Στην κατάμεστη από δημοσιογράφους, αλλά και ανθρώπους του ελληνικού θεάτρου αίθουσα του κτιρίου Η της Πειραιώς 260 πληροφορηθήκαμε πως οι εκδηλώσεις του φεστιβάλ ξεκινούν μ' ένα μεγάλο μουσικό πάρτι στις 14 Ιουνίου με τους Χειμερινούς Κολυμβητές, τα Χάλκινα της Φλώρινας και τη Ματούλα Ζαμάνη, αλλά και με dj set by Palov και χορό.
Η επίσημη ωστόσο πρεμιέρα θα γίνει με την παράσταση «Revolt Athenς», της Έλλης Παπακωνσταντίνου, στις 15 Ιουνίου, στην Πειραιώς 260 και η αυλαία θα πέσει στο Αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, στις 20 Αυγούστου, με την παράσταση «Όρνιθες» σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου.
Συνολικά στο φετινό φεστιβάλ θα δούμε 71 παραγωγές, που ουσιαστικά βασίστηκαν στις προτάσεις που είχαν κατατεθεί προτού ο κύριος Θεοδωρόπουλος αναλάβει τη διεύθυνση του Φεστιβάλ.
Δείτε ολόκληρο το πρόγραμμα εδώ
Τις εντυπώσεις κλέβει η παράσταση του Ρομέο Καστελλούτσι στο Εθνικό Θέατρο (17-20 Ιουνίου) που αφορά στον σαιξπηρικό Ιούλιο Καίσαρα, αλλά και ο «Άμλετ» του λιθουανού σκηνοθέτη Οσκάρας Κορσουνόβας στις 25 και 26 Ιουνίου στην Πειραιώς 260.
Ως προς τα Επιδαύρια, πρεμιέρα στο Αρχαίο Θεάτρο θα κάνει την 1η Ιουλίου ο «Πλούτος» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιμούλη και οι παραστάσεις θα ολοκληρωθούν με τους «Όρνιθες», σε σκηνοθεσία Νίκου Καραθάνου στις 20 Αυγούστου. Στην Επίδαυρο θα φιλοξενηθούν τελικά επτά παραγωγές ( «Ορέστεια» σε σκηνοθεσία Γ. Χουβαρδά (8-9 Ιουλίου), οι παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου «Αντιγόνη» σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού (15-16 Ιουλίου ), ο πολυαναμενόμενος «Οιδίπους Τύραννος», σε σκηνοθεσία Ρίμας Τούμινας (29-30 Ιουλίου) και η « Λυσιστράτη» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού (5-6 Αυγούστου). Επίσης, το ΚΘΒΕ θα παρουσιάσει τους «Επτά επί Θήβας» σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις (22-23 Ιουλίου).
Στη συνέντευξη τύπου, μετά τους προλόγους του υπουργού Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά και του δημάρχου Αθηναίων, Γιώργου Καμίνη που μας ενημέρωσε πως του χρόνου και για πρώτη φορά, η έκθεση Documenta 2017 θα γίνει στην Αθήνα, το λόγο πήρε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, ο οποίος και ανέλυσε όλους του άξονες του Φεστιβάλ.
Αυτοί είναι συνοπτικά:
1) Δημιουργία του Λυκείου Επιδαύρου, δηλαδή ενός διεθνούς θερινού σχολείου το οποίο θα απευθύνεται σε σπουδαστές από όλον τον κόσμο και θα αποτελέσει ένα διεθνές κέντρο εφαρμοσμένης μελέτης του αρχαίου δράματος.
2) Ανοιγμα στην πόλη και την κοινωνία. Το Φεστιβάλ ανήκει στην πόλη, γι΄αυτό και σε σύμπραξη με το Δήμο Αθηναίων θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις σε πλατείες στοές, γειτονιές, μουσεία, χώρους μνήμης σε συνεργασία με κινήσεις πολιτών, στέκια μεταναστών. Παράλληλα υπεγράφη συμφωνία συνεργασίας με την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.
3) Σύγχρονη δραματουργία για το θέατρο και για τον χορό. Στο πλαίσιο αυτό θα γίνουν αναθέσεις και προτάσεις πάνω σε συγκεκριμένες θεματικές, δημιουργία πλατφόρμας που θα ενθαρρύνει την προσέγγιση της λογοτεχνίας και παραστατικών τεχνών, καθώς και τη στήριξη της χορογραφικής έρευνας.
4) Εξωστρέφεια και επικοινωνία με τη διεθνή πολιτιστική κοινότητα. Δημιουργία διεθνούς φόρουμ, παρουσία της Ελλάδος στο εξωτερικό και συμπαραγωγές.
Εν συνεχεία, ο κ. Θεοδωρόπουλος παρουσίασε τους συνεργάτες του, οι οποίοι και μίλησαν αναλυτικά για τους τομείς τους. Έτσι, ακούσαμε τη Δήμητρα Κονδυλάκη (σύμβουλο για το σύγχρονο Ελληνικό θέατρο), τον Ματίας Φονχαρτ (σύμβουλο για τις διεθνείς παραγωγές), τη Στεριανή Τσιντζιλώνη (σύμβουλο χορού), ενώ ενημερωθήκαμε πως η απούσα σε ταξίδι Τζωρτζινα Κακουδάκη είναι η υπεύθυνη σύμβουλος για τα εκπαιδευτικά προγράμματα και πως ο Κορνήλιος Σελαμσής ατύπως, προς το παρόν, έχει αναλάβει τον τομέα της μουσικής.
Ως προς τα οικονομικά τέλος του φεστιβάλ, σημειώθηκε πως ζητήθηκε να μειωθεί κατά 25% ο προϋπολογισμός που έφτανε τα 4 εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να καλυφθούν τα χρέη της προηγούμενης σεζόν. Σημειώθηκε δε πως το ταμειακό έλλειμμα που παρελήφθη ήταν 1.6 εκατομμύρια ευρώ. Στόχος είναι στο τέλος της χρονιάς να έχουν αποπληρωθεί όλοι οι καλλιτέχνες, τα χρέη του 2015 και οι οικονομικές εκκρεμότητες που θα έχουν δημιουργηθεί μέσα στο του 2016.
Γεωργία Οικονόμου