Μεσήλικας καθηγητής κοινωνιολογίας εμπλέκεται σε μια υπόθεση ανθρωποκτονίας, για να δει ως συνέπεια τη ζωή του να διαλύεται.
O Κάρστεν έχει μια άνετη ζωή στα προάστια της Κοπεγχάγης, με μια δυναμική σύζυγο και έναν γιο ανερχόμενο πιανίστα. Ο ίδιος είναι ο γοητευτικός καθηγητής κοινωνιολογίας, ο φιλελεύθερος αριστερός του 70, που προτρέπει τους μαθητές του να αντισταθούν έμπρακτα στην εμπλοκή της χώρας τους στον πόλεμο του Ιράκ. Αυτό ακριβώς κάνει η Νίνα, πρώην μαθήτρια και νυν ερωμένη του, εισβάλλοντας στα γραφεία ενός προμηθευτή όπλων για να τα καταστρέψει, αλλά σκοτώνει τελικά έναν αστυνομικό. Ο Κάρστεν θα επιλέξει να αφήσει την άνετη ζωή για να σταθεί στο πλευρό της ερωμένης του και των πιστεύω του. Τι υπερτερεί, όμως; Η (αλαζονική) σιγουριά του διανοούμενου και το πάθος του πενηντάρη για μια εικοσάρα ή οι συλλογικές ευθύνες του και, τελικά, οι ιδέες που υποτίθεται πως πρεσβεύει; Και ποιες είναι οι ευθύνες του Κάρστεν απέναντι στην ανθρωποκτονία αυτή;
Βήμα προς βήμα, ο Περ Φλι αποδομεί την υποκρισία της μεσαίας τάξης, το πρόσωπο του δυτικού άντρα και τον φιλελεύθερο αριστερισμό της Ευρώπης. Οσο η ζωή του Κάρστεν διαλύεται και η αλήθεια της ξεγυμνώνεται, τόσο ο Φλι ανοίγει την ομπρέλα των ιδεών και των ερωτημάτων σε ένα αριστοτεχνικό διάλογο μεταξύ ατομικής και συλλογικής ευθύνης. Με τη στιβαρή παράδοση του ιψενικού δράματος να τροφοδοτεί την πλοκή, τη δραματική ένταση να αγγίζει τα άκρα και την κάμερα να τέμνει ανελέητα τους ήρωες, ο Φλι προσφέρει μια σύγχρονη εκδοχή του μύθου του Ικάρου - μόνο που εδώ ο Ικαρος δεν χάνει τα φτερά του για να γίνει μύθος, αλλά για να αποκαλύψει το παρακμασμένο πρόσωπο μιας βολεμένης κοινωνίας.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΝΤΟΒΡΑΚΗΣ