To νέο σου ψηφιακό single λέγεται «Ο παλιός μου εαυτός». Δεν θα μπορούσα, λοιπόν, να μη σε ρωτήσω αν ο καινούργιος σου εαυτός έχει μεγάλη διαφορά από τον παλιό..
Περνώντας τα χρόνια, καταλαβαίνουμε ότι αυτό το βόλεμα που έχουμε υποστεί, μας έχει αφαιρέσει λίγο τον αυθορμητισμό μας και την πολυτέλεια που είχαμε κάποτε να περνάμε πάρα πολύ όμορφα με ασήμαντα ίσως πράγματα, αλλά έχοντας πολύ λιγότερα στο κεφάλι μας. Οπότε, ναι μπορώ να πω ότι έχω αλλάξει και εγώ όπως όλοι.
Στα early 90s υπήρξες ποπ σταρ, μάλιστα επιπέδου Σάκη Ρουβά. Ένιωσες ποτέ να καβαλάς το καλάμι λόγω της μεγάλης επιτυχίας και της αναγνωρισιμότητας
Νομίζω πως όχι γιατί είχα άλλους στόχους για τη μουσική. Δεν ήταν ο στόχος μου να είμαι σταρ. Δεν ξέρω βέβαια πώς το έχουν εκλάβει οι υπόλοιποι, αν δηλαδή οι συμπεριφορές μου ήταν εντάξει, ελπίζω όμως ότι ήταν. Καμιά φορά όμως όταν βάζεις κάποια όρια και λες «μέχρι εδώ μπορώ, δεν μπορώ να πάω παρά πέρα» ίσως κάποιοι να το εκλαμβάνουν ως σταριλίκι. Πάντως δεν ένιωσα ποτέ αυτό το καβάλημα, δεν νομίζω ότι το είχα ανάγκη.
Μετά από εσένα βγήκαν αρκετοί τραγουδιστές σε παρόμοιο στυλ. Αισθάνθηκες ποτέ ότι αντιγράφουν κατά κάποιον τρόπο το στυλ σου;
Νομίζω ότι ο καθένας έχει τη δική του προσωπικότητα και κανένας δεν μπορεί να αντιγράψει κανέναν. Φυσικά και έχει γίνει να αντιγράψουν μελωδίες αλλά και πάλι ο καθένας θα το κάνει με το δικό του τρόπο. Έχει να κάνει και με τις εμπειρίες που βιώνει κανείς, τι ακούσματα έχει κάποιος. Ο κάθε άνθρωπος τα φιλτράρει διαφορετικά.
Έτυχε ποτέ να εμφανιστείς στα μπουζούκια; Σήμερα αν σου γινόταν πρόταση για μια πιο ποπ κατάσταση σε νυχτερινό μαγαζί, θα το σκεφτόσουν;
Όχι, ποτέ. Αν τότε έλεγα όχι μια φορά, τώρα είναι πολλές φορές, γιατί πρώτον δεν το έχω ανάγκη και δεύτερον δεν νομίζω ότι έχω καμιά σχέση με αυτό το κλίμα. Νομίζω ότι ο κόσμος όταν πηγαίνει σε έναν συγκεκριμένο χώρο για να διασκεδάσει, είναι προετοιμασμένος. Θέλει να ακούσει λαϊκά; Θα πάει να ακούσει λαϊκά. Δεν μπορείς να μπλέκεις τα είδη γιατί μπορεί να είναι και εκνευριστικό.
Παρόλα αυτά είχες κάνει μια συνεργασία με τον Βασίλη Καρρά.
Ναι δισκογραφικά έχω κάνει συνεργασίες και μπορεί στο μέλλον να ξανακάνω γιατί όταν κάθεσαι και γράφεις μουσική είναι κάτι τελείως διαφορετικό. Είναι πώς θα σου βγει εκείνη τη στιγμή. Δεν έχω δηλαδή ταμπού με το είδος της μουσικής, δεν έχω ταμπού με τα λαϊκά και για αυτό δεν συνυπάρχω. Περισσότερο μπορώ να πω ότι το κάνω από σεβασμό στον κόσμο.
