Με τον τρόπο της Charlize Theron

30.07.2007
Είναι αδύνατον να είσαι μία από τις δέκα ομορφότερες γυναίκες στον κόσμο, μία από τις δέκα καλύτερες ηθοποιούς της γενιάς σου και ίσως η πιο αποστομωτική απόδειξη πως τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο σ' αυτήν τη ζωή. Εκτός αν είσαι η Σαρλίζ Θέρον.

Από τον Μανωλη κρανακη

Το Χόλιγουντ είχε πολλούς λόγους για να μην επιτρέψει στη Σαρλίζ Θέρον να πιστέψει πως θα μπορούσε να γίνει μόνιμη κάτοικός του. Γεννημένη στο Γιοχάνεσμπουργκ της Νότιας Αφρικής από πατέρα Γάλλο και μητέρα Γερμανίδα και με προ-υπηρεσία ανήλικου μοντέλου στη Νέα Υόρκη, θα μπορούσε να σταματήσει την όποια καριέρα της εκεί, έχοντας προσφέρει στην ανθρωπότητα ακόμη ένα ωραίο πρόσωπο (και ένα ακόμη πιο ωραίο σώμα) για εφήμερη κατανάλωση.

Και φυσικά, το Χόλιγουντ είχε ακόμη πιο πολλούς λόγους να διώξει τη Σαρλίζ Θέρον μια για πάντα από την ηλιόλουστη «αυλή» του. Και όταν έκλεψε -δικαιωματικά- την παράσταση από τον Αλ Πατσίνο και τον Κιάνου Ριβς στο Δικηγόρο του Διαβόλου (στην πρώτη της μεγάλη κινηματογραφική εμφάνιση) και όταν οι λίστες με τις πιο σέξι ηθοποιούς του πλανήτη κρατούσαν μια θέση για την άγνωστη Νοτιοαφρικανή και όταν δήλωσε «θεωρώ τον εαυτό μου ένα πολύ σεξουαλικό πλάσμα, δεν έχω άλλη επιλογή, μου αρέσει - δεν μεγάλωσα με μια μητέρα που μου έλεγε πως ό,τι έχω κάτω από τα ρούχα μου είναι κακό», αλλά και όταν, χρόνια μετά, η απόφασή της να καταστρέψει την εικόνα της για να πρωταγωνιστήσει στο Monster του 2003 θα αποδεικνυόταν ό,τι πιο θαρραλέο τόλμησε ποτέ διάσημη γυναίκα σε αυτόν τον πλανήτη.

Το Χόλιγουντ, όμως, είναι πιο έξυπνο απ όσο το ίδιο θέλει να πιστεύουμε. Και όχι μόνο δεν θα έδιωχνε ποτέ τη Σαρλίζ Θέρον, αλλά -αντίθετα- θα έκανε τα πάντα για να την κρατήσει. Ως την αποστομωτική απάντηση προς όλους όσοι το κατηγορούσαν ως μια αστραφτερή επιφάνεια που από κάτω κρύβει μόνο μηχανισμούς marketing, εκθαμβωτικά προϊόντα μαζικής κατανάλωσης και, τελικά, οτιδήποτε άλλο εκτός από ταλέντο.

Το Χόλιγουντ βρήκε στο πρόσωπο της Σαρλίζ Θέρον ετοιμοπαράδοτο το εξελιγμένο μοντέλο της γυναίκας που μπορεί να περπατήσει στο κόκκινο χαλί των Οσκαρ προκαλώντας πολιτισμικό σοκ. Που μπορεί να φωτογραφηθεί γυμνή αλλάζοντας όλα όσα ξέραμε για την έννοια της πρόκλησης. Που μπορεί να υποστηρίζει με οργισμένη ακτιβιστική διάθεση τα δικαιώματα των ζώων.
Που μπορεί να συνομιλήσει δημόσια με τον Νέλσον Μαντέλα και την ίδια στιγμή να απαντήσει σε οποιαδήποτε ερώτηση της κάνεις προκαλώντας κοσμική αμηχανία: «Δεν νοιάστηκα ποτέ πραγματικά για το τι πιστεύει ο κόσμος. Γιατί πιστεύω πως η βιομηχανία του θεάματος είναι, απλά, τζόγος. Δεν υπάρχει σωστό και λάθος. Πρέπει, απλά, να αφήσεις να σε οδηγεί το ένστικτό σου. Γιατί, σε τελική ανάλυση, είμαι εντελώς αδύναμη μπροστά στην επιτυχία ή την αποτυχία της κάθε ταινίας. Το μόνο πράγμα που μπορώ να ελέγξω είναι σε τι αποφασίζω να αφοσιωθώ...»

