Να Πεθαίνεις Στα Τριάντα

11.06.2008
«Ποιος ξέρει; Ο θεός μόνο ξέρει» ήταν η απάντηση της Ανί Λεκλέρ για τα αίτια της δολοφονίας του συζύγου της και σπουδαίου μαρξιστή ακαδημαϊκού Νίκου Πουλαντζά. Μπροστά στο μεγάλο μυστήριο της αυτοκτονίας ταιριάζει μόνο η σιωπή, κι αυτό φαίνεται να το γνωρίζει καλά ο Ρομέν Γκουπίλ στην περίπτωση της εθελούσιας αναχώρησης του κολλητού του Μισέλ Ρεκανατί.

«Ποιος ξέρει; Ο θεός μόνο ξέρει» ήταν η απάντηση της Ανί Λεκλέρ για τα αίτια της δολοφονίας του συζύγου της και σπουδαίου μαρξιστή ακαδημαϊκού Νίκου Πουλαντζά. Μπροστά στο μεγάλο μυστήριο της αυτοκτονίας ταιριάζει μόνο η σιωπή, κι αυτό φαίνεται να το γνωρίζει καλά ο Ρομέν Γκουπίλ στην περίπτωση της εθελούσιας αναχώρησης του κολλητού του Μισέλ Ρεκανατί.

Το «Να Πεθαίνεις Στα 30» δεν είναι σε καμία περίπτωση μια απόπειρα απάντησης στο «γιατί;» της αυτοκτονίας, αλλά επιβίωσης της μνήμης όσων προηγήθηκαν. Λες κι έχει υποστεί παροδική αμνησία μετά από ένα ισχυρό σοκ, ο Γκουπίλ μοιάζει να επαναλαμβάνει στον εαυτό του «θυμήσου πώς φτάσαμε ως εδώ» σαν να πρόκειται για ζήτημα ζωής και θανάτου. Και η αλήθεια είναι ότι κάτι θα καταφέρει να θυμηθεί: την πυρετώδη στράτευση της νιότης, τις προσπάθειες του ίδιου να γυρίσει μια ταινία με τίτλο «Από Την Εξέγερση Στην Επανάσταση», την αντίστροφη μέτρηση προς τον θάνατο των ψευδαισθήσεων.

Οταν το φιλμικό ημερολόγιο κλείσει, ο θεατής θα βρεθεί ξανά μόνος του μπροστά στο περίφημο «τέλος της Ιστορίας». Οπως και ο Γκουπίλ, που πριν από λίγα χρόνια εξέφρασε τη συμφωνία του με μια πολεμική επέμβαση στο Ιράκ. Φαίνεται πως ο τίτλος του αριστουργήματος που υπέγραψε στα 32 του θα μπορούσε να αναφέρεται στον ίδιο.

Κωνσταντίνος Σαμαράς

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