Είναι πολύ πιθανό μερικοί να βρουν λίγο υπερβολικά τα όσα θα διαβάσουν παρακάτω. Δεν μπορώ όμως να κρύψω ότι η γυναίκα για την οποία θα τους μιλήσω δεν είναι μια ακόμη performer για μένα, αλλά η σπουδαιότερη τραγουδίστρια που γνώρισε ποτέ η ποπ/ροκ μουσική. Οποια κι αν είναι η αγαπημένη καθενός εκεί έξω, για μένα υπήρχε πάντοτε και θα υπάρχει μόνο μία. Κι απόψε, σε μια από τις δυο συναυλίες που δίνει μαζί με τον συνεργάτη και σύζυγό της Budgie, επιστρέφει μετά από μακροχρόνια αποχή με σκοπό να πραγματώσει ένα παλιό όνειρό της. Να μεταφέρει τα μυστήρια μελωδικά πλάσματά της, συνοδεία πολυάριθμων μουσικών, στον σχεδόν ιερό χώρο του Royal Albert Hall. Επειδή ασφαλώς και δεν χαλά κανείς ποτέ χατίρι σε μια τέτοια γυναίκα, η Siouxsie βρίσκεται στη σκηνή, έχοντας στο πλευρό της την Ορχήστρα Εγχόρδων Millennia, μια χορωδία φωνητικών, πλήθος οργάνων και τον Λέοναρντ Ιτο, έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της τεχνοτροπίας Kodo στα ντραμς.
Φορώντας ένα μεταξωτό κιμονό, με μια πολύχρωμη σύνθεση από φτερά στο κεφάλι και με το χαρακτηριστικό της έντονο μακιγιάζ, η Siouxsie αρχίζει να τραγουδά, προσπαθώντας να υπολογίσει με τη φωνή της τον αχανή χώρο που πρέπει να καλύψει. Τα χρόνια έχουν ασφαλώς περάσει, μια πρόσφατη περιπέτεια υγείας της στοίχισε αρκετά κι είναι μάλλον λογικό το πιο γοητευτικό Ξωτικό της μουσικής να έχει πλέον αποχωριστεί μέρος του αδιαφιλονίκητου φωνητικού μεγαλείου που για δεκαετίες όλοι εμείς αποθεώναμε. Τα πρώτα κομμάτια που εκτελεί μοιάζουν μουδιασμένα και αδύναμα. Η ατμόσφαιρα είναι στεγνή και κάπως παγερή. Μόλις όμως εκείνη αρχίζει να τραγουδά το «Godjilla!», δείχνοντας να απολαμβάνει το κάθε του λεπτό, νιώθεις ότι είναι ξαφνικά απολύτως έτοιμη για τη σαρωτική της επέλαση. Κανείς δεν πρέπει να μείνει ακίνητος και αμέτοχος απόψε σε τούτη τη φορτωμένη αναμνήσεις και αμέτρητες συγκινήσεις αίθουσα. Κανείς δεν θα αναπαυθεί στο κάθισμά του. Τινάζοντας τα μανίκια του κιμονό αριστερά και δεξιά, αφήνοντας το κορμί της να λικνιστεί στις αγαπημένες της αιλουροειδείς κινήσεις, φορώντας στο πρόσωπο την επιβλητική έκφραση της ιέρειας που μοιάζει ανά πάσα στιγμή έτοιμη να απειλήσει θεούς και δαίμονες με το τραγούδι της, η Siouxsie ξεκινά το παιχνίδι της αποπλάνησης που τόσο καλά ξέρει να απευθύνει στo ακροατήριό της.
Λίγα λεπτά αργότερα και τα πόδια παύουν να ακουμπούν πλέον στη γη. Η αίθουσα γεμίζει από τις ψυχεδελικές αρμονίες και τις εκστατικές μουσικές ονειρώξεις των Banshees, τα ενήλικα και kinky παιχνιδίσματα των Creatures, φαντασιώσεις σεξ και βίας, διεστραμμένα παραμύθια και παραμορφωμένη exotica που βγάζει γλώσσα πίσω από τις τακτικές oriental νότες και τα εξεζητημένα κοστούμια που φορά η Πρώτη Κυρία του new wave. Η ορχήστρα απογειώνει μεγαλοπρεπώς τα τραγούδια, τα τύμπανα του Ιτο απαιτούν την προσοχή σου και, υπεράνω όλων, η Siouxsie ξεδιπλώνει σαρδόνια τις υπέροχες τελετουργίες της. Θα γρυλίσει ηδονικά, θα σε σαγηνέψει και μετά θα σε τρομάξει, θα σου χαϊδέψει τα αυτιά και έπειτα θα κραυγάσει, θα ντυθεί άγγελος και δαίμονας, θα σε ερεθίσει με τον βρόμικο αισθησιασμό που θα τρυπώσει στην εκτέλεση του «Τrust In Μe», θα αγναντέψει ηρωικά σκοτάδια του παρελθόντος σε κομμάτια όπως το «Οbsession», θα προσπαθήσει να φτάσει μέχρι τους ουρανούς με μια συγκλονιστική απόδοση του «Τhe Rapture», θα αφήσει το «Spellbound» να της κόψει την ανάσα, θα σκορπίσει άρωμα και φαρμάκι μαζί κι έπειτα θα τερματίσει τα πάντα με ένα αξιολάτρευτα παλιμπαιδίζον «Ρeek Α Βoo».
