά ονόματα βέβαια φλερτάρουν τα τελευταία χρόνια με τις μεγάλες πωλήσεις στο Διαδίκτυο.

Η Άλκηστη Πρωτοψάλτη με το κομμάτι «Πάμε Χαβάη», το κομμάτι «Πάνω στην τρέλα μου» της Βανέσσας Αδαμοπούλου από το πετυχημένο ελληνικό φιλμ «Σειρήνες στο Αιγαίο», οι επιτυχίες της Μαντόνα, του Έμινεμ και των Metallica αποτελούν σημεία αναφοράς για τις ψηφιακές πωλήσεις.

Εντύπωση, επίσης, προκαλεί η συνεχής ζήτηση που παρουσιάζουν τα κομμάτια των Goin’ Through. Ο Νίκος Βουρλιώτης είναι από τα ονόματα που κάνουν πάρτι βλέποντας την κίνηση των κομματιών τους από πλευράς ringtones. Υιοθετώντας ένα hip hop project, δείχνει να είναι πιο τολμηρός και να προχωράει ακόμη περισσότερο, με τραγούδια του που κυκλοφορούν σε διαφορετικές εκδόσεις και έχουν απήχηση σε διάφορες ηλικίες.

Φέτος, όμως, τις εντυπώσεις φαίνεται να... κλέβει και ο Πάνος Κιάμος, καθώς το κομμάτι «Χαρτορίχτρα» είναι κορυφαίο όσον αφορά τις πωλήσεις ringtones, όπως μας αποκάλυψε ο παραγωγός και καθηγητής ορθοφωνίας Τέρυ Σιγανός.

Πρωταγωνιστές στις πωλήσεις
Ο κορυφαίος σταρ που, σύμφωνα με φήμες, γινόταν κατά περίπου 500.000 ευρώ πλουσιότερος από κάθε κομμάτι που έκανε με τη χορηγό εταιρεία του είναι ο Μιχάλης Χατζηγιάννης. Έχοντας ως δεδομένο το γεγονός ότι η επαφή του με την κινητή τηλεφωνία αποδεικνύεται καθημερινά ιδιαίτερα προσοδοφόρα, το μόνο ίσως που μένει είναι να ανακαλύψει κάποια στιγμή πού σταματάει η κορυφή. Αν και τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι ο ίδιος τοποθετεί πολύ ψηλά τον πήχη κάθε φορά που κάνει μια νέα δουλειά. Το όνομά του θεωρείται εμπορική εγγύηση, τόσο για την εταιρεία τηλεφωνίας με την οποία συνεργάζεται όσο και για τη δισκογραφική του, που φροντίζει να ικανοποιεί κάθε απαίτησή του, αφού ό,τι υπογράφει γίνεται επιτυχία. Άλλωστε, τα τραγούδια του έχουν ξεπεράσει τον αριθμό-ρεκόρ του 1 εκατομμυρίου όσον αφορά τα downloads.

Eurovision και ringtones
Αν πάμε λίγο πιο πίσω, θα δούμε ότι ο Σάκης Ρουβάς με ισχυρή βοήθεια από σωστή χορηγία πήγε στην Κωνσταντινούπολη, διακρίθηκε και φέτος πηγαίνει στη Μόσχα.

Την πρώτη φορά προώθησε την ελληνοτουρκική φιλία και παραλίγο να κάνει το διπλό μέσα στην Τουρκία. Τελικά, κατέκτησε την τρίτη θέση στη Eurovision, τη στιγμή που η χορηγός εταιρεία του έκανε πάρτι βλέποντας τις πωλήσεις της να αυξάνονται αλματωδώς. Η Έλενα Παπαρίζου με τη σειρά της είδε ακόμη και ελληνικές σημαίες στην Ομόνοια και πανηγύρια σε όλη την Ελλάδα για την πρωτιά της. Η δυνατή χορηγία της είχε πιάσει προφανώς τόπο!

Στηριγμένη σε μια εξίσου καλή χορηγία η Άννα Βίσση πήρε τη σκυτάλη για να κάνει ό,τι έκανε και η Έλενα Παπαρίζου. Μπορεί βέβαια να μην ευτύχησε, αλλά η συνεργασία της με τη χορηγό εταιρεία κινητής τηλεφωνίας είχε θεαματικά αποτελέσματα. Ανάλογες οι προσδοκίες και φέτος, ανεξάρτητα από τη θέση που θα κατακτήσει ο Σάκης. Να σημειώσουμε ότι όλα τα ringtones από τη φετινή Eurovision, αλλά και εκείνα των προηγούμενων ετών αποτελούν μπεστ σέλερ σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.