Το παγκόσμιο ενδιαφέρον για τον αμερικανό βετεράνο τροβαδούρο έχει αυξηθεί σημαντικά μετά την απροσδόκητη επιλογή του φέτος για το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας. Η έκθεση είναι μια από τις μεγαλύτερες που έχει διοργανωθεί ποτέ με σκίτσα του, ακουαρέλες, έργα με ακρυλικά, και άλλα φτιαγμένα από σίδερο.
Ο 75χρονος τραγουδιστής δήλωσε ότι θα λάβει προσωπικά το βραβείο του στη Στοκχόλμη, αν μπορεί να το συνδυάσει με το απαιτητικό πρόγραμμα της περιοδείας του. Η γκαλερί ελπίζει ότι ο Ντίλαν θα κάνει μια στάση στο Λονδίνο για να επισκεφθεί την έκθεση.
«Εννοείται πως θα έρθει όταν το αποφασίσει», δήλωσε ο πρόεδρος της γκαλερί Πολ Γκριν, ο οποίος ξέρει ότι θα είναι ανώφελο να πιέσει τον ιδιόρρυθμο Ντίλαν για κάποια συγκεκριμένη ημερομηνία. «Δεν ξέρουμε εάν θα έρθει. Ελπίζουμε να έρθει. Η προσωπικότητά του είναι έντονα χαραγμένη σε κάθε πτυχή της έκθεσης». Η μεγάλη έκθεση αντανακλά την αυξανόμενη εκτίμηση για την τέχνη του Ντίλαν, την οποία έχουν ήδη παρουσιάσει γκαλερί και μουσεία σε πολλές χώρες τα τελευταία χρόνια.
Τα έργα ζωγραφικής στη λονδρέζικη γκαλερί αντικατοπτρίζουν τα σχεδόν συνεχή ταξίδια του Ντίλαν σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, σε μια "ατελείωτη περιοδεία" όπου έχει περάσει τις δύο τελευταίες δεκαετίες της ζωής του. Η επιλογή του θέματος καθρεφτίζει μια βαθιά σχέση με την αμερικανική ύπαιθρο, την αιώνια αγάπη για τα περίεργα αξιοθέατα που συναντά κανείς καθ΄οδόν και τον σεβασμό στη βιομηχανική της δύναμη.
Σιδηροδρομικές γραμμές, ουρανοξύστες και κρεμαστές γέφυρες ανταγωνίζονται με ερημικές πλευρές δρόμων και παρατημένα μοτέλ που προσήλκυσαν την προσοχή του καλλιτέχνη. Αυτή είναι μια Αμερική με τα λούνα παρκ, τα τσίρκα, τα ξεχασμένα σταυροδρόμια και τα παραμελημένα αστικά τοπία. Οι δρόμοι είναι γεμάτοι με τα ογκώδη τέρατα τα οποία στα τέλη της δεκαετίας του 1950 ήταν αυτοκίνητα --μεταξύ τους μια απεικόνιση της Ford Edsel, της αυτοκινητοβιομηχανίας που είχε παταγώδη αποτυχία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