Ο Τζακ, βετεράνος αξιωματικός αναστολών σε φυλακές του Μίσιγκαν, αναλαμβάνει την περίπτωση του Στόουν, ενός καταδίκου ήδη έγκλειστου εδώ και οκτώ χρόνια για εμπρησμό και συνεργία στον φόνο δύο συγγενών του. Ο τελευταίος, για να τον πείσει πως είναι πλέον πλήρως συμμορφωμένος και αξίζει αποφυλάκισης, βάζει τη σέξι γυναίκα του να μεσολαβήσει. Μετά τους αρχικούς του δισταγμούς, ο Τζακ θα ενδώσει στην αποπλάνηση, κάτι που θα τον οδηγήσει σε επώδυνη αμφισβήτηση της πίστης του τόσο στη σύζυγό του όσο και στον Θεό...
Η πίστη και η ενοχή βρίσκονται στο επίκεντρο του παράξενου αυτού δράματος, φιλόδοξου θεματικά και εξαιρετικά ενδιαφέροντος ως προς τα ερωτήματα που θέτει στον καθένα μας, αλλά τελικά άκρως ασαφούς στις προθέσεις και στην ηθική του στάση. Μετεωρισμός που έχει κυρίως να κάνει με τα μονίμως αδιευκρίνιστα κίνητρα του ανδρόγυνου των δήθεν συνωμοτών (αλλά και την ελλιπή σκιαγράφηση της θρησκόληπτης συζύγου του Τζακ) και που επιδεινώνεται κι από τη δυσκίνητη, φορτωμένη με άχρηστες (νομίζουμε) λεπτομέρειες πλοκή. Μένουν, πάντως, το αρχικό αλληγορικό κόνσεπτ και οι ερμηνευτικές παρουσίες των Ρόμπερτ Ντε Νίρο και Εντουαρντ Νόρτον (αλλά επ’ ουδενί της ατάλαντης Μίλα Γιόβοβιτς).
Ο Εντουαρντ Νόρτον έχει ξανασυνεργαστεί τόσο με τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο στο «The score» όσο και με τον σκηνοθέτη Τζον Κάραν στο «Βαμμένο πέπλο»...
ΡΟΜΠΙ ΕΚΣΙΕΛ