Η οικονομία επηρεάζει την ομορφιά
Σε περιόδους οικονομικής αβεβαιότητας, όπως σήμερα, όπου τα social media βρίθουν από συζητήσεις για την αύξηση των τιμών στα βασικά αγαθά, ο κόσμος γίνεται όλο και πιο προσεκτικός με τα έξοδά του. Αυτό οδηγεί πολλούς στο να περιορίσουν τα μη απολύτως απαραίτητα, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων για την περιποίηση της εμφάνισής τους.
Έτσι, γεννήθηκε η τάση recession brunette (κατά λέξη, «μελαχρινή ύφεσης»), η οποία βασίζεται στο να αποφεύγεις τις ακριβές βαφές και να επιστρέφεις σε ένα πιο φυσικό χρώμα. Αν νιώθεις déjà vu, δεν είναι τυχαίο.
Τι είναι το Recession Hair;
Αν και η τάση αυτή έχει νέο όνομα, η ιδέα της δεν είναι καινούργια. Το 2009, κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης, ο όρος "recession hair" χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει τη συνήθεια του κόσμου να παραλείπει τις επισκέψεις στο κομμωτήριο ώστε να μειώσει τα έξοδα. Ήταν τόσο διαδεδομένο, που ακόμα και πολλές φυσικές ξανθές της εποχής κυκλοφορούσαν με εμφανείς σκούρες ρίζες.
Το recession hair σημαίνει προσιτή, DIY ομορφιά. Είτε πρόκειται για το να αφήσεις τις ρίζες σου να μακρύνουν χωρίς να τις καλύψεις κάθε λίγες εβδομάδες, είτε για να κόβεις μόνη σου τις άκρες, είτε για το να αποφεύγεις επαγγελματικές θεραπείες, η τάση αφορά επιλογές χαμηλού κόστους και χαμηλής συντήρησης.
Πώς η ύφεση επηρεάζει τις τάσεις στα νύχια
Η τάση του recession hair δεν είναι μεμονομένο φαινόμενο, οι επιπτώσεις της επεκτείνονται και σε άλλους τομείς της ομορφιάς, όπως η περιποίηση των νυχιών και το skincare.
Αν παρατηρήσουμε τις τρέχουσες τάσεις στο μανικιούρ, για παράδειγμα, θα δούμε ότι τα τελευταία χρόνια επικρατούσαν τα extra-long, περίτεχνα διακοσμημένα νύχια. Τώρα, όμως, τα trends τείνουν προς το πιο κοντό και μίνιμαλ στιλ, όπως το "soap nail trend".
Μήπως αυτό σημαίνει ότι οι επισκέψεις στα nail salons θα μειωθούν στο άμεσο μέλλον; Είναι πιθανό να δούμε περισσότερους ανθρώπους να αντικαθιστούν τις μηνιαίες επισκέψεις τους για gel ή ακρυλικά νύχια (που κοστίζουν περίπου 50 ευρώ ανά ραντεβού) με απλά, περιποιημένα νύχια που μπορούν να φτιάξουν σπίτι τους, χρησιμοποιώντας μια λίμα και ένα διάφανο βερνίκι.
Για όσους εξακολουθούν να προτιμούν το επαγγελματικό μανικιούρ, το πιο απλό και διακριτικό στιλ μπορεί να αποδειχθεί πιο οικονομική επιλογή σε περιόδους οικονομικής ανασφάλειας.
Ποιες άλλες τάσεις ομορφιάς έρχονται με την ύφεση;
Η ίδια αλλαγή που βλέπουμε στα μαλλιά και στα νύχια μπορεί να επηρεάσει και το skincare. Αντί να ξοδεύει κάποιος 100 ευρώ το μήνα για επαγγελματικές θεραπείες προσώπου, μια οικονομική δυσκολία θα ωθήσει περισσότερους ανθρώπους να επιλέξουν λύσεις για το σπίτι ή να υιοθετήσουν μια πιο απλή ρουτίνα περιποίησης. Μάλιστα, πολλά brands έχουν ήδη λανσάρει peel-off μάσκες που επιτρέπουν στους καταναλωτές να απολαμβάνουν μια εμπειρία spa στο σπίτι, χωρίς το κόστος ενός επαγγελματικού ραντεβού.
Το «ατημέλητο» είναι το νέο chic;
Σε αντίθεση με τη δραστική αλλαγή που είδαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας το 2020, όταν τα κομμωτήρια και τα nail salons έκλεισαν τελείως, τώρα, οι άνθρωποι φαίνεται ότι επιλέγουν συνειδητά να αποστασιοποιηθούν από τα έξοδα της ομορφιάς. Αυτό σημαίνει ότι το πιο φυσικό, χαλαρό στιλ θα γίνει η κυρίαρχη αισθητική των επόμενων ετών; Ίσως.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η σχέση μας με την ομορφιά συνεχίζει να εξελίσσεται, αντανακλώντας τις πραγματικότητες της εποχής μας. Και αν κρίνουμε από το παρελθόν, οι low-maintenance επιλογές δεν είναι απλώς μια λύση ανάγκης, μπορούν να γίνουν και μόδα.