Αθήνα πασπαλισμένη με "Χρυσόσκονη"

09.02.2010
Αθήνα. Μια πόλη σε διαρκή ανακατασκευή που χτίζει το καινούργιο της πρόσωπο εξαφανίζοντας τα ίχνη του παρελθόντος της... Από 25 Φεβρουαρίου έρχεται στις αίθουσες η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Μαργαρίτας Μαντά, με τίτλο «Χρυσόσκονη».

Αθήνα. Μια πόλη σε διαρκή ανακατασκευή που χτίζει το καινούργιο της πρόσωπο εξαφανίζοντας τα ίχνη του παρελθόντος της... Από 25 Φεβρουαρίου έρχεται στις αίθουσες η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Μαργαρίτας Μαντά, με τίτλο «Χρυσόσκονη».

Τρία αδέρφια αντιμετωπίζουν την προοπτική πώλησης του πατρικού τους σπιτιού, μετά το θάνατο των γονιών τους. Οι αγοραστές θα το κατεδαφίσουν για να ανεγείρουν στη θέση του ένα σύγχρονο κτίριο.

«Η Χρυσόσκονη γεννήθηκε από την ανάγκη να μιλήσω για την πόλη μου, την Αθήνα» λέει η σκηνοθέτης, η οποία υπογράφει και το σενάριο. «Μια πόλη που μεταλλάσσεται εξαφανίζοντας το βιωμένο της παρελθόν, που παγκοσμιοποιείται χωρίς σεβασμό στο ανθρώπινο στοιχείο της, χωρίς αισθητική και ήθος. Θέλησα να προβάλλω αυτή τη μετάλλαξη της πόλης πάνω στην εσωτερική ζωή των ηρώων της ταινίας».

Ο Αλέξης (Αργύρης Ξάφης) είναι ρεαλιστής. Υπερασπίζεται την πώληση προβάλλοντας το οικονομικό όφελος που αυτή θα αποφέρει.

Η Άννα (Μάνια Παπαδημητρίου), ονειροπόλα και μαχητική, αντιδρά αρνητικά. Το πατρικό σπίτι είναι γι’ αυτήν η μνήμη της παιδικής της ηλικίας.

Η Αμαλία (Άννα Μάσχα) είναι διστακτική και κουρασμένη. Εγκλωβισμένη ανάμεσα στο συναίσθημα και στις ανάγκες της οικογένειας.

Η πώληση του πατρικού σπιτιού λειτουργεί καταλυτικά για να βγουν στο φως οι σχέσεις των ηρώων. Να αποκαλυφθεί η εικόνα που έχει ο ένας για τον για τον άλλον, ερήμην του, και τα «non dit» που χαρακτηρίζουν τις οικογενειακές σχέσεις και αποκαλύπτουν τραύματα όταν ξυθεί η επιφάνεια της παιδικής ηλικίας. Μια επιφάνεια πασπαλισμένη με χρυσόσκονη, σαν παραμύθι.

Το παραμύθι αυτό αποδυναμώνεται από ένα τυχαίο γεγονός: ένα γράμμα από το παρελθόν θα λειτουργήσει καταλυτικά και θα ωθήσει τους ήρωες να ορίσουν το δικό τους στίγμα στη δική τους εποχή.

Η Μαργαρίτα Μαντά συνεργάστηκε σαν βοηθός σκηνοθέτη με πολλούς Έλληνες σκηνοθέτες. Υπήρξε βοηθός του Θόδωρου Αγγελόπουλου στις ταινίες : «Το Βλέμμα του Οδυσσέα», «Μία Αιωνιότητα και μία μέρα», «Το Λιβάδι που δακρύζει» και «Η Σκόνη του Χρόνου». Εχει γράψει και σκηνοθετήσει μικρού μήκους ταινίες, ντοκιμαντέρ μεσαίου και μεγάλου μήκους, videos για θεατρικές παραστάσεις, εταιρικά videos.