Ένας Magnum φωτογράφος στην Ελληνοαμερικανική

05.11.2007
Ο 74χρονος θρύλος του πρακτορείου Magnum Μπρους Ντέιβιντσον παρουσιάζει στην Ελληνοαμερικανική Ένωση τρία από τα σημαντικότερα κεφάλαια της δουλειάς του: "Brooklyn Gang", "Subway" και "Central Park".

"Το συναρπαστικότερο πράγμα για να φωτογραφίσω είναι αυτό που δεν έχω συναντήσει ακόμη" (Μπρους Ντέιβιντσον).

Ο 74χρονος θρύλος του πρακτορείου Magnum Μπρους Ντέιβιντσον παρουσιάζει στην Ελληνοαμερικανική Ένωση 80 φωτογραφίες από τα σημαντικότερα κεφάλαια της δουλειάς του: "Brooklyn Gang", "Subway" και "Central Park".

Η πρώτη φωτογραφική ενότητα είναι αφιερωμένη σε μια συμμορία του Μπρούκλιν, τα μέλη της οποίας (παρ)ακολούθησε στα τέλη της δεκαετίας του '50 με ασπρόμαυρο φιλμ.

Τη δεύτερη ενότητα "τράβηξε" έγχρωμα στον υπόγειο σιδηρόδρομο της Νέας Υόρκης στις αρχές της δεκαετίας του '80, ενώ η τρίτη απεικονίζει πάλι σε ασπρόμαυρο την εμμονή του Ντέιβιντσον με τα ανθρώπινα ενσταντανέ στο 'Central Park'.

Ο Μπρους Ντέιβιντσον ξεκίνησε να φωτογραφίζει στην ηλικία των... 10 ετών στο Ιλινόις. Στα 16 κέρδισε το πρώτο του βραβείο σε σχολικό διαγωνισμό της Kodak. Παρακολούθησε μαθήματα στο Rochester Institute of Technology και στο Πανεπιστήμιο Yale. Ενώ υπηρετούσε τη στρατιωτική του θητεία στο Παρίσι, γνώρισε τον κορυφαίο Γάλλο φωτογράφο Ανρί Καρτιέ -Μπρεσόν, έναν από τους τέσσερις ιδρυτές του περίφημου διεθνούς πρακτορείου φωτογραφίας Magnum Photos. Αργότερα ο Ντέιβιντσον θα παραδεχθεί ότι αυτή η γνωριμία ήταν η αποφασιστικότερη στιγμή της καριέρας του.

Μετά το τέλος της θητείας του το 1957 εργάστηκε σαν freelance φωτογράφος για το περιοδικό Life και το 1958 έγινε σταθερό μέλος του Magnum. Τα χρόνια από το 1958 έως το 1961 δημιούργησε ενότητες φωτογραφιών όπως: «The Dwarf», «Brooklyn Gang», και «Freedom Rides».

To project «East 100th Street» είναι ίσως το πιο αντιπροσωπευτικό της δουλειάς του και βασίζεται στη διετή φωτογραφική "σπουδή" μιας γνωστής γειτονιάς στο ανατολικό Χάρλεμ. Οι φωτογραφίες της ενότητας «East 100th Street» παρουσιάστηκαν στο Museum of Modern Art της Νέας Υόρκης.

Ακολούθησε το «Subway», ένα φωτογραφικό αφιέρωμα στον υπόγειο σιδηρόδρομο της Νέας Υόρκης. Χρησιμοποιώντας έγχρωμο φιλμ κατάφερε να αποτυπώσει με ιδιαίτερο τρόπο τη μοναδική ατμόσφαιρα του υπόγειου της NYC του '80. Μια δεκαετία μετά, στις αρχές του '90, ο Ντέιβιντσον ολοκλήρωσε την εμμονή του με την πόλη της Νέας Υόρκης, με τη σειρά φωτογραφιών «Central Park».

Έκτός από τη φωτογραφική του δραστηριότητα ο Ντέιβιντσον έχει σκηνοθετήσει δύο βραβευμένες ταινίες μικρού μήκους: ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο ‘Living off the Land’ και ένα σουρεάλ παραμύθι με τίτλο ‘Isaac Singer’s Nightmare and Mrs. Pupko’s Beard’.

Μένει στη Νέα Υόρκη με τη σύζυγό του Έμιλη, με την οποία δηλώνει σταθερά ερωτευμένος... όπως φυσικά και με τη φωτογραφική του μηχανή!

Το αθηναϊκό κοινό θα έχει την ευκαιρία να τον γνωρίσει καλύτερα μέσα από τη διάλεξη που θα δώσει στις 9 Νοεμβρίου (στις 19.30) στο χώρο της έκθεσης.

Ελληνοαμερικανική Ένωση
Μασσαλίας 22, Κολωνάκι,
Πληροφορίες τηλ. 210 3680071
Επιμέλεια έκθεσης: Πλάτων Ριβέλλης
Διάρκεια έκθεσης: 8 Νοεμβρίου - 15 Δεκεμβρίου.

Τσατσαράγκου Χριστίνα
[email protected]