Ο τρόπος σύλληψης μας πηγαίνει πίσω στην παράδοση του Ιμπρεσιονισμού του 19ου αιώνα, καθώς οι συνθέσεις του είναι αυθόρμητες και μεμονωμένες, αποτυπώνοντας οπτικές εντυπώσεις που δημιουργούν μία σκηνή και όχι μια «πραγματική» αναφορά σε αυτή. Δε δανείζεται το ύφος του Ιμπρεσιονισμού αλλά τη χρονική στιγμή που αυτός υποδηλώνει, επιλέγοντας να παίξει φωτογραφικά με το καλοκαιρινό φως. Αυτή η χρονική στιγμή αποτελεί το σκαρίφημα του φωτογραφικού έργου του Γαλλή.
Η απουσία προσχεδιασμού τονίζει την αυθεντική αίσθηση που δίνει ο φωτογραφικός φακός για τους ανθρώπους και τα πράγματα. Πρόκειται για μια διαδικασία απόλυτα συνειδησιακή, που εμπεριέχει την αντανάκλαση του καλλιτέχνη στα ανώνυμα πρόσωπα, που όμως γίνονται συνώνυμα των εσωτερικών προβληματισμών του φωτογράφου. Η θολή αποτύπωση των προσώπων αναδεικνύει την κοινωνική μάσκα που φορούν οι συνάνθρωποί μας ακόμα και στις πιο ξέγνοιαστες στιγμές, όπως είναι αυτές των καλοκαιρινών διακοπών.
Όλοι διατείνονται με τον πιο σαφή τρόπο ότι είναι θιασώτες του καθαρού νοήματος και της αλήθειας. Η κοινωνική τους όμως συμπεριφορά, τους διαψεύδει κατηγορηματικά. Πιστεύουν σε αντιφατικά πράγματα και αρέσκονται να βρίσκουν την αλήθεια σε αντίθετες συνιστώσες. Εξάλλου δεν είναι τυχαίο ότι όλη η ελληνική φιλοσοφία βασίζεται στην αναζήτηση της αλήθειας. Έτσι οι άνθρωποι παρουσιάζονται ακαθόριστοι και διφορούμενοι. Γι αυτή την διάσταση του ανθρώπινου «φέρεσθαι» και «είναι» μας καλεί ο Γαλλής να προβληματιστούμε και να επαναπροσδιορίσουμε τη συμπεριφορά μας με ενάργεια.
Γι αυτό άλλωστε τα 30 έργα δεν έχουν τίτλο, καθώς δεν αναφέρονται σε συγκεκριμένα πρόσωπα αλλά σε όλους συμπεριλαμβανομένου και του δημιουργού που μέσα από αυτή την έκθεση ανέμελων στιγμών αναζητά εναγωνίως την προσωπική του αλήθεια για τα πράγματα και τους ανθρώπους.
Πληροφορίες Κοινού
Τίτλος | «Λουόμενοι»
Χώρος | Γαλλικό Κατάλυμα, Μεσαιωνική Πόλη Ρόδου.
Διάρκεια | 22 -30 Σεπτεμβρίου.
Εισιτήρια | Ελεύθερη είσοδος.