4 πράγματα που πρέπει να αποφύγεις για να μην κάνεις κακό στην καριέρα σου

27.11.2019
4 πράγματα που πρέπει να αποφύγεις για να μην κάνεις κακό στην καριέρα σου
Υπάρχει κάτι ανεξήγητο σχετικά με το εργασιακό περιβάλλον που το μετατρέπει στο ιδανικό έδαφος για συναισθηματικά μπλεξίματα ενώ καθημερινά εμπόδια που μοιάζουν πιο άμεσα και διαφέρουν τελείως από τα μπερδέματα της προσωπικής σου ζωής που "σιγοβράζουν" και εμφανίζονται σταδιακά. Πώς μπορείς να αποφύγεις τέσσερα κοινά λάθη τα οποία θα συναντήσεις στον χώρο εργασίας;

Δες και αυτό: Τι να απαντήσεις στην πιο κρίσιμη ερώτηση σε συνέντευξη εργασίας

1. Ανησυχείς υπερβολικά για το τι ώρα θα σχολάσεις
Ακόμα και οι πιο προοδευτικές εταιρείες μπορούν να περιπλέξουν το θέμα του σχολάσματος. Ποιος μπαίνει πότε, ποιος έφυγε νωρίς, ποιος δουλεύει περισσότερο. Είναι δύσκολο να μην συνδέεις την ώρα της αποχώρησης με την απόδοση. Αν αυτό δημιουργεί ένταση στον χώρο εργασίας σου, κάνε τα ακόλουθα:

α. Μην τα παρατάς. Δούλεψε πιο έξυπνα, όχι πιο σκληρά, και τόλμησε να φύγεις όταν έχει γίνει η δουλειά. Άσε την δουλειά σου να μιλήσει για σένα.

β. Χρησιμοποίησε μια νέα μέθοδο καταγραφής της προόδου σου που να μην έχει να κάνει με το τι ώρα σχόλασες. Αυτό μπορεί να είναι ένα e-mail στον διευθυντή σου στο τέλος της ημέρας ή της εβδομάδας δηλαδή ως σύνοψη για το τι έχεις καταφέρει.

γ. Αν κατέχεις διευθυντική θέση, θέσε τον τόνο του εργασιακού χώρου. Ενθάρρυνε τους εργαζομένους να κάνουν διαλείμματα, δώσε τους κίνητρα ώστε να φεύγουν νωρίς ή να παίρνουν άδεια.

Αυτό το είδες; Αργείς πάντα στα ραντεβού σου; Θα ζήσεις περισσότερο και θα είσαι πιο ευτυχισμένη

2. Ζητάς τη λάθος βοήθεια
Μην περιμένεις μέχρι η πίεση να φανεί στο πρόσωπό σου ή να δημιουργήσεις μία παθητική-επιθετική συμπεριφορά, καθώς δεν είναι ο κατάλληλος τρόπος για να λάβεις βοήθεια που θέλεις. Καλλιέργησε τη διπλωματική στάση, όπως "Είμαι διστακτική γιατί αν αναλάβω αυτό το νέο project, θα μειωθεί η ποιότητα των υπόλοιπων projects μου" και μετά πρότεινε τουλάχιστον δύο ιδέες για το πώς να γίνει αυτό που σου ζητάνε πιο διαχειρίσιμο. Είτε αυτές οι ιδέες χρησιμοποιηθούν είτε όχι, το σημαντικό είναι πως μία τέτοια κίνηση θα βοηθήσει να αποκτήσεις καλύτερη και πιο άμεση επικοινωνία με τους συναδέλφους σου. Τέλος, αν χρειαστεί, θέσε προτεραιότητες πριν ζητήσεις βοήθεια για τον φόρτο εργασίας σου.

3. Διορθώνεις έναν συνάδελφο πάνω στην ένταση της στιγμής
Είναι μία συνήθεια που έχουν πολλοί διευθυντές και που μπορεί να λειτουργεί αποθαρρυντικά για τους υφισταμένους τους. Είναι φυσική αντίδραση το να αναγνωρίσεις ένα πρόβλημα μαζί με κάποιον άλλον και να βρείτε από κοινού μια λύση ώστε να αποτρέψετε να ξανασυμβεί. Δείξε καλή θέληση και προσπέρασε κάποιες έντονες συμπεριφορές. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να διορθώσεις κάτι που δεν σου αρέσει, αρκεί να είσαι προσεκτική.

Διάβασε επίσης: Έχασες μια νέα επαγγελματική ευκαιρία; Όσα πήγαν (μάλλον) στραβά στη συνέντευξη

4. Δεν σκέφτεσαι φωναχτά
Με το να μιλήσεις για ένα θέμα που σε ανησυχεί ή να σκεφτείς φωναχτά, εξωτερικεύεις τις σκέψεις σου και προωθείς τον διάλογο με τους συναδέλφους σου. Μην θεωρήσεις υποχρεωτικό να δώσεις μία απάντηση, από τη στιγμή που θα μιλήσεις, αλλά δες την όλη διαδικασία σαν μία ανταλλαγή ιδεών και λύσεων που θα σας οδηγήσουν στο τελικό αποτέλεσμα.