«Είναι ευνόητο να είναι όλοι αναστατωμένοι με την HFPA και τις επιλογές της», δήλωσε η Poehler στο εναρκτήριο μονόλογο. «Κοίτα, πολλά φανταχτερά σκουπίδια προτάθηκαν, αλλά αυτό συμβαίνει. Παράλληλα αγνοήθηκαν αρκετοί μαύροι ηθοποιοί και projects που δημιουργήθηκαν από μαύρους».
«Δεν υπάρχουν μαύρα μέλη στην Hollywood Foreign Press», πρόσθεσε η Fey. «Συνειδητοποιώ ότι εσείς της HFPA, δεν πήρατε το μήνυμα επειδή ο χώρος εργασίας σας είναι ο καναπές των γαλλικών McDonalds, αλλά πρέπει να το αλλάξετε αυτό. Εδώ λοιπόν το αλλάζουμε».
Ίσως το πιο σκληρό χτύπημα του μονολόγου της Fey και της Poehler, ήταν για λογαριασμό της εξαιρετικά δημοφιλούς κωμωδίας του Darren Star, Emily in Paris. Τόσο η σειρά όσο και το αστέρι της, η Lily Collins, προτάθηκαν φέτος για Χρυσές Σφαίρες.
«Το Emily in Paris είναι υποψήφιο στις καλύτερες τηλεοπτικές σειρές, μιούζικαλ ή κωμωδίες και εγώ δεν μπορώ να περιμένω να μάθω ποια σειρά θα το κερδίσει», ξεκίνησε η Fey. Στη συνέχεια, αναφερόμενη σε ένα άλλο υποψήφιο έργο, πέταξε το καρφί της, «Το French Exit (Γαλλική Έξοδος) είναι αυτό που έκανα αφού παρακολούθησα το πρώτο επεισόδιο του Emily In Paris».
Υπήρχαν αρκετές εκπληκτικές παραγωγές που σνομπαρίστηκαν φέτος από τις Χρυσές Σφαίρες, όπως το I May Destroy You και το Insecure. Το γεγονός ότι το Emily in Paris ήταν υποψήφιο δείχνει, σύμφωνα με όσους ασκούν κριτική στις επιλογές, μια ανησυχητική τάση: Οι σειρές με διθυραμβικές κριτικές που επικεντρώνονται στις μαύρες γυναίκες δεν έχουν την αναγνώριση που τους αξίζει.
Η υποψηφιότητα του Emily in Paris ξεκίνησε συζητήσεις σχετικά με το πώς λειτουργούν ακόμη και οι Χρυσές Σφαίρες. Όπως, ποιος αποφασίζει ποιες σειρές θα προταθούν; Και γιατί επέλεξαν το Emily in Paris σε σχέση με άλλες σειρές που ήταν πιο αναγνωρισμένες;
Η απάντηση είναι ότι η Ένωση Ξένων Ανταποκριτών του Χόλιγουντ, είναι μια μικρή ομάδα (κάτω των 100 μελών) δημοσιογράφων στους οποίους δεν υπάρχουν μαύρα μέλη. Και επίσης πιθανώς λόγω ενός εντυπωσιακού ταξιδιού για τα μέλη του Τύπου. Σύμφωνα με ένα αρκετά επικριτικό άρθρο των LA Times, η Paramount όργάνωσε ένα ταξίδι περίπου 30 μελών του HFPA στο Παρίσι, για μια επίσκεψη στα γυρίσματα του Emily in Paris. Έμειναν σε ένα ξενοδοχείο πέντε αστέρων που κόστιζε 1.400 δολάρια ανά διανυκτέρευση, μαζί φυσικά με τα έξοδα διατροφής.
Λες;