«Στοπ καρέ» στο έργο του Νίκου Κούνδουρου

17.11.2009
Ο Νίκος Κούνδουρος και φωτογραφίες από 19 ταινίες του είναι στο επίκεντρο του «Stop carre», μιας έκθεσης φωτογραφιών από το κινηματογραφικό και θεατρικό έργο του, που ξεκινά στο Μουσείο Μπενάκη στις 20 Νοεμβρίου.
Ο Νίκος Κούνδουρος και φωτογραφίες από 19 ταινίες του είναι στο επίκεντρο του «Stop carre», μιας έκθεσης φωτογραφιών από το κινηματογραφικό και θεατρικό έργο του, που ξεκινά στο Μουσείο Μπενάκη στις 20 Νοεμβρίου.

Η έκθεση, που φιλοξενεί φωτογραφίες επεξεργασμένες έτσι ώστε ξεπερνώντας το αρχικό μέγεθος των 35mm, να αποτελούν αυτόνομους πίνακες, πραγματοποιείται, εκτός από το Μουσείο Μπενάκη, σε άλλους δύο χώρους - στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος («Λαϊς») και στο Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου στα Ιλίσια.

«Ονόμασα «Stop carre» αυτή την έκθεση με την ελπίδα πως ο αναγνώστης - θεατής θα θελήσει να πατήσει κάποιο αόρατο κουμπί και να βάλει σε κίνηση τις εικόνες που βλέπετε σήμερα ακίνητες...», γράφει στον χαιρετισμό του ο σκηνοθέτης. Παράλληλα, στο πλαίσιο του αφιερώματος, θα πραγματοποιηθεί ένα σύνολο εκδηλώσεων: προβολές στο Μουσείο Μπενάκη τριών ταινιών του Νίκου Κούνδουρου, βασισμένες σε κλασικά θεατρικά έργα («Ερωτόκριτος», «Εγώ, η Αντιγόνη», «Ιφιγένεια εν Ταύροις»), καθώς και προβολές ταινιών του μέσα στον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο στο Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου.

Τα ασπρόμαυρα
Θα παρουσιαστούν, επίσης, τα φιλμ της ασπρόμαυρης περιόδου του δημιουργού στη ρετροσπεκτίβα «Τα τρομερά παιδιά του πρώτου κύματος της κινηματογραφοφιλίας», που θα διεξαχθεί στους νέους χώρους της Ταινιοθήκης στον Κεραμεικό (από 23 Νοεμβρίου ως 2 Δεκεμβρίου).

Εδώ θα δούμε και ταινίες των Ζυλ Ντασσέν, Ροβήρου Μανθούλη, Μιχάλη Κακογιάννη, Νίκου Παπατάκη, Γρηγόρη Γρηγορίου, αλλά και αρκετών άλλων, χωρισμένες σε ενότητες, που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα υφολογικών τάσεων του ελληνικού σινεμά από το 1932 ως τα μέσα της δεκαετίας του 70.

Τη λήξη του αφιερώματος στη Λαϊδα θα σηματοδοτήσει η προβολή της αποκατεστημένης βωβής ταινίας του πρώιμου ελληνικού νεορεαλισμού, «Κοινωνική σαπίλα» του Στέλιου Τατασόπουλου.