Με το ορόσημο του κλασσικού ρεπερτορίου, "Η Λίμνη των Κύκνων", στην πολυσυζητημένη απόδοση του Matthew Bourne, εγκαινίασε τη λειτουργία του ο ριζικά ανακαινισμένος χώρος του κλειστού γηπέδου του Badminton, στο πάρκο Στρατού στο Γουδή.
Τρόπος του λέγειν εγκαινίασε, αφού τα τεχνικά προβλήματα κυριάρχησαν, δημιουργώντας πολύωρες καθυστερήσεις την ημέρα της πρεμιέρας και αναβάλλοντας την δεύτερη παράσταση της Πέμπτης. Το ίδιο ακριβώς συνέβη και στην παράσταση της Κυριακής 4 Φεβρουαρίου.
Η διοργανώτρια εταιρεία μας πληροφόρησε πως κάποια τεχνικά προβλήματα που σχετίζονταν με το σκηνικό ... δυσχέραναν την πραγματοποίηση των παραστάσεων τις δύο πρώτες ημέρες. Πλέον, όμως, όλα διορθώθηκαν και οι παραστάσεις από την Τρίτη 6 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιούνται κανονικότατα! Όσοι δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις λόγω των προβλημάτων, μπορούν να ανταλλάξουν τα εισιτήρια τους με κάποια άλλη ημέρα ή να λάβουν πίσω το αντίτιμο του εισιτηρίου τους.
Όπως και να έχει η κατάσταση ένα είναι το σίγουρο, ότι περισσότεροι από 6.000 άνθρωποι έχουν ταλαιπωρηθεί! Τραγελαφικό ήταν ότι την πρώτη ημέρα, η είσοδος από την οδό Κατεχάκη ήταν αποκλεισμένη από μερικές δεκάδες διαδηλωτές που διαδήλωναν ζητώντας «την ακύρωση της σύμβασης παραχώρησης του Mπάντμιντον και των 20 στρεμμάτων που το περιβάλλουν, την οποία υπέγραψαν τα "Oλυμπιακά Aκίνητα AE" με σύμπραξη ιδιωτικών εταιρειών, την κατεδάφιση και απομάκρυνση της κατασκευής (δηλαδή του θεάτρου που έχει κοστίσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ) και ακύρωση κάθε άλλου σχεδιασμού, την απόρριψη και ματαίωση κάθε σχεδιασμού που προβλέπει την τσιμεντοποίηση στον χώρο του Πάρκου Γουδή και την απομάκρυνση όλων των στρατοπέδων και την επαναδεντροφύτευση των χώρων».
Η αστυνομία από την πλευρά της ήταν πολύ «εξυπηρετική» και έδιωχνε τους θεατές της παράστασης μην επιτρέποντάς την είσοδο στο πάρκινγκ του θεάτρου. Τους προέτρεπε μάλιστα να παρκάρουν «απ’ έξω», ενώ το μόνο «απ΄έξω» ήταν επί των πεζοδρομίων της λεωφόρου Κατεχάκη! Ήταν μάλιστα τόσο ευγενικοί, που στο τέλος πολλοί βρήκαν από μία κλήση ως «μποναμά» στον καθαριστήρα τους αυτοκινήτου τους!
Γεγονός πάντως είναι πως η παράσταση, την οποία είχαμε την ευκαιρία και την τύχη να παρακολουθήσουμε -παρ’ όλες τις καθυστερήσεις- την ημέρα της πρεμιέρας είναι λαμπερή, άκρως εντυπωσιακή και απολαυστική και δικαίως έχει αποσπάσει διθυραμβικά σχόλια από όλο τον τύπο.
Ο Matthew Bourne, ο οποίος αποθεώθηκε από τους έχοντες γερά νεύρα θεατές στο τέλος της παράστασης (γύρω στη 1.15 δηλαδή!) ολοκληρώνοντας τη δική του εκδοχή, άφησε ανέγγιχτα τα δυο συστατικά που καθιέρωσαν το Swan Lake στη συνείδηση των απανταχού της γης θεατρόφιλων: Την εξαίσια σύνθεση του μεγάλου Ρώσου μουσουργού Tchaikovsky και την βαθιά ανθρώπινη επιθυμία για τον ανέφικτο έρωτα.
Ο πιο πολυσυζητημένος από τους νεωτερισμούς του Bourne, ήταν η επιλογή άνδρα χορευτή για τον κεντρικό ρόλο της Odette/Odile περιστοιχιζόμενου από σμήνος κύκνων του ιδίου φύλου. Ο Alan Vincent ήταν έξοχος σ΄ αυτόν το ρόλο, αποσπώντας το πιο θερμό χειροκρότημα, ενώ πολύ καλός ήταν και ο Christopher Marney στο ρόλο του πολύπαθου πρίγκιπα.
SOS!!! Για να μην ταλαιπωρηθείτε κατά την είσοδο- έξοδό σας στο πάρκινγκ... αναζητείστε την οδό από και προς την Λεωφόρο Μεσογείων! Ακόμη, και αν οι παρκαδόροι σας οδηγούν προς την Κατεχάκη, επιμείνετε και φύγετε προς Μεσογείων!
Γεωργία Οικονόμου