Ο DJ είναι ένας ακαταμάχητα γοητευτικός, πλούσιος νέος άντρας. Εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες πηγαίνει, κατά μέσο όρο, με τρεις γυναίκες την ημέρα. Αμέσως μετά το ταξίδι του μέλιτος με την ακτιβίστρια Ελβίρα την οποία παντρεύτηκε επειδή ήταν παρθένα, την εγκαταλείπει για να συνεχίσει ελεύθερος το κυνήγι της ηδονής σε όλες τις διαφορετικές μορφές. Οι αδελφοί της Ελβίρας, Αλοΐσιους και Κολμ, έξαλλοι από τη συμπεριφορά του γαμπρού του, ορκίζονται εκδίκηση...
Ο Σταν, ο υπηρέτης- συνεργός του DJ, μπορεί να μην πληρώνεται συχνά, αλλά έχει αποκλειστική χρήση της Jaguar, οπότε αρκείται να κατηγοριοποιεί στο blackberry του τις κατακτήσεις του κυρίου του. Ο DJ μοιάζει πλήρως αδιάφορος για τους άλλους και διεφθαρμένος, αλλά την ίδια στιγμή έχει συγκινητικά ανθρώπινα ξεσπάσματα...
Δίνει στον εαυτό του άλλες τρεις δεκαετίες ξεσαλώματος και μετά θα αποσυρθεί στην εξοχή. Στην εποχή του Apple Mac, των blogs και του pod cast ο DJ επιμένει να σκέφτεται και να ζει ελεύθερος προκαλώντας Θεό και ανθρώπους....
Η γνώμη μας:
Πρόκειται για ένα προκλητικό έργο που φέρνει στον εικοστό πρώτο αιώνα τη μορφή του Δον Ζουάν, το αρχέτυπο δηλαδή ενός ανθρώπου που επιλέγει να ζει ενάντια στις αρχές των ανθρώπων και των θεών. Αυτό το γεγονός από τη φύση του δημιουργεί δυσκολία στη διατήρηση μιας ιδεατής ισορροπίας. Το κείμενο όμως του Μαρμπέρ είναι στιβαρό και δεν έχει την παραμικρή υποψία πλατειασμού ή αναχρονιστικού δανεισμού από το έργο του Μολιέρου.
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης πήρε το ρίσκο να αναλάβει τη σκηνοθεσία της παράστασης και μάλλον σωστά έπραξε. Έδωσε στην παράσταση έναν ιδεατό ιδιότυπο σκοτεινό χαρακτήρα και έντυσε μινιμαλιστικά τους πρωταγωνιστές του εστιάζοντας στις ερμηνείες τους και προπάντων στη δύναμη της γλώσσας του κειμένου.
Τον απολαύσαμε σαν σύγχρονο Δον Ζουάν. Τον συμπαθήσαμε, τον λυπηθήκαμε και την ίδια στιγμή τον αντιπαθήσαμε, γεγονός που αποδεικνύει και την υψηλού επιπέδου ερμηνεία του. Άλλωστε ο συγκεκριμένος ρόλος αυτός είναι σαν να έχει «γραφτεί» πάνω του, γι΄αυτό και πολλές φορές διαισθανθήκαμε ότι είναι υποδύεται απλώς τον... εαυτό του.
Εξαιρετικός στο ρόλο του Σταν, του υπηρέτη και κολλητού φίλου του Δον Ζουάν ο Κωνσταντίνος Παπαχρόνης που για άλλη μία φορά απέδειξε ότι αποτελεί μία από τις σταθερές αξίες του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου.
Συμπαθητική και αέρινη η Εβίτα Ζημάλη στον ρόλο της Ελβίρας, ενώ πολύ καλός είναι ο Χρήστος Πάρλας στο ρόλο του πατέρα του Δον Ζουάν.
Οι ηθοποιοί, ο σκηνοθέτης και οι άλλοι:
Η παράσταση «Ο Δον Ζουάν στο Σόχο» παρουσιάζεται στο ανανεωμένο Θέατρο Χώρα, το οποίο και θα εκμεταλλεύεται ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης μαζί με τον Γιώργο Λυκιαρδόπουλο για τα επόμενα 5 χρόνια.
To έργο ανήκει στον Πάτρικ Μάρμπερ, τον οποίο γωνρίζουμε ως σεναριογράφο, καθώς έχει γράψει το επίσης προκλητικό Closer ? για το οποίο προτάθηκε ακόμη και για Οσκαρ- που πρωταγωνιστεί ο μοναδικός Κλάιβ Οουεν, ο Τζουντ Λο, η Τζούλια Ρόμπερτς και η Νάταλι Πόρτμαν. Όπως άλλωστε διαφαίνεται από τον τίτλο είναι βασισμένο στο έργο του Μολιέρου.
Η μετάφραση είναι του Θοδωρή Πετρόπουλου, τα σκηνικά - επιμέλεια κοστουμιών του Γιώργου Γαβαλά, η μουσική του Μίνου Μάτσα.
Τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Δον Ζουάν κράτα ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, ο οποίος ανέλαβε και το δύσκολο έργο της σκηνοθεσίας.
Επίσης πρωταγωνιστούν: Σταν: Κωνσταντίνος Παπαχρόνης, Κολμ: Βαγγέλης Ψωμάς, Ελβίρα : Εβίτα Ζημάλη, Πιτ & Αστεγος : Δημήτρης Λιόλιος, Λότι & Ρούμπι : Θωμαΐς Ανδρούτσου, Μάτι & Ντάλια : Δήμητρα Σιγάλα, Αλοΐσιους : Δημήτρης Ξανθόπουλος, Τσαρλς : Τηλέμαχος Κρεβάικας, Λούις : Χρήστος Πάρλας
Info:
Θέατρο Χώρα: Αμοργού 18-20, Κυψέλη
τηλ. 210 8673945
ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Τετάρτη 21.15
Πέμπτη 21.15
Παρασκευή 21.15
Σάββατο 19.00 - 21.30
Κυριακή 19.00 - 21.30
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Κυμαίνονται από 17 - 24
Γεωργία Οικονόμου
[email protected]
Η αστεία, τραγική, αναρχική ιστορία με ήρωα τον πιο διάσημο καρδιοκατακτητή του κόσμου που έγραψε ο Μολιέρος το 1665, μεταμορφώνεται μοναδικά από τον Πάτρικ Μάρμπερ στην πιο σύγχρονη, άγρια κωμική εκδοχή της: στη συνοικία του Σόχο, στο Λονδίνο του σήμερα.