Τραγουδίστρια και ηθοποιός, πρωταγωνίστρια σε μεγάλες παραγωγές του εθνικού και του κρατικού θεάτρου Βορείου Ελλάδος, ερμηνεύτρια σε μεγάλες συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό...
Μεταξύ άλλων, ερμήνευσε το τραγούδι στην τρίλεπτη "Αντίστροφη μέτρηση" της παγκόσμιας μετάδοσης της Τελετής Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας 2004, στην Τελετής Έναρξης της Εurovision 2006 στην Αθήνα, συμμετείχε στην επετειακή συναυλία για τα 60ά γενέθλια του ΟΗΕ στην έδρα του στην Νέα Υόρκη, έχει τραγουδήσει στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου με την Αμερικανική ορχήστρα "Alea", πολλές φορές στο Ηρώδειο, στα επίσημα εγκαίνια της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, στην αίθουσα της UNESCO στο Παρίσι, στην πόλη της Ορλεάνης στο Εθνικό Θέατρο της Γαλλίας και στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στήριξε τον Σεπτέμβριο του 2007 τους πυρόπληκτους της Ηλείας με δύο μοναδικές εμφανίσεις, τον Απρίλιο του 2008 εμφανίστηκε στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής του Μεγάρου Μουσικής για τη συμμετοχή της στο έργο του Δημήτρη Παπαδημητρίου "Ο άνθρωπος που του πήραν τον ίσκιο", βασισμένο στην ποίηση του Νομπελίστα Γιώργου Σεφέρη, κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό τη δισκογραφική δουλειά "Χίλια Μάτια", έχει τραγουδήσει επιτυχίες που επένδυσαν ελληνικές τηλεοπτικές σειρές όπως το "Φεύγα", τη "Λένη" καθώς και στο κινηματογραφικό σάουντρακ "Το Φως Που Σβήνει" του Βασίλη Ντούρου (Πρώτο Βραβείο Μουσικής Διεθνούς Φεστιβάλ Μουσικής Ταινιών για παιδιά), έχει βραβευθεί με βραβεία Αρίων καθώς επίσης ως Διεθνής Ελληνίδα στην απονομή βραβείων "Γυναίκες της Χρονιάς" του περιοδικού Life & Style...
Και σίγουρα έχουμε αφήσει απ' έξω δεκάδες άλλα μουσικά επιτεύγματα και βήματα για τα οποία η Φωτεινή Δάρρα μπορεί με άνεση να είναι περήφανη, αφού περήφανο κάνει και όλο το φιλότεχνο κοινό της χώρας. Και αυτό δεν είναι υπερβολή. Είναι τιμή.
Και είναι τιμή δική μας να τη φιλοξενούμε σε μία οnline συνέντευξη, με αφορμή τις εξαιρετικές εμφανίσεις της στον Ιανό, τα τρία τελευταία Σάββατα, με το Χρήστο Θηβαίο, τη Μαρία Φαραντούρη και τον Δημήτρη Παπαδημητρίου.
Μία από τις πιο αξιόλογες ερμηνεύτριες, ένας άνθρωπος που όσοι γνωρίζουν σχολιάζουν το εξαιρετικό ήθος από το οποίο διακατέχεται, μία παρουσία με αύρα και εμφάνιση Ελληνίδας Θεάς.
Η Φωτεινή Δάρρα αξίζει "Χίλια(δες) Μάτια" πάνω της...
Απολαύστε την.
Εβελίνα Σαρρή
Από όλες σας τις μεγάλες στιγμές, μεταξύ των οποίων η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας 2004, η επετειακή συναυλία για τα 60ά γενέθλια του ΟΗΕ στην Νέα Υόρκη, η εμφάνιση στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου με την Αμερικανική ορχήστρα Alea, τα επίσημα εγκαίνια της βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας και τόσες άλλες, ποια θα ξεχωρίζατε? Ποια θα σας μείνει αξέχαστη για οποιοδήποτε λόγο (όπως συναισθηματική φόρτιση, άψογη διοργάνωση, εκπλήρωση ονείρου ζωής)?
