Άσε Το Κακό Να Μπει

06.10.2010
Ο 12χρονος μοναχικός Όουεν που ζει με την μητέρα του στο Νέο Μεξικό της δεκαετίας του 80, αποκτά επιτέλους μια καινούργια φίλη: την συνομήλικη του Αμπι η οποία μόλις μετακόμισε στο διπλανό σπίτι. Όπως βέβαια γνωρίζουμε από την ομότιτλη σουηδική ταινία η οποία άλλαξε το τοπίο των βαμπίρ πριν από δυο χρόνια, το κοριτσάκι αυτό είναι παρά ένας ανήλικος βρικόλακας. Ένα αμερικανικό ριμέικ που καθόλου δεν προσβάλει το πρωτότυπο και παραμένει εξίσου τρομακτικό.

Απλή εμπορευματοποίηση είναι συνήθως τα αμερικανικά ριμέικ των ευρωπαϊκών ταινιών. Τις περισσότερες φορές κρατούν μόνο την ιδέα και, ακολουθώντας την συνταγή της υποτιθέμενης επιτυχίας, τα κάνουν μούσκεμα. Αυτό εδώ πάντως ανήκει στις εξαιρέσεις. Το άγρια ρομαντικό και απόκοσμα τρυφερό σουηδικό θρίλερ «Άσε Το Κακό Να Μπει» που αναστάτωσε τον κόσμο των βαμπίρ πριν από δύο χρόνια είχε την τύχη μιας πολύ καλής αμερικανικής μεταγραφής.

Με το πρωτότυπο σουηδικό φιλμ του Τόμας Αλφρεντσον είδαμε να ανοίγεται ένα νέο κεφάλαιο στον μύθο του βρικόλακα, καθώς η αθωότητα της παιδικής ηλικίας ήρθε σε αντιπαράθεση με την πρωταρχική ενοχή των βαμπίρ.
Δυο δεκάχρονα παιδιά συναντιούνται στο ψυχρό χειμερινό τοπίο μιας μικρής πόλης. Μιλούν για τα όνειρά τους, παίζουν, αναπτύσσουν ένα ωραίο τρυφερό παιδικό έρωτα. Το κορίτσι όμως είναι βαμπίρ και κάθε βράδυ βγαίνει προς αναζήτηση αίματος.

Όταν λοιπόν αυτό το κοριτσάκι-βαμπίρ βρήκε την αμερικανική του εκδοχή, οι φανατικοί της εξαιρετικής πρώτης ταινίας, έπαθαν πανικό περιμένοντας μια ακόμη χολιγουντιανή ασέλγεια . Το αποτέλεσμα μας ανακούφισε όλους -ακόμη κι εμάς που δεν είχαμε ενθουσιαστεί με το πρώτο έργο.

Ο σκηνοθέτης του «Cloverfield» Ματ Ριβς πλησίασε με ευρωπαϊκό σεβασμό το θέμα απλοποιώντας τις αλληγορικές του αιχμές, αλλά και αναδεικνύοντας τις επιμέρους ευαισθησίες του. Η αλήθεια είναι ότι το έχει κάνει πιο εύληπτο αφαιρώντας τα πιο ενδιαφέροντα κομμάτια της ποιητικότητάς του ενώ η προσθήκη του ντετέκτιβ Ελία Κοτέα, τακτοποιεί τη δομή, κάτι που προφανώς δεν χρειαζόταν. Κράτησε όμως την σεναριακή του δύναμη, έδωσε βάρος στα στοιχεία της έκπληξης, έχτισε ένα εξαίσιο σασπένς και, φυσικά, άφησε αυτούσιες τις κορυφώσεις του τρόμου.

Στους φανατικούς ίσως λείψει η απόκοσμη φιγούρα της Λίνα Λέντερσον (που είχε μπει και στο εξώφυλλο του ΣΙΝΕΜΑ πριν από μερικούς μήνες) η αντικαταστάτριά της όμως, Κλόι Γκρέις Μόρετζ είναι καταπληκτική. Πέρσι άλλωστε έκλεψε την παράσταση στο «Kick ? Ass» με την -«εντάξει μουνκιά, σειρά σας τώρα»- αμίμητη ατάκα της. Πολύ καλός και ο μικρός Κόνι Σμιτ-ΜακΦι, το αγόρι στον «Δρόμο» του Τζον Χίλκοτ.

ΟΡΕΣΤΗΣ ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗΣ