Μέχρι σήμερα το μέσο κοινωνικής δικτύωσης για επαγγελματικούς σκοπούς γνωρίζαμε πως ήταν το Linkedln, λίγη από τη δόξα του οποίου θέλει τώρα να κλέψει και το Facebook που ετοιμάζεται να λανσάρει νέα εφαρμογή, το λεγόμενο Facebook at work ή ελληνιστί Facebook στη δουλειά. Περί τίνος πρόκειται; Για μάθε...
Τι είναι το Facebook at work;
Η νέα εφαρμογή, όπως μαθαίνουμε από δημοσίευμα των Financial Times, θα ενταχθεί μέσα στο υπάρχον Facebook και θα δίνει τη δυνατότητα για επαγγελματικά news feeds, ομάδες "επαγγελματικού χαρακτήρα", δυνατότητα αποστολής μηνυμάτων και θα επιτρέπει την ύπαρξη κοινόχρηστων εγγράφων, όπως για παράδειγμα του βιογραφικού και δημοσιεύσεων.
Ποιό είναι το δυνατό του χαρτί; Το γεγονός πως ο χρήστης θα μπορεί μέσω του κοινού του λογαριασμού να έχει δύο πλατφόρμες: την προσωπική και την επαγγελματική, που δεν θα επικοινωνούν μεταξύ τους. Τα στοιχεια του προσωπικού προφιλ δε θα εμφανίζονται στο επαγγελματικό και τούμπαλιν.
Σε τι θα χρησιμεύσει;
Το πώς ακριβώς θα δομηθεί το νέο επαγγελματικό Facebook και τι επιπλέον λειτουργίες θα έχει δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό ενώ η ίδια η εταιρία αρνήθηκε να σχολιάσει οτιδήποτε. Οι γνώμες, άλλωστε για τον τρόπο λειτουργίας αλλά και τη λογική της νέας εφαρμοφής διίστανται.
Η νέα εφαρμογή είτε θα λειτουργήσει ως μια πλατφόρμα επικοινωνίας που θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να έχουν ένα εναλλακτικό μέσο επικοινωνίας πέραν του κλασικού e-mail, με εργαλεία και άλλες διδραστικές επιλογές για ανταλλαγή αρχείων, εικόνων κι άλλου υλικού, είτε θα λειτουργήσει κατά τρόπο ανάλογο με αυτό του Linkedin. Το πιθανότερο βέβαια είναι να συνδιάσει τα δύο παραπάνω.
Σε αυτή την περίπτωση αναμένεται να δούμε το κατά πόσο οι εταιρείες θα εμπιστευτούν το νέο εργαλείο και κατά πόσο θα μπορούσαν να επιτρέψουν τη χρήση του Facebook στους εργαζόμενους (δεδομένου πως αρκετοί εργοδότες έχουν επιλέξει τον αποκλεισμό σελίδων κοινωνικής δικτύωσης). Άλλωστε, υπάρχουν ήδη εφαρμογές που καλύπτουν σε ένα βαθμό την ενδοεταιρική επικοινωνία, οπότε θα είναι πραγματικά ενδιαφέρον να φανεί στην πράξη αν θα μπορέσει να κλέψει μερίδιο αγοράς από το αμιγώς επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο LinkedIn κι άλλες υπηρεσίες όπως για παράδειγμα το Google Drive ή ακόμη και το Outlook της Microsoft.
Σύμμαχος ή εχθρός;
Σε κάθε περίπτωση πάντως, η νέα λειτουργία έρχεται να δώσει λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί κι αφορά τη χρήση του Facebook και το "τσεκάρισμα" μας από τις εταιρείες μέσω αυτού. Γιατί όπως έχουμε πολλάκις τονίσει σε παλαιότερα άρθρα μας, τα κοινωνικά δίκτυα αυτού του τύπου μπορούν κάλλιστα να γίνουν "σύμμαχοι" ή "εχθροί" όταν προκειται για ζητήματα επαγγελματικά. Ας μη ξεχνάμε πως οι εργοδότες ή τα τμήματα hr συχνά ρίχνουν μια ματιά ή κάνουν έλεγχο εξονυχιστικό στα προφίλ των υποψηφίων για να συγκεντρώσουν στοιχεία, κάτι που έχει οδηγήσει αρκετούς στο να προσαρμόσουν κατά τέτοιο τρόπο το προφίλ τους ώστε να έχει χαρακτήρα περισσότερο επαγγελματικό.
Φωτογραφίες προφίλ προκλητικές, ακόμη κι αστείες μπορούν να δώσουν λανθασμένες εντυπώσεις στους πιθανούς εργοδότες, όπως επίσης και τα δημόσια ποσταρίσματά σου. Και μπορεί να έχεις φτιάξει λίστες ή να έχεις αποκλείσει την πρόσβαση σε κάθε "ξένο", ορίζοντας τα δικαιώματα πρόσβασης στο υλικό που αναρτάς ή μπλοκάρωντας το όνομά σου από την αναζήτηση, κάτι τέτοιο όμως απλά εμποδίζει τους πιθανούς εργοδότες να σε βρούν. Αντίθετα αν είχες κι ένα επαγγελματικό προφίλ, ο εργοδότης σου θα έβλεπε κατευθείαν αυτό και τις πληροφορίες που εσύ θα ήθελες να δώσεις όπως για παράδειγμα το βιογραφικό σου, το άλμπουμ των "επαγγελματικών" φωτογραφιών, τις "επαγγελματικές" αναρτήσεις και τα στοιχεία του επαγγελματικού σου προφίλ.