Το Χόλιγουντ βρήκε στο πρόσωπο της Σαρλίζ Θέρον το πιο ισχυρό του άλλοθι. Οι γυναίκες βρήκαν σύμμαχο στην επίμονη αναζήτησή τους για μια διαφορετική σταρ που θα μπορούσε με την ευφυϊα της να κατατροπώσει οποιονδήποτε θα σταματούσε μόνο στις τέλειες αναλογίες του κορμιού της. Οι άντρες υπέκυψαν ανεπιστρεπτί σε εκείνο το τηλεοπτικό σποτάκι που την έκανε γνωστή πίσω στις αρχές του 90, με το κομμάτι ύφασμα που αποκάλυπτε τα ωραιότερα οπίσθια που γνώρισε ποτέ ο κόσμος της διαφήμισης. Τα περιοδικά βρήκαν το life story που τους έλειπε σε ακόμη μία προδιαγεγραμμένη και απίστευτα όμορφη εκδοχή του αμερικανικού ονείρου. Και το σινεμά ευτύχησε να γνωρίσει μία από τις πιο συγκλονιστικές ερμηνείες που πέτυχε ποτέ ανθρώπινο ον στην ιστορία του.

Η ζωή της Σαρλίζ Θέρον, στα 32 της χρόνια σήμερα, είναι πια καταδικασμένη να διακρίνεται στην εποχή προ και μετά Monster. Η απόφασή της να «τσαλακώσει» πρόσωπο, σώμα (πήρε τουλάχιστον 10 κιλά για να υποδυθεί την Αϊλίν Γουόρνος, μια πόρνη που καταδικάστηκε σε θάνατο συγκλονίζοντας με την ιστορία της ολόκληρη την Αμερική) και καριέρα αποδείχθηκε μία από εκείνες τις επιλογές που αλλάζουν οριστικά και αμετάκλητα τη ζωή κάποιου. Οχι μόνον επειδή υποστήριξε την απόφασή της με μια ολόκληρη κινητοποίηση γυναικείας δυναμικής ούτε επειδή κέρδισε το Οσκαρ Α Γυναικείου Ρόλου, που -ειδικά εκείνη τη χρονιά- δεν μπορούσε να κερδίσει καμία άλλη. Αλλά κυρίως γιατί η Σαρλίζ Θέρον μοιάζει να είναι η μοναδική γυναίκα σε ολόκληρο το Χόλιγουντ που μπόρεσε για 100 λεπτά κινηματογραφικού χρόνου να είναι ό,τι πιο άσχημο αντίκρισες ποτέ και την ίδια στιγμή στην απονομή των Οσκαρ να είναι (ξανά) η πιο όμορφη γυναίκα στον κόσμο.

Ακόμη μία απόδειξη πως το μεγαλύτερο πλεονέκτημα που σου δίνει η ομορφιά είναι η δυνατότητα να την καταστρέφεις; Ή, απλά, η Σαρλίζ Θέρον είναι η ανακάλυψη που χρόνια τώρα περίμενε ολόκληρος ο πλανήτης; Μια γυναίκα που καταρρίπτει κάθε κλισέ περί ομορφιάς που δεν μπορεί να συνοδεύεται από ευφυϊα, τσαμπουκά και «ανδρικό» πείσμα;

Μέσα στη δεκάδα των πιο ακριβοπληρωμένων γυναικών στο Χόλιγουντ και με το project του Πολ Χάγκις (σκηνοθέτη του βραβευμένου με Οσκαρ, Crash) In the Valley of Elah, μαζί με τον Τόμι Λι Τζόουνς, να την προετοιμάζει για μια επόμενη χρονιά ακόμη μερικών πόντων διασημότητας, η ίδια παραμένει η πιο απενοχοποιημένη σταρ των τελευταίων χρόνων.

Το Χόλιγουντ, από την πλευρά του, αισθάνεται καθημερινά ανακουφισμένο που μια μέρα, στα 18 της χρόνια, μια νεαρή Νοτιαφρικανή αποφάσισε να ταξιδέψει από τη Νέα Υόρκη στο Λος Αντζελες και που μέσα σε μια τράπεζα ανάγκασε έναν ατζέντη να της δώσει την κάρτα του.

«Δεν μπορείς ποτέ να βρεις ένα μέρος για να ηρεμήσεις. Μόλις αγγίξεις εκείνο το λεπτό σημείο της διασημότητας, κάποιος είναι έτοιμος να σου δώσει μια κλοτσιά και να σε διώξει. Γι αυτό νιώθω συνεχώς την ανάγκη να γίνομαι καλύτερη».