Ένα άδειο πακέτο πατατάκια έγινε τσάντα από τον οίκο Βalenciaga

10.10.2022
Ένα άδειο πακέτο πατατάκια έγινε τσάντα από τον οίκο Βalenciaga
O Γεωργιανός Demna Gvasalia ανέλαβε τον ιστορικό οίκο Balenciaga πριν από εφτά χρόνια και μέσα σε αυτό το διάστημα οι επιλογές του, όπως λένε πολλοί που παρακολουθούν τη δουλειά του, τις περισσότερες φορές είναι ακραίες. Για παράδειγμα νωρίτερα φέτος, ο Demna εντοπίστηκε να χρησιμοποιεί ένα χρησιμοποιημένο πακέτο από πατατάκια, ως τσαντάκι, κάτι που του έδωσε έμπνευση για την πιο εκκεντρική τσάντα Βalenciaga για τη σεζόν SS23.

Δικαιώθηκαν έτσι όσοι αναρωτήθηκαν αν η επόμενη τσάντα του σχεδιαστή θα ήταν στην πραγματικότητα... μια τσάντα με πατατάκια, έχοντας δει τον Demna να κάθεται στην πρώτη σειρά σε μια επίδειξη μόδας στην Αμβέρσα, με ένα πακέτο Lays κρεμασμένο στο μπράτσο του, φέρνοντας στο μυαλό (τι άλλο;) μια τσάντα.

Έχοντας μετατρέψει ένα βρώμικο, λερωμένο παπούτσι, μια τσάντα σκουπιδιών και παπούτσια Crocs σε πολυτελή αξεσουάρ, ο σχεδιαστής έχει ξεκάθαρα ταλέντο στο να μετατρέπει τα σκουπίδια σε θησαυρό.

Εν όψει της επίδειξης του οίκου Balenciaga στο Fashion Show του Παρισιού, πριν από λίγες μέρες, ο Demna προχώρησε σε αυτό το σημείο ένα βήμα ακόμα, ανακοινώνοντας ότι δεν θα εξηγούσε πλέον τα κίνητρα πίσω από τη δουλειά του. «Μισώ τα κουτιά και μισώ τις ετικέτες και μισώ να με χαρακτηρίζουν και να με βάζουν σε κουτιά. Η κοινωνία, το ίντερνετ και ο κόσμος γενικότερα λατρεύουν να το κάνουν αυτό, γιατί έτσι νιώθουν ασφάλεια», αναφέρουν οι σημειώσεις του σόου του. «Η μόδα στο καλύτερο σενάριο της δεν πρέπει να χρειάζεται μια ιστορία για να πουληθεί σε κάποιον. Ή σου αρέσει ή δεν σου αρέσει».

Σε αυτό το σημείο, όλοι, όσοι ασχολούνται με τη μόδα, ξέρουν τι είναι ο Demna: παίζει με τους κώδικες και τα σύμβολα του καταναλωτισμού εδώ και χρόνια, φτιάχνοντας ολόκληρες συλλογές από τα διακριτικά της DHL, μέχρι το branding της καμπάνιας του υποψήφιου προέδρου των ΗΠΑ, Bernie Sanders, σε έναν συνδυασμό Pop Art υψηλής και χαμηλής κουλτούρας. Η τσάντα Lays είναι απλώς ένα μιμίδιο της πραγματικής ζωής, υψηλού κόστους αν αναλογιστούμε ότι η τσάντα σκουπιδιών από τη συλλογή AW22 κόστιζε 1.790 δολάρια.