Επίσης περιλαμβάνει έργα που δίνουν ελάχιστη προσοχή στη σεξουαλικότητα.
Δώδεκα κανόνες για το ‘Panda Sex’:
1) Το ‘Panda Sex’ δεν είναι μία ομαδική έκθεση που «είναι» το ένα ή το άλλο.
2) Το ‘Panda Sex’ είναι μία ομαδική έκθεση που «είναι».
3) Ένα πράγμα που το είναι του, έχει χαρακτηριστικά, τρόπους ύπαρξης.
4) Το ‘Panda Sex’ αντλεί τα χαρακτηριστικά του από το είδος Alluropoda melanoleuca - το γιγαντιαίο πάντα.
5) Το ‘Panda Sex’ αποτελείται κυρίως από έργα σε άσπρο και μαύρο - ανάμεσα τους πίνακες, γλυπτά, βίντεο, φωτογραφίες, κείμενα και άλλα πράγματα - με περιστασιακές ενδείξεις χρώματος (Τα πάντα, φυσικά, έχουν μία πολυχρωμία στις κρυφές περιοχές του σώματός τους: στη γλώσσα τους, στα ούλα τους, στα γεννητικά τους όργανα).
6) Το ‘Panda Sex’ αποτελείται κυρίως από έργα που δείχνουν ελάχιστο ενδιαφέρον για την σεξουαλικότητα (Τα πάντα έχουν μία σύντομη περίοδο αναπαραγωγής, τρεις ημέρες ανά έτος, καθιστώντας την επιβίωση του είδους τους να εξαρτάται από τύχη. Ο σημερινός πλανητικός πληθυσμός των άγριων πάντα εκτιμάται σε 1.600).
7) Το ‘Panda Sex’ δεν έχει κανένα βασικό θέμα, καμία ρητή θέση, κανέναν εμφανή ισχυρισμό σε σχέση με την μορφή της τέχνης ή του κόσμου. Το μόνο που φαίνεται να συνδέει τα έργα που περιλλαμβάνει, είναι η ασπρόμαυρη όψη τους, μερικές λάμψεις χρώματος σε αυτά και οι διάσπαρτες αχτίδες της σεξουαλικής επιθυμίας. Πρόκειται για μια έκθεση που ασκεί ακραία επιμελητική αυτοσυγκράτηση (Τα πάντα, ενώ είναι ικανά να μεταβολίζουν σε μεγάλο βαθμό το κρέας και τα φυτά, προτιμούν να επιβιώνουν με μια διατροφή που περιέχει 99% μπαμπού. Στο άρθρο της Radical Bears in the Forest Delicious του 2013, η συγγραφέας Amy Leach αναφέρει ότι, «τα πάντα έχουν τους δική τους ανεξήγητη και ανεπίδεχτη σκέψη, της οποίας οι ρίζες υπάρχουν βαθύτερα από ό, τι μπορούμε να διεισδύσομε, και αν τους απασχολεί κάποιο ον, είναι σίγουρα κάποιο πιο άπιαστο από τον άνθρωπο»).
8) Το ‘Panda Sex’, ασχολείται με το πώς – και όχι με το τι, μια έκθεση μπορεί να σημαίνει. Θεωρεί αυτονόητο το ότι το έργο τέχνης θα υπερβαίνει πάντα το πλαίσιο της έκθεσης. Αυτός ο ισχυρισμός ίσως γίνει ευκολότερα κατανοητός, αν παράλληλα μασουλάτε μπαμπού.
9) Το 2008 η Ταϊβάν δέχθηκε δύο πάντα, τους Tuan Tuan και Yuan Yuan, ως δώρο από την κινεζική κυβέρνηση. Τα έγγραφα παράδοσης δεν ανέγραφαν το ζευγάρι ως Alluropoda melanoleuca, αλλά ως «είδη παραδοσιακών φυτικών φαρμάκων». Οι Tuan Tuan και Yuan Yuan ζουν στις ζωολογικό κήπο του Taipei και έχουν αποκτήσει ένα θηλυκό πάντα. Αυτό το δώρο, και ενδεχομένως η ιδιαίτερη επιγραφή που το συνόδεψε, είναι ένα παράδειγμα του τι αποκαλούμε «Διπλωματία του Πάντα».
10) Το “Panda Sex” είναι μια έκθεση που αποτελείται από 12 καλλιτέχνες από 7 ευρωπαϊκές χώρες, και πραγματοποιείται στην Αθήνα.
11) Το ‘Panda Sex’ δεν είναι μία ομαδική έκθεση που ‘είναι’ το ένα ή το άλλο.
12) Το “Panda Sex” είναι μία ομαδική έκθεση που είναι.
Ο Tom Morton είναι επιμελητής, συγγραφέας, και συντάκτης του περιοδικού frieze και εργάζεται στο Ρότσεστερ, ΗΒ. Έχει επιμεληθεί μεταξύ άλλων τις εκθέσεις, Mum & Dad Show (Cubitt Gallery Λονδίνο, 2007), How to Endure (1η Μπιενάλε Αθήνας, 2007), British Art Show 7: In the Days of the Comet (Hayward Gallery στο Λονδίνο αλλά και περιοδεύουσα, 2010-2011, συνεπιμέλια με την Lisa LeFeuvre), British British Polish Polish – Art from Europe’s Edges in the Late 90s and Today (CSW Ujazdowski Castle, Βαρσοβία, 2013, συνεπιμέλια με τον Marek Goździewski). Το 2015, θα επιμεληθεί μίας έκθεσης στο Ballroom, Marfa του Texas, με θεματικές την τεχνολογία και την αφή.
Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Ανδρέας Αγγελιδάκης (Ελλάδα), Ronald Cornelissen (Ολλανδία), Keith Farquhar (ΗΒ), Brian Griffiths (ΗΒ), Sophie Jung (ΗΒ/Ελβετία), Scott King (ΗΒ), Natalia LL (Πολωνία), Αλίκη Παναγιωτοπούλου (Ελλάδα), Philomene Pirecki (ΗΒ), Mary Ramsden (ΗΒ), Adam Thirlwell (ΗΒ), Alexander Tovborg (Δανία).
INFO:
STATE OF CONCEPT: Τούσα Μπότσαρη 19, +30 6945472694
ΠΟΤΕ: 29 Νοεμβρίου 2014 – 17 Ιανουαρίου 2015
Τετ.-Παρ.: 3 μ.μ.-8 μ.μ., Κυρ.: 1 μ.μ.-5 μ.μ.