Αν βρισκόταν ένας επιχειρηματίας και σου έδινε αρκετά χρήματα θα το έκανες;
Είχε συμβεί αυτό στο παρελθόν και θεωρώ ότι θα με προσέβαλε φοβερά. Δηλαδή όταν ο άλλος δεν θέλει και ψαρώσει με τα χρήματα τότε κάτι δεν πάει καλά. Το χρήμα άλλωστε δεν είναι το παν. Το παν είναι να είσαι αξιοπρεπής στη δουλειά σου και να τιμάς τις επιλογές σου.
Μιας και αναφερθήκαμε στα χρήματα…Έβγαλες χρήματα από αυτή τη δουλειά;
Ναι έβγαλα γιατί τότε η επιτυχία μετριόταν διαφορετικά όπως και οι πωλήσεις.Ο κόσμος είχε άλλη αντίληψη για τις συναυλίες και το πώς αγαπάει τους καλλιτέχνες. Με τα σημερινά δεδομένα δεν θα ξεκινούσα να γίνω τραγουδιστής.
Οι στίχοι σου θεωρήθηκαν προχωρημένοι για την εποχή, όπως αυτοί στο Μωρό μου φάλτσο. Είχες άγχος ότι μπορούσες να λογοκριθείς;
Όχι δεν με ενδιέφερε καθόλου. Και σήμερα θα έκανα το ίδιο μέσα πάντα στα όρια τα δικά μου. Μη ξεχνάς ότι σήμερα ακούμε χυδαία πράγματα και δεν είναι ούτε καν πιπεράτα. Εκείνη την εποχή ήταν πιο αθώα τα πράγματα. Για παράδειγμα τη λέξη «ρε» από τους παρουσιαστές δεν την άκουγες. Ίσως κάποιοι στίχοι να σόκαραν λιγάκι αλλά θεωρώ ότι ήταν «τόσο όσο»..
«Είσαι σα κουνέλι και γλυκιά σα μέλι». Πώς το σκέφτηκες;
Κοίτα κάποιοι άνθρωποι μπορεί να έχουν κάποιες ατέλειες και μπορεί αυτές να είναι τα χαριτωμένα τους σημεία, αυτά δηλαδή που συμπληρώνουν μια προσωπικότητα και ας είναι «λάθος» να έχουν δύο στραβά δόντια. Γενικά τότε έβλεπα πολύ όμορφα κορίτσια να έχουν διάφορα κομπλεξ με τον εαυτό τους. Βέβαια αν έρθουμε στο σήμερα, καλύτερα με ατέλειες παρά αυτές τις πλαστικούρες που είναι αστείες. Μπορεί ο στίχος «Είσαι σα κουνέλι» να φαίνεται πολύ ανάλαφρος αλλά στην ουσία αν το ακούσεις όλο το τραγούδι και δεν μείνεις μόνο στο «Είσαι σα κουνέλι», νομίζω ότι είναι αρκετά σημαντικός στίχος, μιλώντας σε μια κοπέλα.
Είσαι ρομαντικός στη ζωή σου γενικότερα;
Εξαρτάται. Νομίζω πως είμαι αλλά δεν θέλω και πολύ να το δείχνω. Δεν θέλω να είναι στην πρώτη γραμμή.
Είναι άμυνα αυτό;
Δεν ξέρω, είναι σημείο του χαρακτήρα μου. Θέλω να ξεχωρίζω τα πράγματα δηλαδή να επιτρέπω εγώ στον εαυτό μου πότε να είναι ρομαντικός και πότε δεν πρέπει ή πότε πρέπει να περιμένει και να εκτιμά τις καταστάσεις. Λίγο μπερδεμένα τα κάνω ε; (γέλια) Θεωρώ ότι ο ρομαντισμός είναι κάτι προσωπικό. Είναι προσωπικές στιγμές, δεν είναι μια κίνηση, είναι ένα σύνολο πραγμάτων και συναισθημάτων.
