H βιωσιμότητα είναι αυτή τη στιγμή μια έννοια που βρίσκεται στη μόδα, με τους καταναλωτές και τα brands να αναλαμβάνουν δράση για να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους. Και τώρα, το κίνημα φαίνεται να εισέρχεται στην αγορά νυφικών, με τo site μόδας Lyst, να παρατηρεί στην έκθεση του για το 2019, τεράστιο αυξημένο ενδιαφέρον για τα μεταχειρισμένα νυφικά.
Διάβασε επίσης: Παντρεύεσαι και δεν "χωράνε" όλοι στη λίστα των καλεσμένων; Ιδού πώς θα δικαιολογηθείς
Για να συγκεντρώσει τα δεδομένα, η παγκόσμια μηχανή αναζήτησης μόδας, ανέλυσε την οnline shopping συμπεριφορά περισσότερων από πέντε εκατομμυρίων ανθρώπων το μήνα, οι οποίοι αναζητούσαν, σέρφαραν και έκαναν αγορές από 12.000 σχεδιαστές και καταστήματα στο διαδίκτυο. Η έκθεση συνυπολογίζει επίσης τις αναφορές των social media, συμπεριλαμβανομένων των λογαριασμών των influencer και των brands που ακολουθεί ο κόσμος, τις αναφορές στις πλατφόρμες των προϊόντων, τα hashtag και τις σχετικές λέξεις-κλειδιά.
Τα αποτελέσματα απέδειξαν ότι η «βιώσιμη» νύφη ψάχνει όλο και πιο συχνά για νυφικά που ανήκουν σε προηγούμενες νύφες, σε ποσοστό 93% ετησίως. Εκτός από αυτό, οι λέξεις-κλειδιά «vintage» και «second hand» παρουσίασαν συνδυασμένη αύξηση 42% σε σχέση με την έκθεση του 2018.
Αυτό το διάβασες; Παντρεύεσαι; 12 ιδέες για ένα ξεχωριστό νυφικό μανικιούρ
Αν και δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι αγοραστές προτιμούν τα μεταχειρισμένα ενδύματα σε μια προσπάθεια να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα, το γεγονός ότι οι υποψήφιες νύφες φαίνεται να αγκαλιάζουν αυτό το concept για αυτή την τόσο σημαντική ημέρα της ζωής τους, είναι σίγουρα είναι κάτι καινούργιο. Και αυτό συμπίπτει με την έκθεση του Pinterest για το 2019 για τις τάσεις του γάμου, η οποία σημείωσε ότι η αναζήτηση για «βιώσιμες ιδέες γάμου» αυξήθηκε κατά 181%!
Άλλα αξιοσημείωτα fashion trends που σημειώθηκαν στην έκθεση του Lyst, ήταν η αύξηση στα ανδρικά δαχτυλίδια αρραβώνων (για τα οποία οι αναζητήσεις αυξήθηκαν κατά 66% ετησίως), φορέματα με τσέπες (αύξηση 83% σε μόλις έξι μήνες) και το χρώμα «hot pink», το οποίο φαίνεται να έχει άμεση σχέση με το ροζ φόρεμα της Molly Goddard που είδαμε στο Killing Eve πέρυσι, με αναζητήσεις που σημείωσαν αύξηση κατά 45%.
Ένα άλλο νυφικό trend που αναφέρεται στην έκθεση (και είναι σε πλήρη αντίθεση με τη βιώσιμη λογική) είναι η αύξηση στις γυναίκες που επιλέγουν δύο φορέματα για την ημέρα του γάμου τους. Η έκθεση υποστηρίζει ότι το 23% των νυφών που κάνουν αναζήτηση στο Lyst, θα επιλέξουν δύο νυφικά.