Extreme make over για ένα ρόλο

02.09.2008
«Πραγματικός ηθοποιός είναι αυτός που δεν φοβάται να τσαλακώσει την εικόνα του». Η φράση-κλισέ, που ακούγεται από το πρώτο έτος σε όλες τις σχολές υποκριτικής, μπορεί να μην εφαρμόζεται ευρέως στην εγχώρια μικρή και μεγάλη οθόνη

Από τον Γιάννη Πολέμη

«Πραγματικός ηθοποιός είναι αυτός που δεν φοβάται να τσαλακώσει την εικόνα του». Η φράση-κλισέ, που ακούγεται από το πρώτο έτος σε όλες τις σχολές υποκριτικής, μπορεί να μην εφαρμόζεται ευρέως στην εγχώρια μικρή και μεγάλη οθόνη, ωστόσο το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότεροι υπόκεινται σε ριζική μεταμόρφωση για τις ανάγκες ενός ρόλου. Όχι, βέβαια, ότι και στο παρελθόν δεν το τολμούσαν... Ποιος δεν θυμάται το γόη ζεν πρεμιέ των 50s Τάκη Χορν να μεταμορφώνεται σε γέρο για τις ανάγκες του «Αλοίμονο στους νέους» ή την Αλίκη Βουγιουκλάκη σε γριά σε μία από τις τελευταίες της εμφανίσεις στους «Δέκα μικρούς μήτσους», όταν όλοι αναρωτιόντουσαν για την ηλικία της...

Με διαφορά ηλικίας
Αρκετές ενζενί και ζεν πρεμιέ τόλμησαν να αντικρίσουν την εικόνα τους 20, 30 ή και 40 χρόνια μετά! Φέτος είδαμε τη Μαρία Σολωμού και τη Σάννυ Χατζηαργύρη με ρυτίδες και άσπρα μαλλιά να μιλάνε για τους ρευματισμούς τους στο «Singles» ως γριές που έχουν γεράσει μαζί, τον Παύλο Χαϊκάλη με άσπρα μαλλιά και άσπρο μουστάκι στα «Κορίτσια του μπαμπά», ενώ την προηγούμενη τηλεοπτική περίοδο είχε δει και τους ήρωες του «Παρά Πέντε» σε αρκετά προχωρημένη ηλικία. Τα άσπρα μαλλιά και οι ρυτίδες δεν φόβισαν τον Γιώργο Καραμίχο να παίξει τον Δημήτρη Χορν στην «Τελευταία Παράσταση» σε αρκετά μεγάλη ηλικία, ούτε φυσικά τη Ναταλία Δραγούμη ως γριά φυλακισμένη για πάρα πολλά χρόνια σε ένα από τα τελευταία επεισόδια του «Κόκκινου Κύκλου».

Οι άντρες προτιμούν τις ξανθιές
Ο τίτλος της ταινίας της Μέριλιν μόνο τυχαίος δεν είναι... Μεγάλη η φετινή μεταμόρφωση της Μυρτώς Αλικάκη, που μπορεί στην «Αναστασία» να έγινε διάσημη για τα μακριά μαύρα μαλλιά της και το σκουλαρίκι στη μύτη, φέτος όμως την είδαμε με σχετικά κοντό μαλλί, στυλ πανκ και πλατινέ, προκειμένου να ενσαρκώσει πειστικά το alternative Μητσάκι στα «Υπέροχα Πλάσματα». Κατάξανθη για τις ανάγκες του ρόλου της και η Παναγιώτα Βλαντή στα «Μαύρα Μεσάνυχτα» του Πάνου Κοκκινόπουλου, καθώς όλες σχεδόν οι μπουζουκοτραγουδίστριες των β μαγαζιών έχουν μακριές ξανθές μπούκλες. Όλοι τώρα περιμένουμε και τη μεταμόρφωση της Κατερίνας Παπουτσάκη, που όχι μόνο θα βάψει το μαλλί της στο 9,11, που ήταν το νούμερο βαφής της Αλίκης, αλλά θα το κόψει και καρέ για να προστεθούν στη συνέχεια ίδιου χρώματος extensions. Μιας που μιλάμε για προσθετική, σ' αυτή τη λύση κατέφυγαν φέτος η Λίνα Σακκά και η Αγγελική Λάμπρη για τις «Γοργόνες», με τη δεύτερη να γίνεται για τις ανάγκες των επόμενων ρόλων της από κοκκινομάλλα καστανή.

Υπάρχουν, βέβαια, και αντίθετες περιπτώσεις, όπως η Εβελίνα Παπούλια, που μπορεί να τη γνωρίσαμε ως ξανθιά τηλεπαρουσιάστρια πρωινής εκπομπής στους «Δύο ξένους», μετά το τέλος της σειράς, όμως, μέχρι και σήμερα είναι κοκκινομάλλα.

Μουστάκι, μούσι και τσουλούφι
Και οι άνδρες ηθοποιοί έχουν αλλάξει τις... τρίχες τους για τις ανάγκες ενός ρόλου. Πολλοί παραξενεύτηκαν βλέποντας φέτος τον Αλέξη Γεωργούλη στο «Ένας μήνας και κάτι» σαν ναυαγό με μακριά μαλλιά και μούσια. Αν και η σειρά δεν είχε συγκεκριμένη στυλιστική απαίτηση, ο ζεν πρεμιέ εμφανίστηκε έτσι, καθώς παράλληλα πραγματοποιούσε γυρίσματα και για τη νέα ταινία της Νία Βαρντάλος «Μy life in ruins», που θα βγει στις εγχώριες κινηματογραφικές αίθουσες το Σεπτέμβριο, και όπου έπρεπε να έχει αυτό το λουκ.

