Ο Τέλειος Γάμος

19.06.2007
Με την αυγή της δεκαετίας του ’80, ο Ερικ Ρομέρ, ένας από τους πιο γνωστούς ανατόμους των ανθρωπίνων σχέσεων και των βασανιστικών ηθικών και φιλοσοφικών ζητημάτων που τις συνοδεύουν, ξεκίνησε μια σειρά από έξι ταινίες με τον γενικό τίτλο «Κωμωδίες και Παροιμίες».

Με την αυγή της δεκαετίας του ’80, ο Ερικ Ρομέρ, ένας από τους πιο γνωστούς ανατόμους των ανθρωπίνων σχέσεων και των βασανιστικών ηθικών και φιλοσοφικών ζητημάτων που τις συνοδεύουν, ξεκίνησε μια σειρά από έξι ταινίες με τον γενικό τίτλο «Κωμωδίες και Παροιμίες». «Ο Τέλειος Γάμος» αποτελεί την δεύτερη ταινία της άτυπης εξαλογίας, μετά την «Γυναίκα Του Αεροπόρου».

Η Σαμπίν, φοιτήτρια ιστορίας τέχνης (Μπεατρίς Ρομάν) διακόπτει την σχέση της με έναν παντρεμένο καλλιτέχνη και η ιδέα του γάμου της γίνεται εμμονή. Γνωρίζει έναν γοητευτικό μεγαλοδικηγόρο (Αντρέ Ντισολιέ), τον οποίο και «πολιορκεί» συνεχώς χωρίς όμως να έχει αντίκρισμα. Ο Ρομέρ βάζει για άλλη μια φορά στο επίκεντρο της ιστορίας του μια γυναίκα η οποία κυνηγάει με έναν μάλλον αφελή και ονειροπόλο τρόπο να βρει την ευτυχία στην συναισθηματική της ζωή. Η προσπάθεια της μπορεί να φαίνεται εξαρχής καταδικασμένη και ο Ρομέρ να την αντιμετωπίζει με μια δόση ειρωνείας, όμως ο σκηνοθέτης δεν κρύβει την συμπάθειά του για τον χαρακτήρα της, εάν λάβουμε υπόψη και την αποστασιοποιημένη ματιά του στους άντρες που την περιβάλλουν.

«Ο Τέλειος Γάμος» δεν αποτελεί το πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα της κινηματογραφικής γραφής του Γάλλου σκηνοθέτη (όπως το «Μια Νύχτα Με την Μοντ» και το «Το Γόνατο Της Κλαίρης»), αλλά ένα έργο που εμπεριέχει όλα τα στοιχεία που τον χαρακτηρίζουν: oι σήμα-κατατεθέν φιλοσοφημένοι διάλογοι, η αναζήτηση των αιτιών που προκαλούν τις κρίσεις στις ανθρώπινες σχέσεις, η απουσία σαφών απαντήσεων στα «δύσκολα» ερωτήματα που αναδεικνύονται, το ανοιχτό φινάλε. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Μπεατρίς Ρομάν απέσπασε για την ερμηνεία της στο φιλμ, το βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου στο Φεστιβάλ της Βενετίας, το 1982.

ΝΩΝΤΑΣ ΜΕΡΜΙΓΚΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