Τώρα που λέμε για συνεργασίες, η συνεργασία με την Bonnie Tyler πώς προέκυψε;
Eίχα γράψει τότε ένα κομμάτι για την Σοφία Αρβανίτη. Όταν γράφεις ένα κομμάτι, κάπου μέσα σου ακούς και τη φωνή που θα ήθελες να το τραγουδήσει. Είχα ζητήσει τότε την Bonnie Tyler όπου μου έλεγαν από την εταιρία της, «θα αστειεύσαι, αυτά τα πράγματα δεν γίνονται». Επειδή όμως σαν Κριάρι είμαι λίγο πεισματάρης και αν βάλω τα κέρατα κάτω δεν με σταματά τίποτα, είπα ότι «αυτό πρέπει να γίνει, θέλω να της στείλετε το κομμάτι και αναλαμβάνω εγώ τα υπόλοιπα». Στην εταιρεία ψιλογελούσαν αλλά τελικά η Bonnie Tyler απάντησε θετικά, ήρθε στην Ελλάδα, το τραγούδησε και έγινε επιτυχία. Εδώ θέλω να πω ότι τα περισσότερα πράγματα δεν γίνονται γιατί δεν τα πιστεύουμε ή δεν πιστεύουμε στις δυνάμεις μας, αλλά όταν θες κάτι πραγματικά γίνεται.
Πάμε κάποια χρόνια πίσω στη EUROVISION. Πιστεύεις ότι η εμφάνισή σου στη Eurovision επηρέασε την μετέπειτα πορεία σου. Θεωρείς δηλαδή ότι σου έκανε κακό στην καριέρα σου;
Κοίτα αν η εμφάνισή μας δεν είχε αυτά τα συστατικά δεν θα το συζητούσαμε μέχρι σήμερα. Δηλαδή το ζητούμενο από τη Eurovision είναι να κάνεις μια δυναμική εμφάνιση. Αν κάποιος θέλει, μπορεί να ανατρέξει στη συγκεκριμένη χρονιά να θυμηθεί πώς ήταν αυτό το κομμάτι που ήρθε πρώτο. Η επιλογή αυτή έγινε πολύ συνειδητά και τα ρούχα που φορέσαμε - τα οποία είναι λάθος να τα λέω ρούχα γιατί είναι μια εξάρτηση της Europoll (μετά δόθηκε στις αστυνομίες) - είναι θέμα συζήτησης και μετά από 18 χρόνια. Κάτι που νομίζω ότι είναι και η επιτυχία του όλου πράγματος. Αυτό είναι το ζητούμενο της Eurovision, να κάνεις μια δυνατή εμφάνιση.
Σημασία έχει ότι το κομμάτι ακούγεται και σήμερα πολύ ευχάριστα και το χορεύει ο κόσμος.
Το κομμάτι έχει μείνει και ο κόσμος το υποστηρίζει φανατικά. Εννοείται ότι υπάρχει κόσμος που το έχει πολεμήσει φανατικά. Αυτός ίσως ήταν και ο στόχος του. Άλλωστε εγώ ποτέ δεν ήθελα να είμαι χλιαρός, ούτε στις εμφανίσεις μου, ούτε στα κομμάτια μου. Είμαι της άποψης ότι αν είναι να κάνεις κάτι, κάνε το δυνατά αλλιώς μην το κάνεις καθόλου.
Εκπληκτικό ριμέικ της εμφάνισής σου στη Eurovision, είναι η περσινή διαφήμιση στην οποία πρωταγωνιστούσες. Εκεί ακομπλεξάριστα, σατίρισες την εμφάνισή σου στην Eurovision. Γιατί το έκανες;
Αυτή η διαφήμιση πήρε 6 βραβεία Ερμής! Το συγκεκριμένο concept τόσο καλά φτιαγμένο, ώστε να μην είναι στα όρια του χλευασμού (η συγκεκριμένη εταιρεία και τα παιδιά που το έφτιαξαν έκαναν εξαιρετική δουλειά) και συνεπώς δεν είχα κανένα θέμα να μην το κάνω.
Θα πήγαινες κριτής σε μουσικό ριάλιτι;
Δεν θα ήθελα ούτε να κόψω τα φτερά σε κάποιον ούτε όμως και να του δώσω περισσότερα απ’ όσα θα μπορούσε να έχει. Ξέρουμε όλοι ότι αυτό είναι ένα παιχνίδι εκτός πραγματικότητας, δηλαδή πέρασαν τόσα παιδιά και κυρίως αυτά που βγήκαν νικητές και από την επόμενη ημέρα δεν ξέρουμε πού είναι και τι κάνουνε. Επίσης, πέρασαν πολλοί τραγουδιστές που ίσως να μην ήξεραν την αξία τους αλλά θα μου πεις και τι άλλο να έκαναν; Δεν υπάρχουν ανοιχτές πόρτες στις εταιρείες τώρα πια.
Πες μου ποιο κομμάτι είναι αυτό που στα live ο κόσμος κάνει χαμό από κάτω;
Δεν είναι ένα. Βέβαια όλα γίνονται με κάποιο πικ..Είναι τα «Δικός σου για πάντα», το SAGAPO, αυτά τα δύο είναι ισοδύναμα σε ένταση, επίσης το «Προκαλείς», ο «Πουφ», είναι και άλλα πολλά…
Κρατάς πάντα την προσωπική σου ζωή μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Πόσο εύκολο είναι αυτό;
Πολύ εύκολο, γιατί μην ξεχνάς ότι οι περισσότεροι καλλιτέχνες βγάζουν στην φόρα τα εσώψυχά τους, τα οικογενειακά τους. Εγώ αυτό το παιχνίδι δεν το έπαιξα ποτέ..Δεν μου πάει και σαν χαρακτήρας.
Έχεις social media;
Ναι έχω αλλά δεν ασχολούμαι γενικά.
Το μέλλον της νυκτερινής διασκέδασης ποιο θα είναι κατά τη γνώμη σου; Πόσο θα την επηρεάσει ο κορωνοϊος;
Πιστεύω ότι θα είναι δύσκολα, χρειάζεται υπομονή. Θέλουμε δεν θέλουμε έτσι είναι τα πράγματα, και δυστυχώς εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Μακάρι να βρεθεί κάτι σύντομα για να επανέλθουμε σε μια «κανονικότητα».
Το τραγούδι «Ο παλιός μου εαυτός», όπως και πολλά άλλα από τα πιο παλιά αλλά πολύ αγαπημένα, θα ακούσουμε στη συναυλία που θα δώσεις τη Τρίτη 28 Ιουλίου στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά.
Πάντα στις συναυλίες τραγουδάω τα σημαντικότερα από αυτά που θεωρώ όλα αυτά τα χρόνια, γιατί καταρχήν τα έχει αγαπήσει ο κόσμος και έρχεται για να τα ακούσει. Αν δεν πούμε κάποιο έχουμε παράπονα. Οπότε συμπεριλαμβάνονται όλα τα σημαντικότερα κομμάτια της δισκογραφίας μου.
Αν μιλήσουμε με ποσοστά ποιο θα είναι το ποσοστό των παλιών τραγουδιών;
Ίσως το μεγαλύτερο, γιατί αυτά είναι που έχουν αποτυπωθεί πιο πολύ στη μνήμη του κόσμου.
Και θα είναι όπως διάβασα μια anti - virus συναυλία…
Φυσικά δεν εννοούμε ότι έχουμε κάποιο εμβόλιο απλά θέλουμε και ελπίζουμε να είμαστε όλοι πολύ προσεκτικοί και να τηρηθούν όλα τα μέτρα. Οι άνθρωποι που μας ακολουθούν είμαι σίγουρος ότι έχουν την κατάλληλη ωριμότητα ώστε να μην χρειάζονται συμβουλές γιατί θα στεναχωριόμουν ειλικρινά πολύ αν έβλεπα σκηνές σαν αυτές που βλέπω στην τηλεόραση και δεν μου αρέσουν καθόλου. Θεωρώ ότι είμαι υπεύθυνος και αυτό ζητάω και από τους άλλους.
Ιnfo:
Την Τρίτη 28 Ιουλίου ο Μιχάλης Ρακιντζής θα τραγουδήσει στο Βεάκειο Θέατρο Πειραιά όλες τις αγαπημένες μας επιτυχίες αλλά και το νέο του τραγούδι «Ο παλιός μου εαυτός».
Ώρα έναρξης: 21:00
Τιμές εισιτηρίων: 12 € γενική είσοδος
Προπώληση: Ticketservices | Public
Εκδοτήρια Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά (10:00 - 14:00)