Η Kylie Jenner επικρίθηκε έντονα επειδή φόρεσε ένα αμφιλεγόμενο «κολιέ θηλιάς» από τη συλλογή S/S 2022 του Givenchy. Πρόσφατα, η ιδρύτρια της Kylie Cosmetics μοιράστηκε μερικά στιγμιότυπα στο Instagram από την τελευταία της εμφάνιση στο Παρίσι: ένα ηλεκτρίκ μπλε φόρεμα, αστραφτερές ροζ μπότες και ένα κολιέ σε σχήμα θηλιάς. Οι αντιδράσεις δεν άργησαν να έρθουν. Ένας χρήστης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης περιέγραψε το περιδέραιο ως «απαισιόδοξο ηθικά, λαμβάνοντας υπόψη πόσοι άνθρωποι αυτοτραυματίστηκαν και πόσοι άνθρωποι μπήκαν με το ζόρι σε μια τέτοια».
Το show του Schiaparelli Haute Couture SS'23 προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και έγινε viral
Δεν είναι η πρώτη φορά που το κολιέ γίνεται το επίκεντρο της δημόσιας κατακραυγής. Αφού το κολιέ εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην πασαρέλα του Givenchy τον Οκτώβριο του 2019, η Diet Prada, ένα προφίλ που σχολιάζει τα σκάνδαλα της βιομηχανίας της μόδας, τόνισε τους παραλληλισμούς με την ευρέως αρνητικά κριμένη κουκούλα της Burberry, σημειώνοντας: «Θα νόμιζε κανείς ότι η βιομηχανία θα είχε μάθει να μην βάζει πράγματα που μοιάζουν με θηλιές στο λαιμό ενός μοντέλου μετά από όλη την καταστροφή της @Burberry το 2019… Αυτό το @givenchyofficial κολιέ που μόλις εμφανίστηκε στην πασαρέλα πλησιάζει επικίνδυνα την ίδια περιοχή . Πραγματικά σε κάνει να αναρωτιέσαι πώς κανείς δεν το πρόσεξε, αλλά δυστυχώς… η ιστορία επαναλαμβάνεται». Ο Marco Gobbetti, διευθύνων σύμβουλος της Burberry, ζήτησε συγγνώμη, δηλώνοντας στο CNN: «Λυπούμαστε βαθιά για το θυμό που προκάλεσε ένα από τα προϊόντα που εμφανίζονται στη συλλογή πασαρέλας A/W 2019».
Η αλληλεπίδραση μεταξύ τέχνης και κοινωνικής ευθύνης έχει δημιουργήσει μερικές από τις πιο συναρπαστικές στιγμές στη μόδα. Η αείμνηστη Vivienne Westwood, για παράδειγμα, είδε τις δυνατότητες της πασαρέλας ως τόπο πολιτικού ακτιβισμού και εξέγερσης, τονίζοντας τα πάντα, από την πολιτική αδράνεια για την κλιματική αλλαγή έως τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Ωστόσο, οι επώνυμοι οίκοι καταφεύγουν ολοένα και περισσότερο σε τακτικές σοκ. Το πιο πρόσφατο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η καμπάνια της Balenciaga, η οποία παρουσίαζε παιδιά να ποζάρουν με αρκουδάκια που φαινόταν να είναι ντυμένα με ρούχα φετίχ BDSM. Αργότερα δημοσίευσαν μια δήλωση ζητώντας συγγνώμη για την εκστρατεία. Η Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού που ξεκίνησε πρόσφατα ήταν επίσης αμφιλεγόμενη, καθώς φορέματα στολισμένα με ψεύτικα κεφάλια ζώων κοσμούσαν την πασαρέλα του Schiaparelli (ένα από τα οποία φορούσε και η Kylie Jenner).
Αυτό είναι το θέμα του Met Gala για το 2023
Το κολιέ με θηλιά, ωστόσο, δεν είναι απλά διχαστικό. Η θηλιά είναι ένα σύμβολο που συνδέεται στενά με την αυτοκτονία. Και δεδομένου ότι 700.000 άνθρωποι αυτοκτονούν κάθε χρόνο, με την αυτοκτονία να είναι η τέταρτη κύρια αιτία θανάτου μεταξύ των ατόμων ηλικίας 15-29 ετών (μέσω του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας), δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ήταν πολλοί εκείνοι που καταδίκασαν το αξεσουάρ. Είναι επίσης ιδιαίτερα αλόγιστη επιλογή, καθώς πολλές προσωπικότητες της βιομηχανίας της μόδας – συμπεριλαμβανομένων των Alexander McQueen, Kate Spade και L'Wren Scott – έχουν αυτοκτονήσει τα τελευταία 15 χρόνια.
Και – όπως λέει η Jessica Quillin, συνιδιοκτήτρια της It's A Working Title, LLC, μιας μπουτίκ πολυτελούς στρατηγικής, το σύμβολο της θηλιάς «υποδηλώνει τη μακρά, βάναυση ιστορία του λιντσαρίσματος και απαγχονισμού Αφροαμερικανών στις Ηνωμένες Πολιτείες». «Στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι οίκοι μόδας, οι σχεδιαστές και ο στρατός διασημοτήτων και επιρροών τους είναι σε μεγάλη θέση να επηρεάσουν τους ανθρώπους και να επιφέρουν κοινωνική αλλαγή, είτε για καλό είτε για κακό», πρόσθεσε η Quillin. Σε αυτή την περίπτωση, οι οίκοι μόδας έχουν την «ευθύνη να μην ωραιοποιούν την αυτοκτονία, τον αυτοτραυματισμό και τις διατροφικές διαταραχές».