Είδαμε τους «Τρεις Σωματοφύλακες» στο Ακροπόλ

07.10.2016
Τους «Τρεις Σωματοφύλακες», το διάσημο και πολυαγαπημένο βιβλίο του Αλέξανδρου Δουμά, είδαμε θεατροποιημένο στο Θέατρο Ακροπόλ σε σκηνοθεσία του Βασίλη Νικολαϊδη σε μία πολύ ενδιαφέρουσα διασκευή του.

Για να θυμηθούμε λίγο την ιστορία….

Ο Ντ’ Αρτανιάν ξεκινάει από το χωριό του, με την ευχή του πατέρα του κι ένα άλογο, να πάει στο Παρίσι με όνειρο να γίνει σωματοφύλακας του βασιλιά. Πράγματι, τα καταφέρνει «με το σπαθί του». Μετά από περιπέτειες, συμφιλιώνεται με τους διάσημους ξιφομάχους, Άθω, Πόρθο κι Άραμι και οι τέσσερις πλέον φίλοι, αχώριστη πια παρέα, μέσα από συνεχείς ηρωισμούς και γενναίες πράξεις, γίνονται ατρόμητοι. Με τη δύναμη της φιλίας και τη δυνατή αγάπη που νιώθει ο Ντ’Αρτανιάν για την Κωνστάνς, αντεπεξέρχονται σε όλες τις δυσκολίες και τις αντιξοότητες που καλούνται να αντιμετωπίσουν.


Ο Φίλιππος Μανδηλαράς σεβάστηκε απόλυτα το κείμενο του Αλέξανδρου Δουμά στη διασκευή του υιοθετώντας μία γλώσσα εξαιρετικά προσιτή στις μικρές ηλικίες, ενώ η σκηνοθεσία του Βασίλη Νικολαΐδη διατήρησε σε μεγάλο βαθμό το άρωμα εκείνης της ρομαντικής εποχής μεταφέροντας παράλληλα στα παιδιά πολλά μηνύματα, όπως αυτά της αληθινής φιλίας, της συνεργασίας, της αλληλεγγύης, αλλά και της ουσιαστικής αγάπης. Εντυπωσιακές και άψογα εκτελεσμένες οι σκηνές των ξιφομαχιών, ενώ δουλεμένα στην παραμικρή τους λεπτομέρεια ήταν τα κοστούμια εποχής του Γιάννη Μετζικώφ.

Οι υψηλής ευκρίνειας βίντεο – προβολές στην παράσταση αυτή λειτούργησαν υποδειγματικά, βοήθησαν στην δημιουργία μιας περιπετειώδους ατμόσφαιρας και έδωσαν φρέσκια πνοή στην γραμμική αφήγηση της παράστασης.

Όλοι ανεξαιρέτως οι ηθοποιοί έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό υποδυόμενοι τους ήρωες του Δουμά με προεξάρχουσα την Αμαλία Καβάλη στο ρόλο της κακιάς Μυλαίδης.

Αξίζει να δει κάποιος την παράσταση αυτή με το παιδί του; Και βέβαια, γιατί πρόκειται για μία εξαιρετική απόδοση του κλασικού έργου του Δουμά που σέβεται απόλυτα τα παιδιά, εντυπωσιάζει στις σκηνές μάχης και ταυτόχρονα μεταδίδει τα «στιβαρά» μηνύματα του έργου.

Γεωργία Οικονόμου

[email protected]