Μέσα από την "Ιστορία της Ομορφιάς" ο αναγνώστης έχει τη δυνατότητα να ανακαλύψει τα πρότυπα της ομορφιάς μέσα στον χρόνο.
Πώς από το πρότυπο ομορφιάς της Μόνα Λίζα φτάσαμε στην Μόνικα Μπελούτσι και γιατί ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι καταφεύγει σε επεμβάσεις λίφτινγκ.
Οι εικόνες, όπως και τα κείμενα που χρονολογούνται από την εποχή του Πυθαγόρα κα φτάνουν ως τις μέρες μας, βοηθούν στην πληρέστερη ανάλυση των αντιλήψεων περί Ομορφιάς που διαμορφώθηκαν και προκάλεσαν ατελείωτες συζητήσεις από την αρχαία Ελλάδα μέχρι σήμερα. Μιλάει για την «δικτατορία» της ομορφιάς και θεωρεί «σκάνδαλο» τις ευκαιρίες που έχουν οι όμορφοι άνθρωποι στη ζωή, ωστόσο, συμφωνεί ότι πάντα οι άνθρωποι θα έλκονται από το ωραίο.
Ο Έκο, όμως δεν παραμένει ένας αντικειμενικός κριτής της ιστορίας της Ομορφιάς, εξομολογείται ορισμένες προσωπικές αισθητικές του προτιμήσεις: η Μόνα Λίζα για παράδειγμα δεν του αρέσει γιατί μοιάζει με τραβεστί. Για τον Έκο οι γυναίκες που ζωγράφισε ο Ρέμπραντ έχουν μουστάκια ενώ η Αφροδίτη παραείναι ρωμαλέα. Από την ιστορία της τέχνης η αγαπημένη του είναι η Ούτα φον Νάουμπουργκ, ένα γλυπτό της αρχαίας γοτθικής τέχνης του οποίου ο δημιουργός είναι άγνωστος και φυλάσσεται στον Καθεδρικό Ναό του Νάουμπουργκ.
Διαβάζοντας το βιβλίο γίνεται φανερό ότι οι πολλές και διαφορετικές απόψεις περί Ομορφιάς αλληλοσυγκρούστηκαν όχι μόνο σε διαφορετικές ιστορικές περιόδους αλλά και στο πλαίσιο της ίδιας εποχής και του ίδιου πολιτισμού.
Η ιστορία της ομορφιάς θα βρίσκεται και πάλι στις προθήκες των βιβλιοπωλείων από τις 20 Μαρτίου!
Εκδόσεις Καστανιώτη
Τίτλος: Ιστορία της Ομορφιάς
Συγγραφέας: Ουμπέρτο Εκο
Σελίδες: 440
Μέσα από την "Ιστορία της Ομορφιάς" ο αναγνώστης έχει τη δυνατότητα να ανακαλύψει τα πρότυπα της ομορφιάς μέσα στον χρόνο. Πώς από το πρότυπο ομορφιάς της Μόνα Λίζα φτάσαμε στην Μόνικα Μπελούτσι και γιατί ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι καταφεύγει σε επεμβάσεις λίφτινγκ.