Από το 1987, που σχεδίασε το Reuters News Centre για την έκθεση Documenta 8, που έγινε στο Κάσελ, μέχρι σήμερα, που μοιράζει τον χρόνο του στο Λονδίνο και στο Παρίσι, όπου βρίσκονται τα γραφεία της εταιρείας του, Jasper Morrison Ltd., το αποτύπωμα που αφήνει ο Λονδρέζος σχεδιαστής στον κόσμο του design είναι πάντα απαλό, ελαφρύ, ήσυχο· γεμάτο ενέργεια και φως.
Πότε αποφασίσατε ότι θέλετε να γίνετε designer;
Νομίζω ότι ήμουν περίπου 17 ή 18 ετών, όταν είδα μια έκθεση της Eileen Gray. Koιτώντας τη δουλειά της, συνειδητοποίησα ότι είχα ανακαλύψει κάτι που μπορούσα να κάνω.
Μιλήστε μας για τις πιο πρόσφατες δουλειές σας.
Εξακολουθούμε να δουλεύουμε πάνω σε δύο από τα μεγαλύτερα projects που έχουμε αναλάβει –πρόκειται για συλλογές καρεκλών. Η μία ονομάζεται HAL, είναι για λογαριασμό της Vitra και περιλαμβάνει καρέκλες με πλαστικό κέλυφος και πολλές διαφορετικές βάσεις, για να εξυπηρετούν διαφορετικές χρήσεις αλλά και να προσαρμόζονται σε διαφορετικά περιβάλλοντα, από το σπίτι έως το γραφείο. Η άλλη ονομάζεται Park Life και είναι μια συλλογή για καρέκλες κήπου, για την ισπανική εταιρεία Kettal. Eκτός από αυτά, σχεδιάζουμε νέα παπούτσια για την Camper αλλά και διάφορα άλλα projects για τη Μuji και την Punkt.
Πότε και πού είστε πιο δημιουργικός;
Οι ιδέες έρχονται αναπάντεχα, επομένως δεν προσπαθώ να έχω δημιουργικές στιγμές. Συνεχίζω τη ζωή μου κανονικά και περιμένω να εμφανιστεί κάτι. Συνήθως συμβαίνει όταν βλέπω κάτι το οποίο μου δίνει μια ιδέα για κάτι άλλο.
Ακούτε μουσική όταν εργάζεστε;
Μου αρέσει πάρα πολύ η μουσική, αλλά όταν δουλεύω, προτιμώ την ησυχία.
Ποιοι είναι οι design ήρωές σας;
Eίναι πολλοί: Η Eileen Gray, o Le Corbusier, η Charlotte Perriand. Επίσης οι Jean Prouvé, Sori Yanagi, Achille Castiglioni, Vico Magistretti, Dieter Rams, Enzo Mari... Και πιο πρόσφατα οι Bouroullecs και ο Κonstantin Grcic.
Ποια δημιουργία σας σάς έχει δώσει τη μεγαλύτερη ικανοποίηση;
Οταν τελειώνω ένα έργο, μου αρέσει να ζω μαζί του. Ετσι, το σπίτι μου είναι γεμάτο με πράγματα που έχω σχεδιάσει και απολαμβάνω να τα χρησιμοποιώ. Χρειάζεται καιρός για να καταλάβεις τι έκανες σωστά και τι λάθος στο design, και μόνο ζώντας μαζί με τα αντικείμενα μπορείς να μάθεις.
Περιγράψτε μας το ιδανικό σπίτι.
Εχει να κάνει περισσότερο με την ατμόσφαιρα. Είναι κάτι ανάμεσα σε ένα παλιό σπίτι στη Μεσόγειο αναμειγμένο με ένα στη Δανία, με όμορφα έπιπλα και άπλετο φυσικό φως.
Σε ποιο έπιπλο του σπιτιού αξίζει να επενδύσει κανείς περισσότερα χρήματα, κατά την άποψή σας;
Θα συμβούλευα τον κόσμο να επιλέγει προσεκτικά, ένα προς ένα τα έπιπλα και να προσπαθεί να αγοράζει κομμάτια που τα εκτιμά, είτε ακριβά είτε φθηνά. Αν επιλέξεις σωστά ένα έπιπλο και κάθε μέρα που περνά το εκτιμάς, θα το έχεις μια ολόκληρη ζωή και άρα δεν θα σου φαίνεται ακριβό.
Τι θα συμβουλεύατε κάποιον που φτιάχνει το σπίτι του;
Να μη βιαστεί και να προσπαθήσει πρώτα να ζήσει σε αυτό, ώστε να ξέρει πώς ακριβώς το θέλει.
Ποια είναι η καλύτερη στιγμή της ημέρας;
Το πρωί και νωρίς το απόγευμα.
Πιστεύετε ότι το design οφείλει να είναι δημοκρατικό;
Υπάρχουν διάφορες μορφές design, αλλά το ωραιότερο είναι το δημοκρατικό, εκείνο που βελτιώνει την ποιότητα ζωής πολλών ανθρώπων σε ένα λογικό κόστος.
Μάρθα Κορινθίου