ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Πολλά ξενύχτια έκανα πάλι κι έχω ψιλο-ρετάρει. Το μυαλό αρνείται (ή αδυνατεί) να σκεφτεί λέξεις για να γράψει, το σώμα σέρνεται γιατί τα έχει χάσει και δεν ξέρει πότε να κοιμηθεί και πώς να ξεκουραστεί και τα πόδια τρέμουν στις τέσσερις το πρωί που επιστρέφω στο σπίτι γιατί δεν μπορούν να διαπραγματευτούν τις σκάλες. Με κάτι τέτοιες ανόητες γκρίνιες περνούσα τις μέρες μου πριν πάω μια περαστική (δυστυχώς) επίσκεψη στην.. "Καρδιά" της Λίνας Νικολακοπούλου. Μια από τις πιο συγκινητικές και μουσικά υπέροχες βραδιές που έχω περάσει φέτος γεμάτη εκπλήξεις και εξαίσια τραγούδια..
Ήμουν κι εγώ εκεί...
Όπως έβλεπα τη Νεκταρία (Μαυρομάτη), τον Κώστα (Καράβαλη), την Αναστασία (Λευτέρη), τον Μαρίνο (Πέτρου) (χρήστης αναπηρικού αμαξιδίου), την Αθηνά (Αδαμίδου) (χρήστης α.α.) και την Εμμανουέλα (Μαρεντάκη) (χρήστης α.α.) να χορεύουν στην αρχή του προγράμματος και να καταχειροκροτούνται από αυτό το υπέροχα γενναιόδωρο κοινό που έδωσε ένα δυναμικό και συγκινητικό παρόν εκείνη τη βραδιά στην Ιερά Οδό, ξαφνικά ένιωσα να μου περνάει και ο πόνος στην πλάτη (από τις πολλές ώρες που κάθομαι μπροστά στο κομπιούτερ) και τα πόδια μου να σταθεροποιούνται και να θέλουν να χορέψουν μαζί με τους άλλους, και το κεφάλι να ξαναφορτώνει λέξεις όσο η καρδιά του φύσαγε αισθήματα.
Όλοι οι φίλοι συνθέτες και ερμηνευτές της Λίνας Νικολακοπούλου ήταν εκεί.
Ο Νίκος Αντύπας, ο Σταμάτης Κραουνάκης, ο Αντώνης Μιτζέλος, ο Γιάννης Σπάθας (που έχουν γράψει τραγούδια σε στίχους δικούς της.
Και οι Χρόνης Αηδονίδης, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Δήμητρα Γαλάνη, Ηρώ, Βασίλης Λέκκας, Μανώλης Μητσιάς, Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Σπείρα-Σπείρα, Τρίφωνο (Νίκος Κουρουπάκης, Ερωφίλη, Δημήτρης Υφαντής) και ο νεαρός, Γιώργης Χριστοδούλου.
Μια βραδιά που περιείχε πάρα πολλά τραγούδια και κάθε τόσο μια ερμηνεία που σου έπαιρνε το κεφάλι, στο ταρακούναγε και στο ξύπναγε..
Νίκος Κουρουπάκης λιτός και συγκλονιστικός ερμηνευτής στην "Μπλούζα" (ένα από τα πιο όμορφα τραγούδια που έχει γράψει η Λίνα Νικολακοπούλου _σε μουσική Γιάννη Σπάθα_ τα τελευταία χρόνια).
Η Ηρώ που είπε το "Μαμά Γερνάω" και μας άφησε όλους με το στόμα ανοιχτό.
Ο Κραουνάκης με τη Σπείρα_Σπείρα που είπαν μια σειρά από τα μεγαλειώδη τραγούδια που έχει γράψει αυτό το εξαίσιο δίδυμο (Κραουνάκης Νικολακοπούλου) και πήραν το μαγαζί.. αιχμάλωτο.
Χρόνης Αηδονίδης μαζί με τους φοβερούς Τακίμ σε εκείνο το νανούρισμα που λέγεται 'Βλέφαρό μου" σε μουσική του Νίκου Κυπουργού το οποίο κάθε φορά που το ακούω θέλω να ξαπλώσω στο πάτωμα και να το αφήσω να με ραίνει με γαλήνη.
