Ξεσήκωσε αντιδράσεις η διαφήμιση της Άντζελας: Ποιοι ζητούν την απόσυρση;

08.04.2016
Viral έγινε από τις πρώτες ώρες που προβλήθηκε η νέα διαφήμιση του jumbo με πρωταγωνίστρια την Άντζελα Δημητρίου. Και μπορεί όλοι να γελάσαμε με το σποτ, όμως, υπήρξαν και οι πρώτες έντονες αντιδράσεις.

Συγκεκριμένα, η ατάκα της Δημητρίου στο τέλος "χτύπα σαν άνδρας" στο μοντέλο για να τσουγκρίσουν το αυγό, προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Κέντρου Ισότητας, θεωρώντας ότι είναι προτροπή με σεξιστικό περιεχόμενο για τη βία ενάντια στις γυναικες! Μάλιστα, ζητά την απόσυρση της διαφήμισης.

Ιδού, ολόκληρη η ανακοίνωση του Κέντρου, που από το πρωί της Παρασκευής (8/4) σχολιάζεται ποικιλοτρόπως.

«Τηλεοπτική διαφήμιση γνωστής αλυσίδας εμπορικών καταστημάτων, η οποία καταλήγει σε προτροπή με σεξιστικό και στερεοτυπικό περιεχόμενο για τη βία ενάντια στις γυναίκες

Πρόσφατα γίναμε μάρτυρες της νέας πασχαλινής διαφήμισης της αλυσίδας καταστημάτων Jumbo, για την οποία επισημαίνουμε τα παρακάτω:

Το περιεχόμενο της εν λόγω διαφήμισης και συγκεκριμένα η φράση «χτύπα σαν άνδρας», στο τέλος της, παροτρύνει στην άσκηση βίας κατά των γυναικών σε μια περίοδο μάλιστα που οι υποστηρικτικές δομές (Συμβουλευτικά Κέντρα, Ξενώνες, Τηλεφωνική Γραμμή SOS 15900) της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων και του Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας συνεχίζουν να δέχονται καθημερινά δεκάδες αιτήματα από γυναίκες-θύματα βίας για παροχή συμβουλευτικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών.
Η βία κατά των γυναικών συνιστά έγκλημα βάσει της νομοθεσίας, επιφέρει πολλαπλές επιπτώσεις σε ατομικό, πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο, και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο διακωμώδησης ή εκμετάλλευσης για διαφημιστικούς ή/και εμπορικούς λόγους.
Η εν λόγω διαφήμιση ενισχύει και προκαλεί την αναπαραγωγή έμφυλων στερεοτύπων και προκαταλήψεων, καθώς και την εκδήλωση σεξιστικών συμπεριφορών. Με τον τρόπο αυτόν θίγεται η αξιοπρέπεια των γυναικών και διαιωνίζονται οι έμφυλες ανισότητες.
Το ΚΕΘΙ καταδικάζει κατηγορηματικά το περιεχόμενο της διαφήμισης αυτής και θα προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, όπως άλλωστε δεσμεύεται και από το σύμφωνο συνεργασίας που έχει υπογράψει με τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας για την εξάλειψη των σεξιστικών και έμφυλων στερεοτύπων, προκειμένου το συγκεκριμένο διαφημιστικό μήνυμα να αποσυρθεί».