«Ο παππούς μου ο Μιρό»

08.10.2009
Απόμακρο, κλειστό και λιγομίλητο. Ετσι περιέγραψε τον παππού του, διάσημο ζωγράφο Χουάν Μιρό, ο Χουάν Πουνιέτ Μιρό, που βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη για τα επίσημα εγκαίνια της έκθεσης «Ο Μιρό στη Μαγιόρκα», η οποία φιλοξενείται στο Τελλόγλειο Ιδρυμα Τεχνών του ΑΠΘ.
Απόμακρο, κλειστό και λιγομίλητο. Ετσι περιέγραψε τον παππού του, διάσημο ζωγράφο Χουάν Μιρό, ο Χουάν Πουνιέτ Μιρό, που βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη για τα επίσημα εγκαίνια της έκθεσης «Ο Μιρό στη Μαγιόρκα», η οποία φιλοξενείται στο Τελλόγλειο Ιδρυμα Τεχνών του ΑΠΘ.

«Η επίσκεψη στο εργαστήρι του παππού μου για πρώτη φορά το 1978, με όλα τα υπέροχα και συγκλονιστικά σχέδια που είδα, άφησε ένα βαθύ ίχνος στην ψυχή μου. Και όταν είσαι παιδί συνδέεσαι περισσότερο με τον Μιρό απ ό,τι ένας ενήλικας. Υπήρξε μια χημεία και μια αίσθηση που δεν θα ξεχάσω ποτέ», είπε ο εγγονός του σπουδαίου καλλιτέχνη και παράλληλα δεν έκρυψε την ικανοποίησή του για την έκθεση του Τελλόγλειου, την οποία χαρακτήρισε ως εξαιρετική.

«Η έκθεση αυτή είναι στενά συνδεδεμένη με τη Μαγιόρκα και τη Μεσόγειο και προσφέρει πολλές απόψεις από τα διαφορετικά εκφραστικά μέσα του καλλιτέχνη. Εκτός από το μπρίο, το χρώμα και την τεχνική του, χαρακτήριζε τη δουλειά του και η ειλικρίνεια, κάτι που βγαίνει σε αυτήν την έκθεση», είπε και θυμήθηκε ένα αστείο περιστατικό όταν ο παππούς του πήγε να δει τον Πικάσο κι εκείνος σχολίασε: «Ερχεσαι πάντα με την ίδια γυναίκα».

Τα επίσημα εγκαίνια της έκθεσης «Ο Μιρό στη Μαγιόρκα» έγιναν το βράδυ της Τρίτης, παρουσία της βασίλισσας της Ισπανίας Σοφίας, η οποία δεν έκανε καμία δήλωση (δεν προβλεπόταν από το αυστηρό βασιλικό πρωτόκολλο), ωστόσο φάνηκε να γνωρίζει τη δουλειά του Μιρό από τα σχόλια που έκανε πάνω στα έργα του και μάλιστα σε άπταιστα Ελληνικά.

Την εντυπωσίασε ιδιαίτερα το πρώτο έργο του Μιρό, το «Τοπίο ζωγραφισμένο το 1908», αλλά και αρκετές από τις 40 μεγάλες ελαιογραφίες της συλλογής του.

Η έκθεση «Ο Μιρό στη Μαγιόρκα», που θα μείνει στη Θεσσαλονίκη έως τις 5 Φεβρουαρίου, παρουσιάζει 400 τεκμήρια, σχέδια, χαρακτικά, γκουάς, γλυπτά, αλλά και σημειώματα, γράμματα, φωτογραφίες, ημερολόγια και έντυπα, τα περισσότερα από τα οποία προέρχονται από το Ιδρυμα της Μαγιόρκα και από τη συλλογή της οικογένειας Μιρό.