Και, ναι. Όπως είχε ανακοινωθεί, έγινε χθες στο Royal Opera House του Λονδίνου η προγραμματισμένη πρεμιέρα της όπερας που έχει ως θέμα τον βίο –και την πολιτεία- της 39χρονης σέξι πρώην playmate που πέθανε τον Φεβρουάριο του 2007 από υπερβολική δόση ναρκωτικών!
Η ακατάλληλη δια ανηλίκους νέα παραγωγή της Βασιλικής Όπερας του Λονδίνου στο Κόβεντ Γκάρντεν έχει τίτλο "Anna Nicole the opera" και πρωταγωνίστρια την Ολλανδή σοπράνο Εύα-Μαρία Γουέστμπροκ (Eva-Maria Westbroek), η οποία –όπως μπορείτε να δείτε και στο βίντεο που ακολουθεί- ενίσχυσε το μπούστο της κατά πολύ ώστε να πλησιάσει τα… "ελέη" της ηρωίδας της.
Όπως ήταν αναμενόμενο το αποτέλεσμα σόκαρε το κοινό που παρακολούθησε κάτι τελείως διαφορετικό από τα έργα του Πουτσίνι ή του Βέρντι που έχει συνηθίσει στο συγκεκριμένο λυρικό θέατρο.
Η πλοκή ακολουθεί τη χυμώδη ξανθιά από το στριπτιζάδικο όπου δούλευε στην αρχή, στο εξώφυλλο του "Playboy" και τον γάμο της με τον 89χρονο πετρελαιά μεγιστάνα Τζ. Χάουαρντ Μάρσαλ (J. Howard Marshall) όταν εκείνη ήταν μόλις 26 ετών.
Οι υπεύθυνοι της Όπερας πήραν ένα τεράστιο ρίσκο ανεβάζοντας μια τόσο προκλητική δουλειά, υποστήριξαν ωστόσο την επιλογή τους λέγοντας ότι προσπαθούν να "προχωρήσουν την τέχνη ένα βήμα πιο πέρα" καλύπτοντας πιο σύγχρονα θέματα.
Ωστόσο και παρά το γεγονός ότι και οι έξι παραστάσεις που έχουν προγραμματιστεί μέχρι τις 4 Μαρτίου είναι sold out, οι αντιδράσεις –κυρίως για την ελευθεριότητα της γλώσσας που χρησιμοποιείται- δεν αποκλείεται να είναι πολύ ισχυρές από τους πιο συντηρητικούς λάτρεις του κλασικού οπερετικού ρεπερτορίου που μπορεί μέχρι και να… προσβληθούν.
Το έργο υπογράφει ο Μαρκ-Άντονι Τουρνάζ (Mark-Anthony Turnage), ο οποίος είχε και την αρχική έμπνευση. Όμως, αυτό που έρχεται ως έκπληξη στους οπερετικούς κύκλους είναι το όνομα του Ρίτσαρντ Τόμας (Richard Thomas) πίσω από τους στίχους, αφού πρόκειται για τον ίδιο άνθρωπο που το 2003 είχε γράψει το λιμπρέτο για το έργο "Τζέρι Σπρίγκερ: Η Όπερα" ("Jerry Springer: The Opera"), προκαλώντας αρνητικά σχόλια για την "ελεύθερη γλώσσα" που χρησιμοποιούσε.
Υποστηρίζοντας το πόνημά του, ο Τουρνάζ τόνισε πως όπως ο Πουτσίνι και ο Βέρντι έγραφαν όπερες με βάση την τότε πραγματικότητα έτσι και ακριβώς κάνει και ο ίδιος.
"Η Αν Νικόλ ήταν παγκόσμια φυσιογνωμία. Όταν πέθανε μπήκε στο εξώφυλλο των 'Financial Times'", τόνισε ο συνθέτης και μάλλον δεν χρειάστηκε να πει τίποτα άλλο.
Επιμέλεια: Ζωή Κίττα