Βγήκε το πόρισμα - φωτιά για Παντελίδη: Ποιος οδηγούσε το μοιραίο τζιπ και με πόσο έτρεχε

24.11.2016
Έχουν περάσει εννέα μήνες από το μοιραίο τροχαίο όπου έχασε τη ζωή του ο αγαπημένος τραγουδιστής Παντελής Παντελίδης και το protothema.gr φέρνει στη δημοσιότητα το 200 σελίδων πόρισμα.

Σύμφωνα με αυτό, το κοντέρ του μαύρου Mercedes έδειχνε ταχύτητα μεγαλύτερη των 118 χιλιομέτρων την ώρα, δεν υπήρχαν ίχνη φρεναρίσματος, ενώ το όχημα έφυγε από το δρόμο χωρίς να υπάρξει κάποια παρεμβολή άλλου αυτοκινήτου.

«Έχοντας υπόψη όλα τα παραπάνω υπολογίστηκε ότι η ελάχιστη ταχύτητα με την οποία κινούνταν το αυτοκίνητο τη στιγμή του δυστυχήματος ήταν 118 χιλιόμετρα την ώρα. Από τον λεπτομερή μακροσκοπικό - οπτικό έλεγχο προκειμένου να εξεταστούν τα συστήματα διεύθυνσης, ανάρτησης και λοιπά συστήματα για να διαπιστωθεί αν αυτά λειτουργούσαν κανονικά πριν το δυστύχημα δεν διαπιστώσαμε ότι υπήρχαν προβλήματα στα συστήματα του αυτοκινήτου».

Όσον αφορά την κατάσταση του οδοστρώματος, το πόρισμα αναφέρει:

«Δεν διαπιστώσαμε στοιχεία ούτε υπήρχαν ευρήματα όπως φθορές, ρηγματώσεις, λακούβες ή ανωμαλία επί του οδοστρώματος που να μας οδηγούν στην ακαταλληλότητα ή επικινδυνότητα του οδοστρώματος για την κυκλοφορία των οχημάτων”. Παράλληλα, τα ελαστικά του αυτοκινήτου όπως αναφέρουν οι πραγματογνώμονες στο πόρισμα ήταν σε καλή κατάσταση, από την έκθεση των κεντρικών της Mercedes στη Γερμανία που περιλαμβάνει το πόρισμα δεν φαίνεται να υπήρξε κάποια εμπλοκή στη λειτουργία του αυτοκινήτου και έτσι καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το δυστύχημα οφείλεται μόνο σε ανθρώπινο παράγοντα.»

Ως αιτία του τροχαίου παρουσιάζεται ο ανθρώπινος παράγοντας κι όχι κάποια μηχανική βλάβη ή κατασκευαστικό λάθος του δρόμου. Ο οδηγός δεν προσπάθησε να φρενάρει αλλά «έφυγε» με πολλά χιλιόμετρα στη στροφή:

«Ίχνη τροχοπέδησης ή ίχνη πλάγιας ολίσθησης δεν βρέθηκαν στο σημείο του δυστυχήματος».

Και συνεχίζει το πόρισμα:

«Τα πιθανά αίτια που προκάλεσαν την εκτροπή από την κανονική πορεία του οχήματος κατά την άποψη μας ήταν τα ακόλουθα.1) Κάποιο πρόβλημα που παρουσιάστηκε στον οδηγό όπως ξαφνικό πρόβλημα υγείας, ζάλη, καρδιακό επεισόδιο, επιληπτικό επεισόδιο, κατανάλωση ποσότητας αλκοόλ, χρήση απαγορευμένων ουσιών. 2) Κόπωση ή υπνηλία του οδηγού, στιγμιαία απόσπαση προσοχής όπως κινητό τηλέφωνο, τυχόν ακατάλληλη ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο οδηγός».

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δε παρουσιάζει -δεδομένου ότι όλους αυτούς τους μήνες έχουν ακουστεί διαφορετικές εκδοχές γύρω από το ποιος βρισκόταν στο τιμόνι τη στιγμή του τροχαίου- το γεγονός ότι στην έκθεση των εμπειρογνωμόνων δεν προσδιορίζεται ποιος ήταν ο οδηγός του οχήματος:

«Το τροχαίο δυστύχημα, οφείλεται μόνο σε ανθρώπινο παράγοντα και συγκεκριμένα σε όποιον οδηγούσε το ΙΚΥ- 4245 Ι.Χ αυτοκίνητο τη στιγμή του δυστυχήματος. Όποιος οδηγούσε, αφού αρχικά εκινείτο επί της γέφυρας εξόδου του πρώην ανατολικού αερολιμένα Αθηνών προς τη λεωφόρο Βουλιαγμένης με κατεύθυνση προς Αθήνα για κάποιο λόγο έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου και συγκρούστηκε με τον εμπρόσθιο δεξιό τροχό πάνω στο υπερυψωμένο τσιμεντένιο τοιχίο».

Με άλλα λόγια αρκούνται στην αυτοψία της Τροχαίας όπου αναφέρεται ως οδηγός ο τραγουδιστής κι αυτό αλλάζει τα δεδομένα στην υπόθεση. Έτσι μένει να δούμε ποιες θα είναι οι επόμενες νομικές κινήσεις της οικογένειας Παντελίδη.