Ούτε ένα μήνα αφού ο Ντέμιαν Χιρστ αποκάλυψε το τελευταίο θρυλικό του έργο, ένα κρανίο διακοσμημένο με διαμάντια, το οποίο αποτιμήθηκε στην αστρονομική τιμή των 50 εκ. λιρών, ένας άλλος καλλιτέχνης, ο 46χρονος Τζον Λε Κέι, δήλωσε στους βρετανικούς «Τάιμς» ότι ήδη από το 1993 παρήγαγε παρόμοια κρανία τα οποία διακοσμούσε με κοσμήματα.
Ο Λε Κέι, μόνο το 1993, κατασκεύασε 25 παρόμοια κρανία. Εμπνευσμένος από την παράδοση των Μάγια, χρησιμοποίησε κρύσταλλο για να τα κάνει να γλιστρούν, ενώ όταν το φως έπεφτε πάνω τους έμοιαζαν σαν να ήταν καλυμμένα με διαμάντια. Αργότερα δούλεψε με τεχνητά διαμάντια και κρυστάλλους Σβαρόφσκι.
«Θα ήθελα ο Ντέμιεν να παραδεχτεί τουλάχιστον την πατρότητα της ιδέας. Ο Χιρστ ταλαιπωρείται πολύ για να ανακαλύψει κάτι νέο. Η δική μου ιδέα ήταν αποτέλεσμα χρονοβόρας έρευνας. Εκείνος είναι τεμπέλης», δήλωσε ο Λε Κέι.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Χιρστ κατηγορείται για «κλοπή». Ο Νόρμαν Εμς, ο οποίος σχεδίασε ένα ανατομικό παιχνίδι 14.99 λιρών που ο Χιρστ αναπαρήγαγε ως μπρούντζινο γλυπτό 7 μέτρων (αξίας 1 εκ. λιρών!), έλαβε μια γερή αποζημίωση από τον καλλιτέχνη.
Και το αποκορύφωμα: ο σερ Τρέβορ Ναν, διάσημος σκηνοθέτης θεάτρου, πλήρωσε 27.000 λίρες για έναν πίνακα του Χιρστ που αποδείχτηκε ότι είχε ζωγραφιστεί από τον δίχρονο γιο του καλλιτέχνη!
Πρόσφατα το έργο του Χιρστ «Νανούρισμα της Άνοιξης» άλλαξε χέρια σε δημοπρασία του Σόθμπις για 9.6 εκ. λίρες, αναγορεύοντάς τον ως τον πιο ακριβό καλλιτέχνη του κόσμου.
Ούτε ένα μήνα αφού ο Ντέμιαν Χιρστ αποκάλυψε το τελευταίο θρυλικό του έργο, ένα κρανίο διακοσμημένο με διαμάντια, το οποίο αποτιμήθηκε στην αστρονομική τιμή των 50 εκ. λιρών, ένας άλλος καλλιτέχνης, ο 46χρονος Τζον Λε Κέι, δήλωσε στους βρετανικούς «Τάιμς» ότι ήδη από το 1993 παρήγαγε παρόμοια κρανία τα οποία διακοσμούσε με κοσμήματα.