Το ρόλο της κορυφαίας Ελληνίδας σοπράνο Μαρία Κάλλας ερμηνεύει η ηθοποιός Εύα Κεχαγιά, για τις ανάγκες του θεατρικού μονόλογου «ΜΑΡΙΑ Κ. MORENDO» της Όλγας Λασκαράτου, που παρουσιάζεται από 15 Οκτωβρίου στο Θέατρο «Σοφούλη».
Οι θεατές της παράστασης «ΜΑΡΙΑ Κ. MORENDO» συναντούν τη μεγάλη ντίβα λίγο πριν το τέλος της ζωής της, είναι κλεισμένη στο διαμέρισμα της στο Παρίσι. Απομονωμένη κι εγκαταλελειμμένη από φίλους έχει την ψευδαίσθηση πως βρίσκεται στο καμαρίνι λίγο πριν από μία παράσταση. Οι προσπάθειες της να προετοιμαστεί για μία ακόμη εμφάνιση την οδηγούν σε ένα ταξίδι αναμνήσεων. Μέσα στο παραμιλητό της αναπολεί λόγια των μεγάλων της δασκάλων, στιγμές με ανθρώπους που συνεργάστηκε ταλαντευόμενη ανάμεσα στην προσπάθεια για προσωπική ευτυχία και στο μοναδικό της πάθος για την όπερα: την Τέχνη που υπηρέτησε πιστά σε όλη της τη ζωή.
Η ηθοποιός Εύα Κεχαγιά μάς μίλησε για τη μεταμόρφωσή της σε Μαρία Κάλλας και για τις ιδιαιτερότητες του ρόλου που ερμηνεύει από 15 Οκτωβρίου στη σκηνή του Θεάτρου «Σοφούλη»:
- Μαρία Κάλλας, κορυφαία υψίφωνος και απόλυτη ντίβα της Όπερας, μια προσωπικότητα που σημάδεψε την πορεία του παγκόσμιου Λυρικού Θεάτρου. Ποιες ήταν οι δυσκολίες να ερμηνεύσετε έναν τόσο περίπλοκο χαρακτήρα;
Τόσο τρομακτικό που στην αρχή, όταν μου το πρότεινε η Όλγα Λασκαράτου, αρνήθηκα. Στην πορεία όμως πίστεψα στο κείμενο, το οποίο άφησα να με οδηγήσει. Το κείμενο έγινε η πυξίδα μου.
- Πόσο απαιτητικός -θεατρικά και ερμηνευτικά- είναι ένας μονόλογος.
Πολύ. Και αυτό ήταν μία πρόκληση κι ένα στοίχημα με τον εαυτό μου. Ένα στοίχημα με το οποίο έρχομαι αντιμέτωπη κάθε φορά πάνω στη σκηνή.
- Μέσα από την παράσταση ο θεατής θα γνωρίσει και πιο προσωπικές πτυχές του χαρακτήρα της Κάλλας;
Για να μην προδώσω το κείμενο θα σας πώ μόνο το εξής: σκεφτόταν άραγε η Μαρία Κάλλας πώς θα ήταν η ζωή της αν είχε κάνει παιδιά;
Πόσο βοήθησαν η μουσική επιμέλεια της Λ. Νικολακοπούλου και τα κοστούμια του Γ. - Μετζικώφ στη «μεταμόρφωσή» σας σε Μ. Κάλλας.
Και όμως, η Λίνα Νικολακοπούλου δεν έκανε τη μουσική επιμέλεια (την έκανε η Όλγα, όπως και τη σύνθεση πρωτότυπης μουσικής), αλλά την καλλιτεχνική επιμέλεια. Η Λίνα μάς στήριξε από την πρώτη στιγμή που συζητήσαμε μαζί της την ιδέα του ΜΑΡΙΑ Κ . MORENDO. Ήταν στις πρόβες μ' ένα τετραδιάκι, στο οποίο σημείωνε τις παρατηρήσεις της. Διακριτική και πολύτιμη.
Εξ' ίσου πολύτιμος είναι και ο Γιάννης Μετζικώφ. Μας χάρισε την έμπνευσή του για το κοστούμι της παράστασης. Η Κατερίνα Μαραγκουδάκη "φώτισε" την παράσταση με εξαιρετική ευαισθησία. Η Ζωή Χατζηαντωνίου στην κίνηση και ο Τάκης Σπυρόπουλος στη φωτογραφία ολοκληρώνουν αυτή τη 'μεταμόρφωση'.
- Ποιο είναι πιστεύετε το βασικό στοιχείο αυτής της προσωπικότητας· κάτι που έχετε πάντα στο μυαλό σας πριν ανέβετε στη σκηνή για να ερμηνεύετε το ρόλο;
Το πάθος, η αφοσίωση, η συγκέντρωση της στην τέχνη της και η μοναξιά της!
- Υπάρχει κάποια φράση της Κάλλας που χαρακτηρίζει την παράσταση;
«Αφιέρωσα όλη μου τη ζωή στην τέχνη μου, στην μουσική, στο να εξευγενίσω την όπερα. Ήταν επώδυνη η διαδρομή προς την τελειότητα, τα υπόλοιπα στολίζουν τον μύθο».
- Ποια η σχέση σας με την Όπερα; Ποιο κομμάτι της μεγάλης ερμηνεύτριας είναι για εσάς το πιο συγκινητικό;
Την Όπερα την ανακαλύπτω συνεχώς. "Sola, perduta, abbandonata" από τέλος της Μανόν Λεσκώ του Πουτσίνι, που είναι η άρια στην οποία βασίστηκε η Όλγα για να γράψει το κείμενο.
Συνέντευξη: Χ. Τσατσαράγκου
Η Εύα Κεχαγιά γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και είναι απόφοιτος της δραματικής σχολής του ΚΘΒΕ. Συμμετείχε στις παραστάσεις:
-Ωραία Κοιμωμένη, σκηνοθεσία - χορογραφία: Κ. Ρήγου
-Φαίδρας Έρως της Σάρας Κέην, σκηνοθεσία: Γ. Παρασκευόπουλου
-Sun της Α. Κέννεντι, σκηνοθεσία: Γ. Αποστολόπουλου
-Τα πουλιά της Τζ. Λώρενς, σκηνοθεσία: Χ. Λύγκα
-Death Valley Junction του Α. Οστερμάιερ, σκηνοθεσία Χ. Λύγκα
-Δάφνης και Χλόη - Ταξίδι Αναψυχής, σκηνοθεσία: C. Graouzinis
-Medea του Λ. Κερουμπίνι, σκηνοθεσία Γ. Κόκκου
Συμμετείχε, επίσης, σε ανάγνωση μυθιστορημάτων για τον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΙ και σε μεταγλωττίσεις ντοκιμαντέρ για τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ.
Αυτήν την περίοδο συνεργάζεται με το Εθνικό Θέατρο.