Για ένα καλλιτέχνη η συναισθηματική φόρτιση, όταν εμφανίζεται σε τόσο σημαντικές διοργανώσεις σε Ελλάδα κ εξωτερικό, αλλά κ ακόμα όταν τραγουδάει σε μικρότερους χώρους, όπως τώρα στο ΙΑΝΟ, είναι πάντα έντονη. Δεν θα μπορούσα να μην ξεχωρίσω την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων της Αθήνας, την συναυλία στο κτίριο του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη, αλλά κ στο Αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου. Από άποψη διοργάνωσης κ παλμού, θα ξεχώριζα την τελετή έναρξης της Γιουροβίζιον όταν διεξήχθη στη χώρα μας το 2006. Όλες αυτές η συναυλίες αλλά φαντάζομαι κ όσες έπονται, είναι για μένα η εκπλήρωση ενός μέρους του ονείρου της ζωή μου.
Έχοντας μεν επίγνωση ότι ένας καλλιτέχνης είναι καλλιτέχνης σε όλες τις πτυχές της ζωής του και με διάφορες εκφράσεις, παρόλαυτα θα σας κάνω την ερώτηση, αν νιώθετε περισσότερο ηθοποιός ή τραγουδίστρια? Θα μπορούσατε να αφήσετε το ένα για χάρη του άλλου αν έπρεπε να διαλέξετε?
Η ηθοποιός δεν εγκαταλείπει ποτέ την τραγουδίστρια όταν βρίσκεται επί σκηνής! Ευτυχώς! Άλλωστε η τέχνη της υποκριτικής ενυπάρχει στην τέχνη του τραγουδιού. Άρα δεν τίθεται θέμα επιλογής
17, 24 και 31 Μαΐου, «ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΣΤΟ ΦΩΣ». Στις παραστάσεις σας στον Ιανό ερμηνεύετε και κομμάτια στα οποία δε σας έχουμε συνηθίσει όπως της Barbαra Streisand και των Beatles, στιγμές που αποτελούν ιδιαίτερα ευχάριστες εκπλήξεις. Σε τηλεοπτική σας εμφάνιση σας ακούσαμε να λέτε πως αυτό που συνδέει όλα όσα ερμηνεύετε εκεί, είναι ότι τα αγαπάτε. Επαγγελματικά κάνετε πάντα κινήσεις και βήματα που αγαπάτε, ή έχει συμβεί να προβείτε σε ενέργειες που μπορεί να μη μιλούσαν στην καρδιά σας, αλλά για άλλους λόγους να αναγκαστήκατε να υποχωρήσετε?
Αυτό που επίσης συνδέει τα «ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΣΤΟ ΦΩΣ» μεταξύ τους, είναι κ το γεγονός ότι είναι όλα τους μεγάλα τραγούδια. Από τη στιγμή που απέκτησα επαγγελματική συνείδηση δεν έχω κάνει ποτέ κάτι το οποίο δεν αγαπούσα.
Όσοι σας γνωρίζουν μιλούν για έναν άνθρωπο με εξαιρετικό ήθος. Προσωπικά θα σας πω ότι αυτό φαίνεται με την πρώτη κι όλας ματιά στο καθαρό σας βλέμμα και το γαλήνιο πρόσωπο. Προχωρώντας τη σκέψη λίγο παραπέρα, θα σας ρωτήσω αν έχετε διαίσθηση για τους ανθρώπους και τους καταλαβαίνετε ως ένα σημείο από την πρώτη ματιά ή έχει τύχει να πέσετε έξω και να σας απογοητεύσουν άνθρωποι από τους οποίους δε θα το περιμένατε ποτέ?
Παρόλο που το ένστικτό μου έρχεται πάντα να «διορθώσει» τις όποιες ατυχίες μπορεί να μου συμβούν, δυστυχώς αλλά κ ευτυχώς (γιατί οι δυσάρεστες εμπειρίες προσθέτουν ωριμότητα σε έναν καλλιτέχνη) έχει τύχει και να με απογοητεύσουν.
