Ο Δον Κιχώτης στο Μπάντμιντον

16.03.2009
70 χορευτές και 50 μουσικοί του ιστορικού Θεάτρου Στανισλάφσκι της Μόσχας φέρνουν από την καρδιά του παγωμένου Βορρά ένα ζεστό, συγκινητικό και κεντημένο σαν κομψοτέχνημα πολυθέαμα, με σκηνικό τον Ισπανικό Νότο. Ο Δον Κιχώτης από το Μπαλέτο και τη Συμφωνική Ορχήστρα του ιστορικού Θεάτρου Στανισλάφσκι της Μόσχας φιλοξενείται στη σκηνή του Badminton τον Απρίλιο.

Τι: MOSCOW STANISLAVSKY BALLET - Δον Κιχώτης
Πότε: 3 - 12 Απριλίου 2009
Πού: Θέατρο Badminton - Ολυμπιακά Ακίνητα-Γουδή
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ- ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ: www.ticketnet.gr, 210 8840600
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ: από 15€ έως 70€
ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
Παρασκευή 03/04 20:30, Σάββατο 04/04 20:30, Κυριακή 05/04 12:30, 17:30, Τετάρτη 08/04 20:30, Πέμπτη 09/04 20:30, Παρασκευή 10/04 20:30, Σάββατο 11/04 15:30, 20:30
Κυριακή 12/04 12:30, 17:30.

Μια ιστορική παράσταση. Μια αυθεντική, μοναδική στιγμή του κλασικού χορού. 70 χορευτές και 50 μουσικοί του ιστορικού Θεάτρου Στανισλάφσκι της Μόσχας φέρνουν από την καρδιά του παγωμένου Βορρά ένα ζεστό, συγκινητικό και κεντημένο σαν κομψοτέχνημα πολυθέαμα, με σκηνικό τον Ισπανικό Νότο.

Η μαγευτική μουσική του «αινιγματικού Μαέστρου» Ludwig Minkus, οι γιορτινές χορογραφίες του Alexander Gorsky και του Marius Petipa και οι εκπληκτικοί χορευτές του Θεάτρου Στανισλάφσκι παρουσιάζουν ένα μπαλέτο που έγραψε ιστορία. Από την ιστορική πρεμιέρα στη Μόσχα το 1869 των Μπαλέτων Μπολσόι μέχρι την πρώτη αναβίωση του μπαλέτου το 1981 από το Μπαλέτο Στανισλάφσκι και τον Alexei Tchichinadze και τη φετινή παραγωγή που φιλοξενεί το θέατρο Badminton, ο Δον Κιχώτης, ένα μπαλέτο σε τρεις πράξεις, έχει κατακτήσει μια μόνιμη θέση στο ρεπερτόριο των μεγαλύτερων συγκροτημάτων χορού παγκοσμίως.

Τα μπαλέτα Δον Κιχώτης και Μπαγιαντέρα αποτελούν τις μεγαλύτερες επιτυχίες στην καριέρα του Ludwig Minkus, του αινιγματικού συνθέτη των Αυτοκρατορικών Ρωσικών Μπαλέτων.

Για όσους δε θυμούνται την ιστορία:

Μια ποιητική αλληγορία πάνω στη ματαιότητα του ρομαντισμού και την επαναστατική ορμή της τρέλας. Ένας αξέχαστος, μισότρελος ήρωας, καβάλα σ’ ένα ψωριάρικο άλογο, με τη συνοδεία του πιστού του υπηρέτη, αντιμέτωποι και οι δύο με γιγαντιαίους ανεμόμυλους και φανταστικούς εχθρούς, αντιμέτωποι με την απουσία του παραμυθιού από την πεζή πραγματικότητα.

Η πανέμορφη Κίτρι ερωτεύεται το φτωχό κουρέα Μπαζίλιο. Ο πατέρας της όμως σχεδιάζει να την παντρέψει με τον πλούσιο Γκαμάτσο. Οι δύο εραστές καταφέρνουν να εξαπατήσουν τους πάντες μ’ ένα καλοδουλεμένο σχέδιο και να το σκάσουν με τη βοήθεια του Δον Κιχώτη και του Σάντσο Πάντσα. Ακολουθούν περιπλανήσεις στην επαρχία της Καστίλης, επεισοδιακές συναντήσεις με τους τσιγγάνους της περιοχής, όνειρα, παραληρήματα και τελικά μια μεγάλη γιορτή στο κάστρο του Δούκα.

Μετά από τις απειλητικές ενέργειες του Δον Κιχώτη, ο Γκαμάτσο αποσύρεται και οι δυο εραστές καταλήγουν μαζί, ελεύθεροι και ευτυχισμένοι. Κάπου, κάπως διαφορετικά για τον καθένα, υπάρχει πάντα μια Δουλτσινέα, και οι νόμοι της ιπποσύνης ισχύουν για πάντα.

Stanislavsky & Nemirovich-Danchenko Moscow Academic Music Theatre

Τη φετινή χρονιά το θέατρο Στανισλάφσκι & Νεμίροβιτς-Νταντσένκο, ένας από τους τρεις πιο ιστορικούς φορείς πολιτισμού της Ρωσίας μαζί με το Θέατρο Μπολσόι και το Μπαλέτο Κίροφ-Μαρίνσκι, γιορτάζει τα 90 χρόνια του. Το όραμα των δύο μεγάλων μεταρρυθμιστών του θεάτρου του 20ου αιώνα, Κονσταντίν Στανισλάφσκι και Βλαντιμίρ Νεμίροβιτς-Ντατσένκο, για ένα πιο νατουραλιστικό θέατρο ξεκίνησε το 1897 με την ίδρυση του Moscow Art Theatre, αλλά επισημοποιήθηκε το 1941 με τη συνένωση των δύο ανεξάρτητων ομάδων τους σε μία που πήρε το όνομά τους.

Ο Κονσταντίν Στανισλάφσκι, διάσημος θεωρητικός, σκηνοθέτης, ηθοποιός και συγγραφέας, είναι γνωστός για την πρωτοποριακή μέθοδο υποκριτικής που ανέπτυξε, η οποία ωθούσε τους ηθοποιούς σε μια πιο «βιωματική» ερμηνεία του ρόλου. Η «μέθοδος Στανισλάφσκι», όπως ονομάστηκε αργότερα, υιοθετήθηκε από μεταγενέστερους δασκάλους υποκριτικής και θεατρικές ομάδες όπως τον διάσημο Lee Strasberg και το Group Theatre (1930). Το θέατρο απέκτησε ομάδα μπαλέτου το 1939 με την ένταξη του συγκροτήματος χορού της διάσημης μπαλαρίνας Victorina Krigher.

Τόσο τα μπαλέτα που ανέβηκαν τις επόμενες δεκαετίες (ειδικά υπό τη διεύθυνση του Vladimir Burmeister την περίοδο 1950-1970), όσο και τα έργα όπερας, άφησαν εποχή και έφεραν στο προσκήνιο μια ολόκληρη γενιά νέων ταλέντων. Από το 1960 έως σήμερα, το θέατρο έχει πάρει μέρος σε διεθνή projects, έχει περιοδεύσει σε όλο τον κόσμο και έχει συνεργαστεί με άλλους ευρωπαϊκούς θεατρικούς οργανισμούς, καταξιωμένους χορογράφους και μουσικούς διευθυντές.