Η έκθεση με έργα Γιάννη Γαϊτη στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης μοιάζει αντάξια του τίτλου της: «Ολοι και Μόνος».
Ο όροφος του μουσείου είναι κυριολεκτικά κατειλημμένος από τα ανθρωπάκια του, ενώ στο ισόγειο η πρώτη φάση της δουλειάς του ξαφνιάζει ακόμη και σήμερα.
Το πέρασμα του Γαϊτη από την αναπαράσταση, τον εξπρεσιονισμό και την αφαίρεση μοιάζει με διαδρομές στη ζωή για να καταλήξει σε ό,τι πιο σαφές:
Τον άνθρωπο μέσα σε αυτές. Το δημιουργικό του έργο (1923-1984) που ολοκληρώθηκε με τον εκπατρισμό του, μαζί μ ένα μέρος της γενιάς του, από την Αθήνα στο Παρίσι, απλώνεται σχεδόν ολόκληρο σε όποιον επιθυμεί να το «περπατήσει».
Με χαρακτηριστικά το καυστικό του χιούμορ, την κριτική και πολιτική του στάση, ο Γαϊτης έφτιαξε έναν κόσμο οικείο και αυθεντικό.
Τα ανθρωπάκια του, σήμα-κατατεθέν μιας ολόκληρης εποχής, όταν ακόμη η σύγχρονη τέχνη στην Ελλάδα ήταν υπό ισχυρή αμφισβήτηση, πέρασαν στην ιστορία του τόπου ως διαχρονικά σύμβολα.
Εως 2 Νοεμβρίου, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.