Μετά τους «Εμιγκρέδες» του Σ. Μρόζεκ (1ο Bραβείο Σκηνοθεσίας στο Βαλκανικό Φεστιβάλ Θεάτρου/ 2005) και το δικό του «Ένας στους Δέκα» (Bραβείο Μέλλοντος στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου στο Σαράγεβο/2008), ο Λαέρτης Βασιλείου επιστρέφει μέσα από το αιρετικό έργο του Τέρενς ΜακΝάλι "CORPUS CHRISTI". Επανεξετάζοντας και αναδημιουργώντας την πιο γνωστή ιστορία του κόσμου, ο Λαέρτης Βασιλείου και η ομάδα ARTISAN μας καλούν να τους ακολουθήσουμε... σε ένα διαφορετικό ταξίδι αυτογνωσίας, έχοντας για μοναδικό όπλο τη φράση: «Ακου με την καρδιά σου».
Το e-go είχε μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Λαέρτη Βασιλείου για το πρωτότυπο και διαφορετικό αυτό έργο που ανεβάζει από τις 7 Ιουνίου στο ΘΕΑΤΡΟ ΧΥΤΗΡΙΟ - Σκηνή Ανδρέας Βουτσινάς
e-go: Τι αφορά το Corpus Christi;
Λ . Β : Είναι μία σύγχρονη εκδοχή της γνωστής ιστορίας του Χριστού με τους 12 Αποστόλους, τοποθετημένη στο Σήμερα. Σε μία πρώτη ανάγνωση, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Corpus Christi είναι ένα κείμενο για τη Διαφορετικότητα. Σε ένα δεύτερο επίπεδο, όμως, είναι η ιστορία της κοινωνίας μας που αλλάζει, που βλέπει και νιώθει ότι τα πάντα καταρρέουν και που ψάχνει απεγνωσμένα έναν Ηγέτη διαφορετικό. Που στο πρόσωπό του θα ακουμπήσει όνειρα και ελπίδες. Πόσο όμως αντέχουμε έναν Ηγέτη διαφορετικό; Και πόσο πιθανόν είναι τελικά ο Ηγέτης αυτός να μην προδοθεί και κατασπαραχθεί;
e-go: Γιατί επιλέξατε και πάλι ένα έργο με ένα all male cast;
Το συγκεκριμένο έργο γράφτηκε από τον Τέρενς Μακ Νάλι έτσι ώστε και οι γυναικείοι ρόλοι να ερμηνεύονται από άντρες. Η ιστορία είναι τοποθετημένη σε μία κοινωνία ανδροκρατούμενη, οπότε όλες οι συμπεριφορές και τα ιδανικά φέρουν την ευθύνη αυτής της ανδροκρατούμενης κοινωνίας. Βέβαια, το all male cast είναι κάτι που με ιντριγκάρει και από την τελευταία μου σκηνοθετική δουλειά... Ίσως θέλω να αναβιώσω αυτό που ξεκίνησαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι στο θέατρο.. παίζοντας μόνο με άνδρες.
e-go: Τι σας παρακίνησε να ανεβάσετε το συγκεκριμένο έργο;
Το πόσο επίκαιρο είναι. Η ιστορία του Χριστού μέσα από το κείμενο του Μακ Νάλι είναι η ιστορία ενός Ηγέτη που επιλέχθηκε, αποθεώθηκε και κατασπαράχθηκε από τους οπαδούς του. Η χρονική συγκυρία της παράστασης είναι πραγματικά περίεργη. Όχι γιατί ημερομηνιακά ξεκινάμε την παγκόσμια ημέρα του Κόρπους Κρίστι, αλλά γιατί ανεβάζουμε μία παράσταση ενώ ψάχνουμε για Ηγέτη.
e-go: Πως το έργο αυτό μας προκαλεί να φιλτράρουμε τα γενόμενα;
Στις μέρες κρίσης που βιώνουμε, είναι σαν να διανύουμε το Γολγοθά στον οποίο η χώρα μας αναγκάστηκε να ανέβει. Και μέσα από την ιστορία του Θεανθρώπου, συμπάσχουμε. Είναι σα να κουβαλά όλη η ελληνική κοινωνία ένα σταυρό. Και στο σημείο αυτό, είναι που πρέπει να «ακούσουμε με την καρδιά μας» και να αναλογιστούμε ποιο είναι το δικό μας μερίδιο ευθύνης. Και πώς θα φτάσουμε τελικά στην κάθαρση...
e-go: Σε μια εποχή – όπως η σημερινή- κρίσης, έχουν χώρο στη ζωή μας ιδανικά και πανανθρώπινες αξίες;
Θα ήταν ωραίο αν δεν είχαμε δανεικά, αλλά ιδανικά. Οι πανανθρώπινες αξίες θα επιστρέψουν το βλέμμα μας προς το μέσα μας και θα μας βοηθήσουν να βρούμε τη χαμένη μας ταυτότητα. Οι πραγματικές αξίες όμως, όχι παραισθήσεις δυτικοευρωπαϊκού Benelux.
e-go: Το μότο της παράστασης είναι «Άκου με την καρδιά σου». Τι μας προτρέπετε να ακούσουμε με την καρδιά μας;
Η Υποκριτική Τέχνη προέρχεται από το αρχαιοελληνικό ρήμα Αποκρίνομαι. Που σημαίνει Αφουγκράζομαι. Έτσι, μέσα από την Τέχνη μας, μαθαίνουμε πρώτα να ακούμε. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι κι ο άνθρωπος όταν γεννιέται, πρώτα ακούει και μετά μιλάει. Ας ακούσουμε, λοιπόν, την καρδιά μας για τα πάντα: γιατί είναι και η μόνη που δε θα μας προδώσει.
e-go: Σας επηρεάζει ως καλλιτέχνη η ρευστή κατάσταση που επικρατεί τους τελευταίους μήνες στην Ελλάδα;
Φυσικά, γι’ αυτό και επέλεξα να μιλήσω για αυτό το έργο. Γιατί με το κείμενο του Τέρενς Μακ Νάλι φτάνουμε στον πυρήνα της κοινωνίας μας σε μία περίοδο προεκλογική.
Γεωργία Οικονόμου