Πώς έγινε το ξεκίνημά σας στο Τραγούδι και με τι ακούσματα μεγαλώσατε?
Ξεκίνησα από το θέατρο! ‘’Συνέπεσε’’ πολλές φορές, να τραγουδήσω σε θεατρικές παραστάσεις, είτε ως κορυφαία του χορού σε αρχαίο δράμα με το Εθνικό θέατρο, είτε σε μουσικές παραστάσεις (μιούζικαλ). Την πρώτη φορά που έπαιξα σε έργο πρόζας συνειδητοποίησα πόσο μεγάλη ήταν για μένα η έλλειψη της μουσικής. Τότε ξεκίνησα τις σπουδές μου αλλά κ τη μαθητεία μου στο τραγούδι. Όσον αφορά στα ακούσματα με τα οποία μεγάλωσα, ήταν κυρίως γκρούπ του τέλους της δεκαετίας του ‘ 90. Κυρίως ξένη μουσική ροκ κ ποπ , αλλά κ μουσική απ τον χώρο των μιούζικαλς. Μαγική η στιγμή που ανακάλυψα τον Χατζιδάκι, τον Θεοδωράκη και τους μεγάλους λαϊκούς μας τραγουδιστές.
Τελευταία δισκογραφική σας δουλειά είναι το cd single "Χίλια Μάτια", με τρία τραγούδια, το "Χίλια Μάτια", το "Αγάπη Θάλασσα" και το "Αντίο Αγάπη". Αποτελεί αυτό προάγγελο κάποιου άλμπουμ που θα κυκλοφορήσει προσεχώς?
Το cd single Χίλια Μάτια ξεκίνησε με την προοπτική αυτή. Όπως όμως γνωρίζετε, στην καλλιτεχνική δημιουργία δεν υπάρχει στρατηγική κ προσχεδιασμός. Νομίζω πως τα Χίλια Μάτια είναι ήδη μια ολοκληρωμένη δουλειά. Τώρα πάμε για τον επόμενο δίσκο!
Οι βραδιές στον Ιανό μεταδίδονται ζωντανά από το www.ianosradio.gr. Εσείς τι σχέση έχετε με την Τεχνολογία και το internet?
Γνωρίζω τα βασικά... αλλά χαίρομαι που κάθε μέρα αποκτώ νέους φίλους στο FaceBook!
H τελευταία βραδιά με τον Δημήτρη Παπαδημητρίου, θα κινηθεί στο ίδιο περίπου πολυσυλλεκτικό ύφος με τις προηγούμενες ή θα προσανατολιστεί διαφορετικά?
Όλες οι βραδιές έχουν το πολυσυλλεκτικό ύφος στο οποίο αναφέρεστε... Αλλάζει μόνο το μέρος στο οποίο εμφανίζεται ο εκάστοτε καλεσμένος. Αυτή τη βραδιά θα ακουστούν κ άλλες μεγάλες επιτυχίες του Δημήτρη Παπαδημητρίου.
Και τέλος... αν είχατε την ευκαιρία να βάλετε ένα cd να παίξει σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας στο πλαίσιο ενός υποτιθέμενου μαθήματος Μουσικής Εκπαίδευσης ποιο θα ήταν αυτό?
Θα επέλεγα τρία: Το «Άξιον Εστί» του Μίκη Θεοδωράκη, το «Ελλάς η Χώρα των Ονείρων» του Μάνου Χατζιδάκι και το «...που για Αλεξανδρινό γράφει Αλεξανδρινός» (μελοποιημένη ποίηση Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗ) του Δημήτρη Παπαδημητρίου.
Μία από τις πιο αξιόλογες ερμηνεύτριες, ένας άνθρωπος που όσοι γνωρίζουν σχολιάζουν το εξαιρετικό ήθος από το οποίο διακατέχεται, μία παρουσία με αύρα και εμφάνιση Ελληνίδας Θεάς.