Η συναυλία, που θα φιλοξενηθεί στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος την Πέμπτη 30 Οκτωβρίου (ώρα 8:30 μ.μ.),εντάσσεται στο πλαίσιο των Επιλογών, του νέου κύκλου εκδηλώσεων του Μεγάρου,καθώς και της περιοδείας των Latinitas Nostra στην Ευρώπη.
Οι βίαιοι θάνατοι βασιλιάδων και ευγενών…
… τον 17ο αιώνα εμπνέουν λογοτέχνες, ζωγράφους και συνθέτες. Όταν τα γεγονότα είναι τραγικά, η καντάτα παίρνει τη μορφή Θρήνου (lamentο). Ο θρήνος τεσσάρων γυναικώνγίνεται αφορμή για αντίστοιχους συνθέτες του ιταλικού μπαρόκ να γράψουν άριες συγκινησιακά φορτισμένες –συχνά δεξιοτεχνικές–, που συνδυάζουν το λυρικό με το δραματικό στοιχείο, αλλά και παρτιτούρες θρηνο-παρωδίας που έρχονται να αντισταθμίσουν την οδύνη του θανάτου με τη σάτιρα. Θα ακουστούν ο Θρήνος της Μαρίας Στιούαρτ (Lamento di Maria Stuarda), που γράφτηκε από τον Τζάκομο Καρίσσιμι (περ. 1605-1674) και αναφέρεται στο επικείμενο τέλος της τραγικής βασίλισσας της Σκοτίας, οΘρήνος της Βασίλισσας της Σουηδίας (Lamento della Regina di Svezia) για τον θάνατο του Βασιλιά Γουστάβου-Αδόλφου που συνέθεσε ο Λουίτζι Ρόσσι (περ. 1597-1653) και το ερωτικό απόσπασμα Δάκρυά μου (Lagrime mie) από τη Συλλογή «Απολαύσεις της Ευτέρπης» της βενετής τραγουδίστριας Μπάρμπαρας Στρότσι (1619-1677), που υπήρξε μία από τις σπανιότατες περιπτώσεις γυναικών-συνθετών του 17ου αιώνα. Ο επίλογος ανήκει στην κωμικοτραγική Θρηνοπαρωδία (Lamento parodia) του ευρηματικού ναπολιτάνου συνθέτη Φραντσέσκο Προβεντσάλε (1624-1704).
ΙΝFO:
Πέμπτη 30 Οκτωβρίου 2014, 8:30 μ.μ.
Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος
Τιμές εισιτηρίων: 16 € (Ζώνη Β΄), 25 € (Ζώνη Α΄)
Ειδικές τιμές: 6 € (Φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ), 10 € (Πολύτεκνοι, 65+)
Έναρξη προπώλησης: Πέμπτη 9 Οκτωβρίου
Πληροφορίες για το κοινό στο τηλέφωνο: 210 72.82.333 και στην ιστοσελίδα του Μεγάρου: www.megaron.gr
Η διάσημη ιταλίδα μετζοσοπράνο Ρομίνα Μπάσσο, ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος και οι Latinitas Nostra ενώνουν τις δυνάμεις τους για να παρουσιάσουν στο κοινό, σε μία μοναδική συναυλία με τίτλο "Lamento", τα προκλασικά αριστουργήματα της νέας τους ηχογράφησης, η οποία χαρακτηρίστηκε πρόσφατα από τον διεθνή Τύπο ως ένας δίσκος μοναδικής ευαισθησίας και πρωτοτυπίας.