Το Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Βασίλη και Μαρίνας Θεοχαράκη άνοιξε χθες το βράδυ επίσημα τις πύλες του με τα εγκαίνια της πρώτης του έκθεσης, που παρουσιάζει την ανεκτίμητης αξίας συλλογή των 213 ζωγραφικών έργων του μεγάλου Έλληνα ζωγράφου Σπύρου Παπαλουκά.
Την κορδέλα έκοψε ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε: «Πολιτισμός και παιδεία είναι η πρώτη προτεραιότητα της δράσης μας, γι αυτό οφείλουμε να ενθαρρύνουμε, να αναγνωρίζουμε και να επικροτούμε κάθε προσπάθεια που διευρύνει το κεφάλαιο του Πολιτισμού και φέρνει τα τεκμήριά του κοντά στους πολίτες».
Παρών ήταν και ο επίτιμος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Μητσοτάκης. Χαιρετισμό απηύθυνε ο υπουργός Πολιτισμού Μιχάλης Λιάπης, ενώ την τελετή άνοιξε ο ιδρυτής Β. Θεοχαράκης.
Το γεγονός τίμησαν με την παρουσία τους οι υπουργοί Γιώργος Αλογοσκούφης και Γιώργος Βουλγαράκης, η Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, η Νόνικα Γαληνέα, ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο Αλέκος Φασιανός, η Άννα Μπόμπολα κ.ά.
Η έκθεση παρουσιάζει 260 έργα, πίνακες ζωγραφικής, σχέδια και εικόνες, και αναπτύσσεται ακολουθώντας χρονολογική σειρά σε τρεις διαφορετικούς ορόφους.
Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής
Βασίλη και Μαρίνας Θεοχαράκη // Βασ. Σοφίας 9 & Μέρλιν 1
Τηλ: +30 210 3611206
Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο,
Κυριακή: 10:00πμ.- 18:00μμ.
Πέμπτη, Παρασκευή: 10:00πμ.- 22:00μμ.,
Τρίτη: κλειστά
Ο Σπύρος Παπαλουκάς (Δεσφίνα Φωκίδας, 1892?Αθήνα, 1957), διακεκριμένος Έλληνας ζωγράφος, πρόδρομος της λεγόμενης «γενιάς του '30», ήταν μεγάλος γνώστης των καλλιτεχνικών ρευμάτων της εποχής του, αλλά και εξίσου μεγάλος γνώστης της βυζαντινής τέχνης. Μαθητής του Ιακωβίδη και του Ροϊλού, ο Παπαλουκάς είναι μία από τις κορυφαίες προσωπικότητες της ελληνικής τέχνης του 20ού αιώνα. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών και συνέχισε στο Παρίσι, ενώ έλαβε μέρος στη Μικρασιατική Εκστρατεία ως πολεμικός ζωγράφος. Τα έργα του συνδυάζουν τον ιμπρεσιονισμό των Σεζάν, Ματίς και Βαν Γκογκ με την πνευματικότητα των βυζαντινών αγιογραφιών. Η επίσκεψή του και η διαμονή του στο Άγιο Όρος είχε μεγάλη επίδραση στο έργο του, τέτοια που ο ζωγράφος συνέχισε να δουλεύει αγιορείτικα τοπία για πολλά χρόνια κατόπιν. Εκτός από αγιογραφίες και τοπιογραφίες, ο Παπαλουκάς δημιούργησε και πορτρέτα, με πλέον χαρακτηριστικό "Το παιδί με τις τιράντες" (1925). Η επίδραση του Παπαλουκά στους σύγχρονούς του και στους μεταγενέστερους Έλληνες ζωγράφους ήταν καταλυτική, αφού με το έργο του έδειξε πως μοντέρνα τέχνη και ελληνικότητα δεν είναι έννοιες ασύμβατες.