Στη διάρκεια αυτής της ηχητικής αφροδισίας (που ευχήθηκα να μην τελειώσει ποτέ), αισθάνεσαι να επιστρέφουν πάλι στο σώμα σου όλα τα καρδιοχτύπια και οι ανατριχίλες που πρωτογνώρισες έφηβος ακόμη, όταν περπατούσες στα αυλάκια των δίσκων της κυρίας Sioux ή την άκουγες να ξεστομίζει τους στίχους της με αυτό τον συνδυασμό αυθάδειας και μαγείας που κρατούσε πάντοτε αχώριστο συνοδό της. Δυο ώρες και είκοσι λεπτά μετά το ξεκίνημα του «Dreamshow», τα πόδια μπορεί να επανέρχονται στη γη, το δάχτυλο του χεριού νιώθει εντούτοις την ανάγκη να ξαναπατήσει το κουμπί του «Ρlay» για να αρχίσουν πάλι όλα από την αρχή. Η Siouxsie, βλέπετε, δεν αποτελεί μια ακόμη περίπτωση διαχρονικού μουσικού ειδώλου, αλλά έναν εθισμό και μαζί έναν δυνατό έρωτα. Από εκείνους που δεν μπορείς με τίποτα να αποτινάξεις από τον οργανισμό σου. Και γι αυτό νιώθεις τόσο ευγνώμων...
Η μεγαλύτερη ροκ ιέρεια που πάτησε πόδι σε αυτό τον πλανήτη γεμίζει πλάσματα και ξωτικά την αίθουσα του Royal Albert Hall, στοιχειώνοντάς το για δυο αλησμόνητες βραδιές μετά χορδaίς και οργάνω...ΑΠΟ τον Λουκά Κατσίκα
kiss them for me!
H πιο αναπάντεχη στιγμή σε ολόκληρο το «Dreamshow» είναι αυτή όπου μια εκνευρισμένη Siouxsie τα βάζει με το Royal Albert Hall και αποχωρεί από τη σκηνή. Παρακάτω διηγείται τι ακριβώς συνέβη...
«Οχτώ μήνες πριν πραγματοποιηθεί το κονσέρτο στο Royal Albert Hall αποφάσισα να κόψω οριστικά το τσιγάρο και αυτό είχε ως άμεση συνέπεια να αρρωστήσω πάρα πολύ. Φαίνεται ότι επήλθε ένα πολύ ισχυρό σοκ στο σύστημά μου το οποίο δεν έμοιαζε με απλή αλλεργία και άρχισε γοργά να χειροτερεύει. Χρειάστηκε να πάρω πολλά φάρμακα και να δω ένα σωρό ειδικούς, γιατί σε κάποιο σημείο άρχισα να βήχω αίμα. Κάποια στιγμή που είδα ότι τίποτα δεν μου έκανε καλό και τίποτα δεν βοηθούσε να καταπολεμήσω τα δυσάρεστα ετούτα συμπτώματα αποφάσισα να υποβληθώ σε εγχείριση.
Στη διάρκεια όλης αυτής της ιστορίας φοβήθηκα πολύ ότι θα χάσω τη φωνή μου και χρειάστηκε να καταφύγω σε ασκήσεις και ειδικές μεθόδους (για τις οποίες με συμβούλεψε μια εκπληκτική ειδικός), ώστε να αποκλείσω ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Αρκετό καιρό πριν αποφασίσουμε να δώσουμε τις συναυλίες στο Royal Albert Hall, το μοναδικό πράγμα που ζήτησα ήταν να μην υπάρξουν καθόλου ρεύματα κρύου αέρα στη σκηνή. Γιατί όταν τραγουδώ, ένας παγωμένος αέρας αρκεί για να σκοτώσει εντελώς τη φωνή μου. Είχα πει, λοιπόν, στους διοργανωτές ότι δεν με νοιάζει αν το καμαρίνι μου θα έχει σαμπάνιες και τέτοιου είδους μαλακίες. Το μόνο που επιθυμώ είναι να μην ανοίξουν τον κλιματισμό στη σκηνή για να μην επηρεάσει τη φωνητική μου απόδοση.
Κάποια στιγμή στη διάρκεια της συναυλίας κι ενώ τραγουδούσα, άρχισε ξαφνικά να φυσά ένας αρκτικός αέρας προς το μέρος μου. Προσπάθησα να δώσω να καταλάβουν ότι με ενοχλεί, κάθε απόπειρά μου όμως φαίνεται πως έπεσε στο κενό. Γι αυτό κι εγώ, κάποια στιγμή είπα γάμησέ τα και σηκώθηκα να φύγω. Αφού προηγουμένως αποκάλεσα το Royal Albert Hall τρώγλη. Χα!» Siouxsie Sioux