Η έκθεση «Γυμνή Αλήθεια» έρχεται να εγκαινιάσει και πάλι μια περίοδο ενδιαφέροντος για το Μουσείο Φρυσίρα. Ο συλλέκτης Βλάσης Φρυσίρας στήριξε τη συλλογή (1970- 2010) στην προσωπική του εμμονή για το ανθρωποκεντρικό καλλιτεχνικό έργο, οργανώνοντας κατά καιρούς ενδιαφέρουσες θεματικές εκθέσεις.
Εργα από την ελληνική σκηνή συχνά συντέθηκαν με την ιδιαίτερη ματιά ζωγράφων όπως ο Ρουστέν, ο Πατ Αντρέα, ο Μαρτινέλι. Την Τετάρτη, 13 Οκτωβρίου, το Μουσείο Φρυσίρα (Μονής Αστερίου 3, Πλάκα) εγκαινιάζει μεγάλη έκθεση στην οποία φιλοξενούνται 150 έργα 58 Ευρωπαίων καλλιτεχνών.
Τα έργα ανήκουν στη συλλογή Φρυσίρα και εστιάζουν στην αλήθεια του γυμνού σώματος, εάν και εφόσον αυτή αποκαλύπτεται. Ο συλλέκτης ομολογεί την αδυναμία του στον Γάλλο ζωγράφο Ζαν Ρουστέν και παραθέτει τις σκέψεις του: «...Πίσω από την πορεία μου σήμερα, πίσω από αυτή την γοητεία του γυμνού σώματος, υπάρχουν είκοσι και παραπάνω αιώνες ζωγραφικής..., μέσα στο σώμα, στη σάρκα γράφεται τελικά, η ιστορία των ανθρώπων, και ίσως και η ιστορία της τέχνης».
Η έκθεση δείχνει μέσα από πολλές εκδοχές την απεικόνιση του γυμνού σώματος.
Κάθε καλλιτέχνης με τον τρόπο του και μέσα από τον κόσμο του απο-καλύπτει μέρος της ανθρώπινης περιπέτειας. Αναπαριστούν, κτίζουν, αποδομούν, παραμορφώνουν, αποκαλύπτουν, παίζουν, αναφέρονται, δοξάζουν, ομορφαίνουν, δραματοποιούν το ανθρώπινο σώμα και τη γύμνια του.
Ο Ισπανός Ντίνο Βαλς γυρνά τη ματιά στους Φλαμανδούς του 17ου αιώνα, και σαν επιστήμονας αρχειοθετεί την ανθρωπολογική γνώση, ο Ρουστέν αποδίδει στο σώμα την τρέλα και την κατάπτωση , ο Πατρασκίδης και ο Ματζαβίνος αφηγούνται αδρά το γυμνό μέσα από περιγράμματα -τοπία, ο Απόστολος Γεωργίου ζωγραφίζει το γυμνό σώμα σαν στιγμιότυπο μιας εν εξελίξει υπόθεσης.
Η Μαρία Φιλοπούλου και ο Αλέξης Βερούκας μιλούν για το γυμνό σαν αίσθημα, όπου χώρος και σώμα ζευγαρώνουν. Η «Γυμνή Αλήθεια» σε απεικόνιση...
Εως 27 Φεβρουαρίου του 2011.
Κ. Ζαχαροπούλου