Ιππείς, μωρά και άρωμα φεστιβάλ

09.03.2011
Μια σάτιρα, μια κωμωδία με τους Φιλιππίδη-Μπουλά, ένα κοινωνικό δράμα εμπνευσμένο από τον Δεκέμβρη του 2008, τα ευτράπελα του ΕΣΥ και ένα σύγχρονο γουέστερν με φόντο την Κρήτη, έρχονται στις αίθουσες

Μπαίνοντας στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση άλλης μίας κινηματογραφικής σεζόν, με τα βραβεία της νεοσύστατης Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου εν όψει (θυμίζουμε πως τον Μάιο του 2010 το βραβείο καλύτερης ταινίας δόθηκε στον «Κυνόδοντα», επίσημη πρόταση της Ελληνικής Ακαδημίας για την κατηγορία του ξενόγλωσσου Οσκαρ), μετράμε 5 ελληνικές ταινίες να έχουν πάρει σειρά για να βγουν στις αίθουσες.

Το αισθηματικό δράμα «Κανένας» του Χρήστου Νικολέρη εγκαινίασε στις 3 Μαρτίου τον μήνα, ενώ σειρά έχουν: η σάτιρα «Οι ιππείς της Πύλου» του Νίκου Καλογερόπουλου που κάνει πρεμιέρα την ερχόμενη Πέμπτη, το κοινωνικό δράμα «Wasted youth» και η κωμωδία «Μια φορά κι ένα μωρό» του Νίκου Ζαπατίνα που βγαίνουν στις 17 Μαρτίου, η δραματική κομεντί «Απ' τα κόκαλα βγαλμένα» του Σωτήρη Γκορίτσα που θα δούμε στις 31 Μαρτίου και το δράμα «Κόκκινος ουρανός» της Λάγιας Γιούργου που βγαίνει στις 7 Απριλίου.

Ο Νίκος Καλογερόπουλος, λοιπόν, επανέρχεται κινηματογραφικά σκηνοθετώντας τους «Ιππείς της Πύλου», μια άναρχη κωμωδία που θέλει τον ίδιο στον ρόλο ενός χρεωμένου ηθοποιού να τα παρατάει όλα και να πηγαίνει στη Μεσσηνία. "Οι Ιππείς της Πύλου είναι μια ανατρεπτική κοινωνικοπολιτική σάτιρα και όχι μόνο. Η αλληγορία έχει τον πρώτο λόγο και ύστερα οι ήρωες, που είναι απλοί καθημερινοί άνθρωποι και που ο καθένας έχει το χούι του, την μοίρα του και τον χαρακτήρα του" αναφέρει στο σημείωμά του ο σκηνοθέτης.

Ο Ζαπατίνας, από την άλλη, συνεχίζει στο μοτίβο των κινηματογραφικών κωμωδιών και των τηλεοπτικών σειρών που μας έχει συνηθίσει, με σταθερό συνεργάτη τον Πέτρο Φιλιππίδη, ο οποίος επίσης υποδύεται έναν χρεωμένο μεσήλικα στο «Μια φορά κι ένα μωρό». Ο «Αλκιβιάδης» του Φιλιππίδη αποπειράται να αυτοκτονήσει, όταν γνωρίζει τον Νώντα, έναν συνομήλικό του άνθρωπο της νύχτας (Σάκης Μπουλάς) που ταξιδεύει αγκαλιά με ένα μωρό για να βρει μια πρώην του.

Η κρίση, στη συνέχεια, φιλτράρεται μέσα από τον φακό του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου ο οποίος εμπνέεται από τον ταραγμένο Δεκέμβρη του 2008 για να αφηγηθεί το 24ωρο ενός μεσήλικα σε προσωπικό αδιέξοδο κι ενός 16χρονου που περιπλανιέται με το σκέιτμπορντ στην καλοκαιρινή Αθήνα. Οι δρόμοι τους συναντώνται στο «Wasted youth», που άνοιξε το Φεστιβάλ του Ρότερνταμ, προβλήθηκε στην Agora του Φεστιβάλ του Βερολίνου και τώρα ετοιμάζεται να ταξιδέψει στα τέλη του μήνα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Γκουανταλαχάρα του Μεξικού, που είναι και το μεγαλύτερο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Λατινικής Αμερικής.

Τέλος, τα ευτράπελα της δημόσιας υγείας σχολιάζει ο Σωτήρης Γκορίτσας στην κομεντί «Απ' τα κόκαλα βγαλμένα», μέσα από τις περιπέτειες στο ΕΣΥ ενός νεαρού γιατρού (Αργύρης Ξάφης). Η ταινία βασίζεται σε αληθινά γεγονότα τα οποία κατέγραψε ο Γιώργος Δενδρινός στο ομώνυμο βιβλίο του. Τέλος, η Λάγια Γιούργου καταθέτει ένα σύγχρονο γουέστερν όπου οι Αποστόλης Τότσικας και Ορφέας Αυγουστίδης, επιστήθιοι φίλοι που επιδιώκουν μια νέα αρχή στην Κρήτη, «μονομαχούν» για τα μάτια της Πίλα Βιιτάλα κάτω από τον «Κόκκινο ουρανό».

ΣΕ ΠΤΩΣΗ ΟΙ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ
Από τις ελληνικές πρεμιέρες της σεζόν, οι πιο εμπορικές ως σήμερα είναι οι κωμωδίες «Ζητείται ψεύτης» της Odeon με πάνω από 191.000 εισιτήρια, «Ρόδα, τσάντα και κοπάνα» της Spentzos Films, η εμπορική έκπληξη από το πουθενά, που συγκέντρωσε πάνω από 125.000 εισιτήρια, καθώς και το «Ετερον ήμισυ» της Filmopolis με πάνω από 92.000 εισιτήρια σε πανελλαδικό επίπεδο. Οι εισπράξεις των ελληνικών ταινιών βρίσκονται σε πτώση, καθώς καμία από τις νέες εμπορικές παραγωγές δεν έχει καταφέρει να προσεγγίσει τα νούμερα παλιότερων επιτυχιών όπως συνέβη το 2010, με τα 550.000 εισιτήρια της «Νήσου» και τα 355.000 εισιτήρια του «I love Karditsa». Το «Attenberg», η ελληνική παραγωγή που συνεχίζει τη διεθνή πορεία της με βραβείο από το Φεστιβάλ της Βενετίας, προσέγγισε τα 11.000 εισιτήρια σε περιορισμένο κύκλωμα αιθουσών.

ΣΤΑ ΠΡΟΣΕΧΩΣ
Τη νέα σεζόν αναμένονται μεταξύ άλλων στις αίθουσες το «Man at sea» του Κωνσταντίνου Γιάνναρη, επίσης με την αύρα της Μπερλινάλε, το «Γάλα» του Γιώργου Σούγια και το «J.A.C.E.» του Μενέλαου Καραμαγγιώλη.

ΑΝΤΑ ΔΑΛΙΑΚΑ