re:submission: Ένα διαφορετικό Ντοκιμαντέρ

20.05.2010
Την Τρίτη το βράδυ στο Nixon πραγματοποιήθηκε ένα μικρό αφιέρωμα σε έναν νέο σκηνοθέτη, τον Τζούλιαν Τριανταφύλλου με 2 από τις τελευταίες δημιουργίες του. Ο ελληνο-γερμανικής καταγωγής σκηνοθέτης, που ζει στο Λονδίνο, δεν είχε την ευκαιρία...

Την Τρίτη το βράδυ στο Nixon πραγματοποιήθηκε ένα μικρό αφιέρωμα σε έναν νέο σκηνοθέτη, τον Τζούλιαν Τριανταφύλλου με 2 από τις τελευταίες δημιουργίες του. Ο ελληνο-γερμανικής καταγωγής σκηνοθέτης, που ζει στο Λονδίνο, δεν είχε την ευκαιρία μέχρι τώρα να δείξει προηγούμενες δουλειές του σε ελληνικό κοινό και παρόμοιες περιπτώσεις (αν και ιδιωτική προβολή, κάτι σαν ‘preview’) φαίνονται ιδανικές για νέους σκηνοθέτες.

Το μεσαίου μήκους ντοκιμαντέρ «re:submission», που λίγες μέρες πριν είχε συμμετάσχει και στο φεστιβάλ Τop to Bottom με τον τίτλο submission, ήταν που συζητήθηκε έντονα και όχι άδικα (να σημειώσουμε ότι στο φεστιβάλ συμμετείχε το πρώτο cut της ταινίας ενώ σε αυτή την προβολή, η δεύτερη και πιο επεξεργασμένη εκδοχή της).

Η ταινία αποτυπώνει με έναν ξεχωριστό τρόπο τις ενέργειες μιας ομάδας γκράφιτι (UDK), η οποία μέσα από τον υπόγειο του μετρό και των τραίνων, αναζητά το πεδίο στο οποίο θα αποτυπώσει την δικιά της τέχνη. Τα τραίνα. Έτσι από τα τούνελ προς στη δημόσια σφαίρα, τα τραίνα αλλάζουν για λίγο ρόλο και μετατρέπονται σε μεταφορέα της δημιουργίας τους.

Αυτό που αποτελεί ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι ότι το οπτικό υλικό (100 και πλέον ώρες) τραβήχτηκε από την ίδια την ομάδα κατά τη διάρκεια των ενεργειών της από το 2003 μέχρι το 2008 κι έτσι αποτελεί ένα σπάνιο παράδειγμα από πλευράς αμεσότητας με το αντικείμενο του έργου. Όπως αναφέρει και ο ίδιος ο σκηνοθέτης η ταινία έχει σαν στόχο να προσφέρει στον θεατή ένα ταξίδι και έναν επαναπροσδιορισμό της ίδιας της αποκαλούμενης κουλτούρας «Subway Bombing».

Το άλλο στοιχείο που ξεχώρισε από την ταινία ήταν και ο σχεδιασμός του ήχου που έγινε από τον Μανόλη Μανουσάκη. Πάνω σε ένα δύσκολο υλικό από πλευράς εικόνας, η ηχητική επένδυση βοήθησε πολύ το ρυθμό της ταινίας και την μονοτονία, από μια πλευρά, της δράσης.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε τις προσωπικές ιστοσελίδες των δημιουργών, Julian P. Triandafyllou και Μανόλη Μανουσακη

Κωνσταντίνος Αϊβαλιώτης