Πριν από μερικές δεκαετίες το μουστάκι αποτελούσε ένδειξη αντρισμού και τιμιότητας. Έτσι ήταν φυσικό να φορεθεί πολύ στα σίριαλ της εποχής, ειδικά σ' αυτά του Καραγάτση. Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, αλλά και ο Ιωάννης Παπαζήσης εμφανίστηκαν έτσι για τις ανάγκες του «Γιούγκερμαν», όπως και ο Ιωσήφ Πολυζωίδης στο «Δέκα». Στο ίδιο στυλ είχαμε δει πριν από δύο τηλεοπτικές σεζόν τους Νίκο Ψαρρά και Αντώνη Φραγκάκη, στην τηλεοπτική μεταφορά του μυθιστορήματος «Οι μάγισσες της Σμύρνης» από τον Κώστα Κουτσομύτη.

Ένας extreme πειραματισμός στα μαλλιά είναι βέβαιο ότι προκαλεί την εντύπωση του τηλεοπτικού κοινού. Το πορτοκαλί τσουλούφι του Άρη Σερβετάλη, που κέρδισε όλο το κοινό ως Λάζαρος στο «Είσαι το ταίρι μου», το φούξια καρέ της Σάννυ Χατζηαργύρη ως Λίλα στους «Singles», το τεν-τεν κοκοράκι του Αργύρη Αγγέλου στο «Παρά Πέντε» και, φυσικά, το στυλ αφάνα της Ντάλιας- Σμαράγδας Καρύδη στην ίδια σειρά (αντιγράφηκε μέχρι και από τραγουδίστριες) δύσκολα θα ξεχαστούν.

«Μαρία η Άσχημη»
Τον τίτλο της ριζικής μεταμόρφωσης στα ελληνικά σίριαλ κατακτά επάξια η Αγγελική Δαλιάνη. Μπορεί, βέβαια, το concept του ρόλου να ήταν τέτοιο, ωστόσο η μεταμόρφωση της κοπέλας με τα σγουρά απεριποίητα μαλλιά, τα μεγάλα κοκάλινα γυαλιά, τα σιδεράκια και τα ντεμοντέ ρούχα να ήταν εντυπωσιακή. Στα τελευταία επεισόδια της σειράς η νεαρή κοπέλα πραγματικά μας εντυπωσίασε με τους καλαίσθητους κότσους, το σικ μακιγιάζ και τα μίνιμαλ φορέματα, με τα οποία τελικά και κέρδισε την καρδιά του Αλέξη Μαντά.

Μεταμορφώσεις στο Χόλιγουντ

Στα πλατό της «βαριάς βιομηχανίας» της 7ης τέχνης, οι μεταμορφώσεις γνωστών ηθοποιών είναι τέτοιες σε σημείο που σοκάρουν ακόμη και τους πιο ένθερμους θαυμαστές στους. Πιο πρόσφατη αυτή του αδικοχαμένου Χιθ Λέτζερ στο νέο «Βatman», όπου στο ρόλο του κακού Τζόκερ είναι πραγματικά αγνώριστος. Μάλιστα, οι φήμες στους πιο διάσημους λόφους του Χόλιγουντ λένε πως για πρώτη φορά θα υπάρξει υποψηφιότητα αποθανόντα για Όσκαρ στην επόμενη απονομή...

Εμφάνιση που είχε σοκάρει ήταν και αυτή της Σαρλίζ Θέρον στο «Μonster», όπου οι θεατές είδαν άναυδοι την πανέμορφη ξανθιά σταρ να μεταμορφώνεται (με τη βοήθεια του μακιγιάζ) σε ομοφυλόφιλη γυναίκα με μία αποκρουστική εμφάνιση. Αίσθηση είχε προκαλέσει και η Ντέμι Μουρ, που ξύρισε το κεφάλι της ως γυναίκα πεζοναύτης για τις ανάγκες της ταινίας «G. Ι. Jane». Σε γενναίες αλλαγές έχει προχωρήσει στην εικόνα του και ο σκληρός γόης του Χόλιγουντ Κόλιν Φάρελ. Με μακρύ ξανθό μαλλί και πολύ γυμνασμένος για τις ανάγκες του «Αλέξανδρου», πολύ αδυνατισμένος πρόσφατα, σε σημείο που ανησύχησε τους θαυμαστές του για τη νέα του ταινία «Ρride and Glory», που θα βγει την επόμενη σεζόν στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αντίθετα, η Ρενέ Ζελβέγκερ είχε βάλει πολλά κιλά για τις ανάγκες των γυρισμάτων «Το ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζόουνς». Σαράντα περίπου κιλά δεν δίστασε να βάλει ο μάτσο Σιλβέστερ Σταλόνε για τις ανάγκες της ταινίας «Cop Land». To χειρότερο, βέβαια, το έκανε ο Μπραντ Πιτ, ο οποίος πήγε σε οδοντίαντρο και του έσπασε μπροστινό δόντι για μια πιο πειστική ερμηνεία στο «Fight Club».