Το Τρίφωνο που έδωσε ένα ρεσιτάλ ερμηνείας σε πολύ γνωστά τραγούδια της Λίνας Νικολακοπούλου, που νόμιζες ότι τα άκουγες για πρώτη φορά. |
Και η Ελευθερία Αρβανιτάκη που είπε τα μεγάλα τραγούδια που της έχει δώσει η Νικολακοπούλου, ο Μανώλης Μητσιάς που ερμήνευσε τραγούδια από τα "Ισόβια" τον τελευταίο δίσκο των Κραουνάκη_Νικολακοπούλου (που για κάποιον περίεργο λόγο δεν ακούω στα ραδιόφωνα). Και η Δήμητρα Γαλάνη που άνοιξε την.. πομπή με το "σύνθημα" της βραδιάς
"..εγώ μιλάω για δύναμη
της αγάπης ισοδύναμη
και γυρνάω στην αθωότητα
την παλιά μου την ταυτότητα"
Και τι να πω άλλο;
Δε χρειάζεται νομίζω τίποτα περισσότερο.
Εκτός ίσως από το να σου υπενθυμίσω ότι όταν μαθαίνεις για τέτοιες "ειδικές" βραδιές πρέπει να σπεύδεις γιατί πάντα κάτι μοναδικό συμβαίνει κατά τη διάρκειά τους που δε λέει να το χάνεις.
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ:
Το Κ.Α.Π.Π.Α. 2000 (Κέντρο Ανάπτυξης Πολιτισμού Προσαρμοσμένου Αθλητισμού) ιδρύθηκε το Δεκέμβριο του 2000 στη Θεσσαλονίκη, με πρωτοβουλία ανθρώπων που η ενασχόλησή τους με τα αθλητικά και πολιτιστικά δρώμενα είναι δεδομένη και διαχρονική.
Η ανάγκη της δημιουργίας του ΚΑΠΠΑ 2000 συναρτήθηκε απόλυτα με την επικρατούσα τάξη πραγμάτων στο χώρο των Ατόμων με Αναπηρίες.
Γιατί, παρόλο που ο αθλητισμός και ο πολιτισμός που απευθύνεται - αλλά και που παράγεται από ΑμεΑ - έχουν εξελιχθεί σημαντικά χάρη στις ακούραστες προσπάθειες των ανθρώπων με αναπηρίες, αλλά και χάρη στη βοήθεια καταρτισμένων στελεχών, χρειάζονται ακόμη πιο επίμονες προσπάθειες ώστε να μάθουμε να ζούμε μαζί, με σεβασμό στη διαφορετικότητα.
Βασικός λόγος στον οποίο οφείλεται αυτή η επικρατούσα αμηχανία και αποστασιοποίηση είναι η έλλειψη κατάλληλων, προσπελάσιμων χώρων άθλησης και πολιτισμού στους οποίους να μπορούμε όλοι μαζί να συνυπάρξουμε.
Ήταν κυρίως αυτή η παραδοχή που προκάλεσε την ίδρυση του ΚΑΠΠΑ 2000, φορέα που - έχοντας ως κύριους στόχους την αθλητική ανάπτυξη στο χώρο των ΑμεΑ και τη διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων στην ίδια πάντα κατεύθυνση - οραματίστηκε ήδη από τη δημιουργία του, την κατασκευή ενός ειδικού πολυαθλητικού και πολιτιστικού κέντρου, που θα μπορούσε να φιλοξενήσει και να υποστηρίξει τις προσπάθειες αθλητών με αναπηρίες, καθώς και να ενισχύσει και να πολλαπλασιάσει τις πολιτιστικές ξεχωριστές δραστηριότητες.
Σήμερα έχει ήδη ολοκληρωθεί το 70% των εργασιών του 1ου Ελληνικού Ειδικού Πολυαθλητικού και Πολιτιστικού Κέντρου υποδοχής και απασχόλησης ΑμεΑ που κατασκευάζεται στο Δήμο Θερμαϊκού στην Περαία Θεσσαλονίκης, ενώ ταυτόχρονα το ΚΑΠΠΑ 2000 έχει ολοκληρώσει ακόμη μια σημαντική για τα ελληνικά δεδομένα πρωτοβουλία, την καταγραφή όλων των πολιτιστικών και αθλητικών φορέων ΑμεΑ που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Στο ίδιο πλαίσιο, με χρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Σχέδιο «Πολιτισμός» του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, το ΚΑΠΠΑ 2000 πρότεινε μια καινοτόμο δράση για τον ελληνικό χώρο, την κατάρτιση του δικτύου «Τυρταίος», ενός οργάνου συντονισμού δράσης Εθνικών Οργανισμών ΑμεΑ για την προώθηση ζητημάτων που σχετίζονται με την πολιτιστική και αθλητική δραστηριότητα, με ανταλλαγή πληροφοριών, εμπειριών και τεχνογνωσίας μεταξύ των συμβαλλομένων Εθνικών Οργανισμών.
Γεωργία Λαιμού.
Ησουν κι εσύ εκεί; Πες μου τι είδες μ' ένα mail...: [email protected]